Skuteczna resocjalizacja

Skuteczna resocjalizacja

Doświadczenia i propozycje

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł  


37,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zebrane w tej książce artykuły są pokłosiem ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej UMCS, która odbyła się w listopadzie 2006 roku w Lublinie. Przyświecające jej hasło dotyczyło skutecznej resocjalizacji, rozumianej jako działalność pedagogiczna. W części pierwszej znalazły się prace tematyczne związane z resocjalizacją zakładową, podejmujące różnorodne aspekty jej skuteczności. Część druga, zatytułowana Oddziaływania wychowawcze w pracy kuratorów sądowych, zawiera 6 opracowań dotyczących resocjalizacji w warunkach otwartych. Część trzecia to 8 artykułów dotyczących profilaktyki w szkołach gimnazjalnych. Część czwarta to opracowania, których przedmiotem jest mediacja prowadzona w warunkach szkolnych i sądowych.


Rok wydania2008
Liczba stron405
KategoriaResocjalizacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-2917-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  Część 1. KONTROWERSJE WOKÓŁ RESOCJALIZACJI ZAKŁADOWEJ 13
  Jan Szałański – Zakres i poziom skuteczności resocjalizacji     13
  Zdzisław Bartkowicz – Skuteczna resocjalizacja w perspektywie aksjologicznej i pomiarowej     23
  Tadeusz Sakowicz – Zmierzch czy renesans zakładowej resocjalizacji     29
  Katarzyna Pawełek, Monika Marczak – Resocjalizacja w polskich zakładach karnych. Teoria a praktyka     43
  Józef Rejman, Anna Sak-Styczyńska – Sprawność systemu profilaktyki i resocjalizacji warunkiem efektywności oddziaływań     51
  Dorota Pstrąg – Warunkowe przedterminowe zwolnienie a problem readaptacji społecznej skazanych     81
  Irena Motow – Kreatorzy resocjalizacji w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych     95
  Danuta Wosik-Kawala, Tomasz Grabowski – Działalność resocjalizacyjna Oddziału Zewnętrznego Aresztu Śledczego w Radomiu     105
  Beata Zajęcka – Ucieczki nieletnich z placówek resocjalizacyjnych – analiza przyczyn     117
  Anna Górka – Poczucie bezpieczeństwa skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w systemie programowanego oddziaływania     129
  Andrzej Chudnicki – Postaci ADHD w populacji nieletnich resocjalizowanych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych (MOW)     141
  
  Część 2. ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE W PRACY KURATORÓW SĄDOWYCH 151
  Andrzej Bałandynowicz – Resocjalizacja wspierająca wobec skazanych w warunkach kurateli sądowej     151
  Andrzej Węgliński – Tożsamość zawodowa kuratorów rodzinnych a skuteczność oddziaływań resocjalizacyjnych     171
  Ewa Grudziewska – Poziom dojrzałości społecznej nieletnich pozostających pod nadzorem kuratora     193
  Grażyna Kuziora – Poziom i zakres stresu zawodowego w pracy społecznych kuratorów dla dorosłych     201
  Krzysztof Linowski – System odbywania kary pozbawienia wolności a probacja     215
  Magdalena Monist-Czerwińska – Aspekty wychowawcze w pracy społecznych kuratorów rodzinnych     235
  
  Część 3. PROFILAKTYKA W SZKOŁACH GIMNAZJALNYCH 247
  Mieczysław Radochoński – Tożsamość płciowa a zachowania agresywne młodzieży     247
  Teresa Lewandowska-Kidoń – Blaski i cienie profilaktyki w gimnazjum     259
  Anna Wojnarska – Kompetencje społeczne a agresywność uczniów szkół gimnazjalnych     275
  Anna Siudem – Radzenie sobie ze stresem jako element profilaktyki w szkole     287
  Ireneusz Siudem – Działalność partyworkerów jako reakcja na współczesne zagrożenia młodzieży     301
  Małgorzata Przybysz-Zaremba – Profilaktyka w szkołach gimnazjalnych województwa warmińsko-mazurskiego     315
  Mieczysław Dudek – Poczucie koherencji u młodzieży zagrożonej uzależnieniami     321
  Maria Łukawska – Przegląd programów profilaktycznych i ich realizacja w szkołach gimnazjalnych     331
  
  Część 4. MEDIACJA SZKOLNA I SĄDOWA JAKO ALTERNATYWA ODDZIAŁYWAŃ RESOCJALIZACYJNYCH 351
  Jakub Jurkowski – Zastosowanie metody Mind Mappingu w przekazywaniu informacji i wspieraniu kreatywności podczas rozwiązywania konfliktów na drodze mediacji     351
  Agnieszka Lewicka – Mediator szkolny – jego umiejętności psychopedagogiczne     361
  Agata Linkiewicz – Mediacja szkolna w opinii uczniów i nauczycieli szkoły średniej     371
  Beata Łyżwa, Monika Wojtkowiak – Mediacja jako droga do rozwiązywania konfliktu     383
  Aneta Michalska-Warias – Mediacja sądowa jako alternatywa wobec tradycyjnego wymiaru sprawiedliwości?     393
RozwińZwiń