POLECAMY
Format:
pdf, ibuk
: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej. Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które powodują, że współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia oraz ugruntowanie w nim potrzeby permanentnego kształcenia. Z lektury recenzowanej pracy wynika, że jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnym poziomie kształcenia. Książka może też być użyteczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego].
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 328 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-766-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Zasady budowania relacji nauczyciela z uczniami (Teresa Sokołowska-Dzioba, Małgorzata Samujło) | 13 |
Rozdział. Ład i dyscyplina na lekcji (Izabella Maria Łukasik, Dorota Pankowska) | 2 |
Rozdział 3. Wykorzystanie czasu i przestrzeni w procesie nauczania–uczenia się (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 65 |
Rozdział 4. Porozumiewanie się w procesie kształcenia (Dorota Pankowska) | 85 |
Rozdział 5. Ocenianie osiągnięć uczniów w procesie edukacji (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 85 |
Rozdział 6. Uwarunkowania funkcjonowania nauczyciela w roli wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) | 137 |
Rozdział 7. Cele i zadania wychowawcy klasy (Dorota Pankowska) | 157 |
Rozdział 8. Znaczenie i możliwości diagnozowania pedagogicznego przez nauczycieli (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 187 |
Rozdział 9. Programowanie i ewaluacja pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) | 209 |
Rozdział 10. Metody aktywizujące w pracy wychowawczej (Dorota Pankowska) | 241 |
Rozdział 11. Samowychowanie uczniów a oddziaływania wychowawcze nauczycieli (Małgorzata Samujło) | 261 |
Rozdział 12. Formy współpracy nauczycieli z rodzicami w edukacji szkolnej (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 271 |
Rozdział 13. Współdziałanie szkoły ze środowiskiem uczniów (Teresa Sokołowska-Dzioba) | 289 |
Rozdział 14.Praca nauczyciela nad własnym rozwojem zawodowym (Dorota Pankowska) | 303 |
Bibliografia | 319 |