Organizacyjne uczenie się w organizacjach publicznych

Perspektywa crowdsourcingu

2 oceny

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

53,40  89,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 89,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 60,52 zł (-12%)  


53,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"Dotychczasowa wiedza Autorki monografii na temat funkcjonowania sektora publicznego, sposobów reali-zacji jego zadań, wykorzystania ku temu nowoczesnych rozwiązań i znaczenia w tym procesie rozprzestrze-niania się wiedzy pozwoliły na sformułowanie ciekawego zamierzenia badawczego. Jego aktualność i prak-tyczna przydatność jest wysoka. Pozostaje mieć nadzieję, że ciekawie sformułowane zamierzenie badawcze – być może w niedalekiej przyszłości – przełoży się na satysfakcję klientów urzędów działających w mitycz-nym paradygmacie organizacji uczącej się."


Z recenzji prof. dr hab. Aldony Frączkiewicz-Wronki


"W obliczu ciągłego poszukiwania zarówno przez badaczy, jak i praktyków zarządzania źródeł szeroko poj-mowanej efektywności organizacji publicznych omawiana w monografii problematyka, osadzona w teorii organizacji i zarządzania oraz w zarządzaniu publicznym, jest bardzo ważna i aktualna, zwłaszcza w wymia-rach teoriopoznawczym, empirycznym i aplikacyjnym. O ile spotyka się w literaturze odrębne badania nad organizacyjnym uczeniem się organizacji, crowdsourcingiem (wycinkowo), o tyle zaproponowane przez Autorkę zintegrowanie tych dwóch koncepcji, zwłaszcza w kontekście poszukiwania znaczenia crowdsour-cingu dla organizacyjnego uczenia się organizacji publicznych, stanowi niewątpliwie o oryginalności pracy i trafnym zidentyfikowaniu istniejącej w naukach o zarządzaniu i jakości luki badawczej."


Z recenzji dr hab. inż. Katarzyny Piórkowskiej, prof. nadzw. UE we Wrocławiu


Rok wydania2019
Liczba stron514
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-22269-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Współczesne trendy w zarządzaniu organizacjami publicznymi przyczynkiem do crowdsourcingu cc25
    1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania organizacjami publicznymi    26
    1.2. Współzarządzanie     37
    1.3. Wykorzystanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych    41
    1.4. Cyfrowe udostępnienie informacji    52
    1.5. Otwarty rząd    55
  Rozdział 2. Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami publicznymi     61
    2.1. Istota crowdsourcingu    62
    2.2. Obszary crowdsourcingu    90
    2.3. Typologia crowdsourcingu    102
    2.4. Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami publicznymi – przegląd badań    111
    2.5. Dojrzałość crowdsourcingowa organizacji publicznych    118
  Rozdział 3. Organizacyjne uczenie się organizacji publicznych w kontekście crowdsourcingu    129
    3.1. Istota organizacyjnego uczenia się     130
    3.2. Procesy i poziomy organizacyjnego uczenia się    136
    3.3. Modele organizacyjnego uczenia się    141
    3.4. Organizacyjne uczenie się w zarządzaniu organizacjami publicznymi – przegląd badań    154
    3.5. Crowdsourcing a organizacyjne uczenie się organizacji publicznych w świetle dotychczasowych badań    169
  Rozdział 4. Zmienne mediujące i moderujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się 173
    4.1. Pojęcie i istota zmiennych mediujących i moderujących w naukach o zarządzaniu    174
    4.2. Model konceptualny związku dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się z uwzględnieniem mediatorów i moderatorów    178
    4.3. Zmienne mediujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się    185
      4.3.1. Proaktywne przywództwo     185
      4.3.2. Strategia wiedzy    192
      4.3.3. Kompetencje innowacyjne     197
    4.4. Zmienne moderujące związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się    202
      4.4.1. Liczba mieszkań
      4.4.2. Prowadzenie badań satysfakcji klienta     204
  Rozdział 5. Metody i zakres prowadzonych badań empirycznych 209
    5.1. Założenia metodologiczne    209
    5.2. Model badawczy i hipotezy badawcze    216
    5.3. Operacjonalizacja zmiennych    218
    5.4. Metody badań ankietowych    241
    5.5 Metody studiowania przypadków.     250
  Rozdział 6. Związek dojrzałości crowdsourcingowej z organizacyjnym uczeniem się urzędów miast – wyniki badań ankietowych 267
    6.1. Ocena poziomu dojrzałości crowdsourcingowej badanych urzędów miast     267
    6.2. Ocena poziomu organizacyjnego uczenia się badanych urzędów miast.     275
    6.3. Dojrzałość crowdsourcingowa a organizacyjne uczenie się urzędów miast.     282
      6.3.1. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze organizacyjnym a organizacyjne uczenie się urzędów miast     282
      6.3.2. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze indywidualnym a organizacyjne uczenie się urzędów miast     288
      6.3.3. Dojrzałość crowdsourcingowa w obszarze technologicznym a organizacyjne uczenie się urzędów miast    292
    6.4. Zmienne mediujące i moderujące a dojrzałość crowdsourcingowa i organizacyjne uczenie się urzędów miast    297
    6.5. Kształtowanie organizacyjnego uczenia się poprzez dojrzałość crowdsourcingową – ujęcie modelowe     336
  Rozdział 7. Dojrzałość crowdsourcingowa w kształtowaniu organizacyjnego uczenia się urzędów miast – studia przypadków 353
    7.1. Collective intelligence a organizacyjne uczenie się    354
      7.1.1. Przypadek Urzędu Miasta Lublin    354
      7.1.2. Przypadek Urzędu Miasta Krosna     364
    7.2. Crowdcreation a organizacyjne uczenie się    371
      7.2.1. Przypadek Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy     371
      7.2.2. Przypadek Urzędu Miasta Poznania    382
    7.3. Crowdvoting a organizacyjne uczenie się    392
      7.3.1. Przypadek Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu    392
      7.3.2. Przypadek Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Górniczej    400
    7.4. Crowdfunding a organizacyjne uczenie się    409
      7.4.1. Przypadek Urzędu Miasta Krakowa    409
      7.4.2. Przypadek Urzędu Miasta Zakopane    416
    7.5. Wnioski ze studiowania przypadków    424
  Zakończenie    431
  Bibliografia    453
  Spis rysunków    489
  Spis tabel    491
  Załączniki    497
  Załącznik nr 1. Narzędzie wykorzystywane w badaniach ankietowych    497
  Załącznik nr 2. Dyspozycje do wywiadu    504
  Załącznik nr 3. Arkusze kontrolne wykorzystywane w studiowaniu przypadków    505
  Załącznik nr 4. Certyfikat potwierdzający udział w badaniach ankietowych    509
  Załącznik nr 5. Dojrzałość crowdsourcingowa w studiowanych przypadkach    510
  Załącznik nr 6. Organizacyjne uczenie się w studiowanych przypadkach    512
RozwińZwiń