Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji

1 opinia

Wydawca:

CeDeWu

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

44,20  65,00

Format: pdf

Cena początkowa: 65,00 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 65,00 zł (-32%)  


44,20

w tym VAT

Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.


Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powo­dy upowszechnienia się koncepcji kreowania wartości, jako podstawowego imperatywu współczesnego przedsiębiorstwa. U podstaw kreowania war­tości przedsiębiorstwa leży potencjał konkurencyjny, w strukturze którego dominujące znaczenie zyskują zasoby niematerialne.


Zasadniczym celem publikacji jest prezentacja struktury potencjału konkurencyjności i jej zmian w warunkach globalizacji gospodarki.


Rok wydania2010
Liczba stron159
KategoriaInne
WydawcaCeDeWu
ISBN-13978-83-7941-463-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

  

Wprowadzenie 5

  

  

Rozdział 1

  

Globalizacja jako czynnik współczesnego wymiaru funkcjonowania przedsiębiorstw - A. Gorczyńska 7

  

1.1. Istota globalizacji 7

  

1.2. Przesłanki globalizacji przedsiębiorstw 9

  

1.3. Przejawy ilościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 12

  

1.4. Przejawy jakościowe globalizacji działalności przedsiębiorstw 15

  

1.5. Międzynarodowa konsolidacja jako forma rozwoju i wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw w dobie gospodarki globalnej 17

  

  

Rozdział 2

  

Konkurencyjny aspekt innowacji produktowych - G. Storoniak-Palczak 27

  

2.1. Przedsiębiorstwo a ryzyko 27

  

2.1.1. Niepewność i ryzyko w działaniach gospodarczych 27

  

2.1.2. Źródła i rodzaje ryzyka 29

  

2.1.3. Pojęcie i rodzaje innowacji 31

  

2.1.4. Ryzyko przedsięwzięć innowacyjnych 35

  

2.2. Operatywność przedsiębiorstwa wobec ryzyka innowacji produktowych 37

  

2.2.1. Potencjał konkurencyjny nowości produktowej 37

  

2.2.2. Nowy produkt jako wybór strategiczny w konkurencyjnym układzie rynkowym 38

  

  

Rozdział 3

  

Konkurencyjność przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 49

  

3.1. Konkurencyjność przedsiębiorstwa jako imperatyw jego trwania i rozwoju 49

  

3.2. Kluczowe determinanty i atrybuty systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 53

  

3.3. Orientacja na klienta jako podstawa przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji 59

  

  

Rozdział 4

  

Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w okresie globalizacji - W. Caputa 71

  

4.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów 71

  

4.2. Zasoby a potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa 79

  

4.3. Struktura potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa w okresie globalizacji 83

  

  

Rozdział 5

  

Zasoby związane z wiedzą - kapitał intelektualny - D. Szwajca 91

  

5.1. Pojęcie i rola kapitału intelektualnego 91

  

5.2. Składniki kapitału intelektualnego 95

  

5.3. Kapitał intelektualny jako tworzywo wartości przedsiębiorstwa 105

  

  

Rozdział 6

  

Zasoby ludzkie w okresie globalizacji - M. Zieliński 115

  

6.1. Wpływ globalizacji na rynek pracy 115

  

6.2. Strategie przedsiębiorstw w okresie globalizacji 118

  

6.3. Zasoby ludzkie jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 122

  

  

Rozdział 7

  

Zasoby marketingowe w procesie budowania globalnej konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw - D. Szwajca 137

  

7.1. Globalny charakter konkurencji jako wyzwanie dla współczesnych przedsiębiorstw 137

  

7.2. Propozycja modelu globalnej przewagi konkurencyjnej 139

  

7.3. Istota i rodzaje zasobów marketingowych 142

  

7.4. Charakterystyka głównych zasobów marketingowych 147

  

7.5. Kompetencje marketingowe 152

RozwińZwiń