INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej od przedsiębiorców i menedżerów oczekuje się kreatywności i innowacyjności. A nawet więcej: bez tego nie osiąga się dzisiaj sukcesów w biznesie. Pojawia się jednak pytanie, jak kreatywność uwolnić i rozwinąć.
Książka powstała dzięki rozmowom z 26 wybitnymi przedstawicielami sztuki i nauki. Jej lektura pomoże uwolnić kreatywność w pracy zawodowej i życiu osobistym. Potencjał kreatywności drzemie bowiem w każdym z nas, a dzięki poznaniu tajemnic warsztatu artystów i twórców, inspiracji ich sugestiami, wsłuchaniu się w ich zalecenia i przestrogi możliwe będzie przełamanie bariery obaw, wahań i niepewności.
Zawsze warto wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces tworząc wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie czy utwory muzyczne doceniane przez szerokie grono odbiorców. W działaniach artystów i twórców można odnaleźć powtarzalne mechanizmy i sposoby postępowania, które pozwalają lepiej zrozumieć fenomen kreatywności i mogą stanowić inspiracje dla osób związanych z biznesem.
***
Lechosław Garbarski – profesor, kierownik Katedry Marketingu w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Specjalizuje się w zakresie marketingu, strategii marketingowych i postępowania nabywców na rynku. Jest autorem ponad 300 prac, z których większość została opublikowana w książkach, monografiach, czasopismach oraz materiałach konferencyjnych w Polsce i za granicą. Członek założyciel Stowarzyszenia Stypendystów Fulbrighta w Polsce. Konsultant wielu firm. Dyrektor Kozminski Advanced Management Program.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 336 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Poltext |
ISBN-13 | 978-83-8175-318-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Okładka | |
Strona tytułowa | |
Strona redakcyjna | |
Spis treści | |
Wprowadzenie | |
Rozdział 1. Współczesne wyzwania a sukces w biznesie | |
1.1. Uwarunkowania współczesnego biznesu | |
1.2. Rozwój społeczno-ekonomiczny a innowacje | |
1.3. Kreatywność jako źródło innowacji | |
1.4. Sektory i zawody kreatywne | |
1.5. Postrzeganie zawodów kreatywnych | |
1.6. Potencjał i Efekty Kreatywności dla Biznesu | |
Rozdział 2. Sukces i porażka | |
2.1. Istota i wymiary sukcesu | |
Istota sukcesu | |
Sukces w biznesie | |
2.2. Jak postrzegają sukces artyści (twórcy)? | |
Wizja sukcesu | |
Relatywizm w ocenie sukcesu | |
Znaczenie oceny odbiorców | |
Sukces artystyczny i komercyjny – dylematy | |
2.3. Miary sukcesu artystów (twórców) | |
Nagrody i recenzje | |
Akceptacja | |
Wymiar finansowy sukcesu | |
Kryteria oceny a ulotność sukcesu | |
2.4. Porażki i pułapki | |
Czy porażka jest porażką? | |
Symptomy nadciągającej porażki | |
Przewidywalne okoliczności pojawienia się porażki | |
Trudne do przewidzenia okoliczności porażki | |
Obrona przed porażką | |
Rozdział 3. Osiągnięcia twórcze. Inspiracja, ekspansja, końcowy efekt | |
3.1. Inspiracja – źródło i mechanizm wykształcania pomysłu | |
Źródła inspiracji twórczej | |
Mechanizm gromadzenia idei | |
Genialna myśl czy żmudne pasmo modyfikacji? | |
3.2. Ekspansja – praca nad projektem | |
Końcowy efekt – ograniczenia działania twórcy | |
Błędy i znikome efekty działania | |
3.3. Podstawy osiągnięć twórczych | |
Szczęście | |
Praca | |
Talent | |
Odwaga | |
Rozdział 4. Istota i uwarunkowania kreatywności | |
4.1. Czym jest kreatywność? | |
Myślenie dywergentne i konwergentne | |
Twórczość | |
Definiowanie kreatywności | |
Kreatywność w opinii artystów | |
Pomiar kreatywności | |
4.2. Kreatywność na poziomie grup społecznych | |
Kreatywność społeczeństw i grup społecznych | |
Kultura kreatywności w budowie kapitału społecznego | |
4.3. Wybrane uwarunkowania kreatywności | |
Autonomia działania | |
Wpływ presji czasu | |
Osobowość twórcy | |
Inne uwarunkowania | |
Rozdział 5. Postawy, pasje i cechy twórców | |
5.1. Postawa i pasja twórcza | |
Cechy zachowań kreatywnych | |
Wyzwalanie, wzmacnianie i osłabianie kreatywności | |
Pasja i jej źródła | |
Znaczenie pasji pozazawodowych | |
5.2. Twórcy | |
Cechy osób kreatywnych | |
Samotność i introwertyczność | |
Rozdział 6. Wyzwalanie kreatywności – życie w szkole czy szkoła życia | |
6.1. Sztuka a życie | |
Rady ze szczyptą ostrożności | |
Identyfikacja otaczającej rzeczywistości | |
Specyficzne atuty wybranych dziedzin sztuki | |
6.2. Nauczanie czy wyzwalanie kreatywności | |
Czy można się nauczyć kreatywności? | |
Jak wyzwalać kreatywność? | |
Kreatywność a wiek twórców | |
Wyzwalanie kreatywności w procesie kształcenia | |
Warsztat teatralny w ramach KAMP | |
6.3. Rola liderów (przywódców) | |
6.4. Metody wyzwalania kreatywności | |
Kierunki działań szkoleniowych | |
Wybrane techniki wyzwalania kreatywności | |
Trening kreatywności | |
Działania artystyczne | |
Podsumowanie | |
Antologia od A do T mniej konwencjonalnych CV | |
Bibliografia | |
Załącznik 1 | |
Załącznik 2 | |