EBOOKI WYDAWCY
-30%
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Książka jest adresowana zarówno do studentów, jak i osób prowadzących zajęcia. Zawiera metodyczne wskazówki prowadzenia zajęć dla studentów z powyższych i pokrewnych kierunków. Prezentuje też sposób organizowania wydarzeń dziejących się w ramach działalności uniwersytetu, a które można zastosować we własnej przyszłej praktyce zawodowej, jak i w konstruowaniu refleksji nad własnym rozumieniem roli doradcy. Co więcej, stanowi przykład połączenia refleksji teoretycznej z opisem działania w praktyce, co może być interesujące z punktu widzenia edukacji akademickiej i może być ciekawym poznawczo przykładem na „spotkanie się” teorii i praktyki.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 156 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-083-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp ?7 | |
Rozdział I | |
Rozumienie profesjonalizmu a kształcenie doradców | 13 |
1. Między profesją a zawodem (od uwolnienia do zniewolenia) | 14 |
2. Profesjonalizm nowoczesny | 18 |
3. Niejednoznaczność oczekiwań | 22 |
3.1. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze edukacji | 23 |
3.2. Niejednoznaczność oczekiwań w obszarze pracy zawodowej | 25 |
3.3. Niejednoznaczność oczekiwań w prowadzonych refleksjach | |
„nad” i „w” praktyce poradniczej | 27 |
Rozdział II | |
Drzewo wsparcia – doświadczanie i rozumienie | |
problemów społecznych | 31 |
1. Gry miejskie | 33 |
2. Opis projektu Drzewo wsparcia | 35 |
3. Rekrutacja i wzajemne relacje uczestników gry | 38 |
4. Edukacja przez rozwiązywanie problemów w grupie | 38 |
5. Superwizja i podział ról w konstruowaniu projektu | 42 |
6. Doświadczanie problemów przez zmienność ról | 47 |
7. Redefinicje i rekonstrukcje – „stawanie się” przez uczestnictwo | 52 |
Podsumowanie projektu | 56 |
Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem | 57 |
Rozdział III | |
Etiudy poradnicze – o weryfikacji metod pracy doradców | 65 |
1. Dlaczego etiuda? | 66 |
2. Konstruowanie etiud – pomaganie oferowane | 67 |
3. Dekonstruowanie Etiud poradniczych – | |
trudności w realizacji projektu | 72 |
3.1. Poradnictwo w mało przyjaznych miejscach | 72 |
3.2. Poradnictwo na ulicy, czyli spotkanie dwóch obcych (Innych) | 75 |
3.3. Mało aktywny udział w praktyce poradniczej | 78 |
4. Rekonstruowanie Etiud poradniczych – pomaganie „sterowane” (?) | 80 |
5. Prospektywna pomoc komunikacyjna | 83 |
Podsumowanie projektu | 85 |
Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem | 86 |
Rozdział IV | |
Stragan dobrych rad – wokół poradniczych ofert | 93 |
1. Po co metafora? | 95 |
2. Dlaczego „stragan”? Opis idei | 97 |
3. Przestrzeń dla poradniczego doświadczenia | 99 |
4. Stragan dobrych rad jako przestrzeń dla studiowania | |
poradniczej praktyki | 104 |
5. Możliwe interpretacje | 108 |
6. Poradnictwo na poczekaniu | 109 |
7. Osobiste oceny uczestników | 112 |
8. „Przekonywanie jest bezpłodne” | 113 |
9. Odpowiedzialność i zaufanie | 114 |
Podsumowanie projektu | 117 |
Konspekty do zajęć dydaktycznych wraz z komentarzem | 118 |
Rozdział V | |
Konstruowanie poradniczych doświadczeń | |
i umiejętności | 125 |
1. Uczenie się/rozumienie roli doradcy | 127 |
2. Poradnicze doświadczenie i refleksja w praktyce | 128 |
3. Stawanie się doradcą w codzienności | 131 |
4. Doradca jako refleksyjny badacz | 133 |
Rozdział VI | |
Refleksje nad możliwością i efektami zastosowania | |
etnografii performatywnej w procesie/metodyce | |
kształcenia doradców | 137 |
1. Refleksyjna praxis | 138 |
2. Etnografia performatywna jako akademicki konstrukt | 141 |
3. Moc zaangażowania | 143 |
4. Moc doświadczenia i doświadczania | 145 |
Zakończenie | 149 |
Bibliografia | 151 |