POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Wzrastająca rola mediów w naszym życiu sprawia, że stały się one nieodłącznym elementem rzeczywistości społecznej i edukacyjnej. Publikacja jest próbą zmierzenia się z postępującymi zmianami w tych sferach życia człowieka. Jej autorzy dostrzegają znaczenie mediów w edukacji i życiu społecznym człowieka – ukazując je jako narzędzia dydaktyczne, coraz atrakcyjniejsze tak dla ucznia, jak i nauczyciela. Prezentują swoje badania, analizy, diagnozy oraz wysuwają konkretne postulaty pedagogiczne związane z edukacją medialną. Poszczególne rozdziały książki poświęcone są edukacji medialnej, w tym kompetencjom medialnym współczesnego człowieka oraz przestrzeni edukacyjnej i społecznej współtworzonej przez nowe technologie. Pokazano w nich, jak tworzyć innowacyjne i przyjazne człowiekowi środowisko, odpowiadające wyzwaniom rzeczywistości cyfrowej. Autorami rozdziałów są specjaliści – praktycy w zakresie pedagogiki i edukacji medialnej. Zaprezentowane idee, badania i poglądy na rzeczywistość cyfrową mogą stać się przyczynkiem do dalszych rozważań i badań w zakresie edukacji medialnej.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 211 |
Kategoria | Pedagogika medialna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3221-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
MARLENA PLEBAŃSKA Cyfrowe kompetencje nauczycieli | 11 |
NATALIA WALTER Cyfrowa inteligencja emocjonalna: o kształtowaniu empatii i społeczno-emocjonalnej świadomości u współczesnych dzieci | 21 |
MARTA CIESIELKA, AGATA OSMENDA Blog jako narzędzie pracy nauczyciela i ucznia | 29 |
DANUTA MORAŃSKA Nauczyciel wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego | 45 |
MARIA PORZUCEK-MIŚKIEWICZ Medialny wizerunek ucznia zdolnego | 55 |
SONIA WAWRZYNIAK Nowoczesne technologie w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się | 63 |
KATARZYNA WASZYŃSKA, DARIUSZ P. SKOWROŃSKI Pomoc psychologiczna online w aspekcie poradnictwa i terapii seksuologicznej – główne założenia teoretyczne i implikacje kliniczne | 73 |
WIESŁAW BESTRZYŃSKI, ROBERT SZYMIEC Ewaluacja immersyjno-medialnej metody nauczania języka angielskiego z elementami edukacji medialnej | 87 |
ANNA MICHNIUK Współczesna, nowomedialna(?) szkoła – próba charakterystyki | 99 |
ANNA GOCAŁ Kompetencje medialne dzieci w wieku przedszkolnym w narracji rodziców oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego | 109 |
SYLWIA POLCYN-MATUSZEWSKA Grać czy nie grać? Oto jest pytanie – zastosowanie multimedialnych gier edukacyjnych w procesie kształcenia | 123 |
JOANNA SIKORSKA Minecraft jako przykład gry komputerowej rozwijającej inteligencje wielorakie dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym | 133 |
DARIA SZYKOWNA Wykorzystanie tablicy interaktywnej w szkole podstawowej jako wyzwanie dla nowoczesnej edukacji | 143 |
AGATA ŻBIKOWSKA Kompetencje medialne polskich gimnazjalistów – czego cyfrowi tubylcy mogą się od nas nauczyć? | 153 |
AGATA OSMÓLSKA Forum internetowe jako przestrzeń edukacyjna | 163 |
ALEKSANDRA ROŻEK Nowe media w życiu osób z wadą słuchu | 173 |
ADAM PIETRZYKOWSKI Telewizja akademicka jako środek do realizacji misji uniwersytetu w czasach nowych mediów | 183 |
ALEKSANDRA HULEWSKA Edukacja zdrowotna w social media – szanse i zagrożenia | 195 |
The educational and social challenges of digital reality (Summary) | 207 |
Autorzy monografii | 209 |