Organizacyjne i marketingowe aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw.
Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.


Rok wydania2020
Liczba stron158
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-252-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Istota internacjonalizacji przedsiębiorstw    11
  1.1. Pojęcie internacjonalizacji    11
  1.2. Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw    15
  1.2.1. Wewnętrzne    15
  1.2.2. Zewnętrzne    17
  1.3. Formy internacjonalizacji    20
  1.4. Motywy internacjonalizacji    26
  1.5. Podsumowanie    28
  
  Rozdział 2. Rozwój teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw    29
  2.1. Podstawowe klasyfikacje    29
  2.2. Teorie handlu międzynarodowego    32
  2.3. Teorie zagranicznych inwestycji bezpośrednich    34
  2.4. Teorie etapowej internacjonalizacji przedsiębiorstwa    37
  2.5. Teorie sieciowe    40
  2.6. Teorie wczesnej internacjonalizacji    41
  2.7. Alternatywne teorie internacjonalizacji    43
  2.8. Podsumowanie    44
  
  Rozdział 3. Przygotowanie strategii wejścia przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny    45
  3.1. Kryteria i metody wyboru rynku docelowego    45
  3.2. Źródła informacji    50
  3.3. Ocena potencjału przedsiębiorstwa do internacjonalizacji    55
  3.4. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw    60
  3.5. Organizacyjno-techniczne aspekty procesu internacjonalizacji    61
  3.6. Podsumowanie    64
  
  Rozdział 4. Strategie marketingowe w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw    67
  4.1. Marketing międzynarodowy    67
  4.2. Przygotowanie strategii marketingowej na nowym rynku    69
  4.3. Analiza marketingu-mix    73
  4.4. Uwarunkowania decyzji marketingowych w ujęciu międzynarodowym    80
  4.5. Rodzaje strategii w marketingu międzynarodowym    87
  4.6. Podsumowanie    92
  
  Rozdział 5. Aspekty kulturowe w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw    95
  5.1. Marketing międzykulturowy    95
  5.2. Kultury narodowe w marketingu międzynarodowym     96
  5.3. Operacjonalizacja działań w środowisku międzynarodowym    106
  5.4. Podsumowanie    115
  
  Zakończenie    117
  Bibliografia    119
  Spis tabel    135
  Spis rysunków    137
  Aneks 1. Etykieta w biznesie w wybranych krajach    139
  Aneks 2. Rekomendacje w zakresie nawiązywania kontaktów biznesowych i przygotowania działań promocji, uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów    155
RozwińZwiń