Kreatywność językowa w komunikacji internetowej

3 oceny

Format:

ibuk

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).


Rok wydania2019
Liczba stron210
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-464-6
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  CZĘŚĆ I. Gatunki internetowe    9
  Natalia Boczek – Nazwy blogów kulinarnych jako przejaw kreatywności językowej w internecie     11
  Beata Kacperska – Przejawy kreatywności w prywatno-publicznych rozmowach ze sportowcami (na podstawie wideobloga „Igłą szyte”)     21
  Marta Banaszek – Kolokacje w języku polskich i włoskich forów internetowych dla mam małych dzieci jako przykład kreatywności językowej     31
  Aleksandra Kujawiak – Kreatywność językowa a nazwy blogów parentingowych     45
  Elwira Olejniczak – Kreatywne ujęcia sesji egzaminacyjnej w memach internetowych     55
  Małgorzata Syrek – Kreatywność językowa użytkowników jeździeckich forów internetowych     71
  
  CZĘŚĆ II. Portale społecznościowe i nowe narzędzia komunikacji w internecie    83
  Anita Brzyszcz – Kreatywność leksykalna w zakresie tworzenia form feminatywnych przez użytkowniczki portalu Facebook komentujące najpopularniejsze feministyczne fanpage’e     85
  Justyna Jedlikowska – O kreatywnym wykorzystaniu narzędzi internetowych w badaniu tekstów     99
  Anna Kiryjow-Radzka – „LOL xd” – PR uczelni w mediach społecznościowych     109
  Dawid Kobylański – Portal Facebook jako miejsce funkcjonowania współczesnego folkloru     121
  Dominika Kobylska – Wirtualna biblioteczka jako miejsce spotkań miłośników literatury     131
  Michalina Pokorska – „Super Choda zdrowia doda” – o kreatywności językowej wpisów zamieszczanych przez Ewę Chodakowską na portalu społecznościowym Facebook     139
  Magdalena Wójtowicz – Facebook jako współczesne narzędzie komunikacji i kreatywności językowej     151
  
  CZĘŚĆ III. Marketing w internecie    163
  Katarzyna Burska – Prezentowanie kolorów na stronach internetowych firm kosmetycznych (na przykładzie lakierów hybrydowych Semilac)     165
  Beata Jędrzejczak – Nawiązania „internetowe” w sloganach reklamujących polskie marki terytorialne     189
  Ines Załęska – Reklama na wagę złota, czyli o marketingowych trikach supermarketów     199
RozwińZwiń