Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela-wychowawcy

Skuteczna edukacja szkolna w kontekście zadań nauczyciela-wychowawcy

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 37,80 zł  


37,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej. Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które powodują, że współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia oraz ugruntowanie w nim potrzeby permanentnego kształcenia. Z lektury recenzowanej pracy wynika, że jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnym poziomie kształcenia. Książka może też być użyteczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego].


Rok wydania2015
Liczba stron328
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-766-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Rozdział 1. Zasady budowania relacji nauczyciela z uczniami (Teresa Sokołowska-Dzioba, Małgorzata Samujło)     13
  Rozdział. Ład i dyscyplina na lekcji (Izabella Maria Łukasik, Dorota Pankowska)     2
  Rozdział 3. Wykorzystanie czasu i przestrzeni w procesie nauczania–uczenia się (Teresa Sokołowska-Dzioba)     65
  Rozdział 4. Porozumiewanie się w procesie kształcenia (Dorota Pankowska)     85
  Rozdział 5. Ocenianie osiągnięć uczniów w procesie edukacji (Teresa Sokołowska-Dzioba)    85
  Rozdział 6. Uwarunkowania funkcjonowania nauczyciela w roli wychowawcy klasy (Dorota Pankowska)     137
  Rozdział 7. Cele i zadania wychowawcy klasy (Dorota Pankowska)     157
  Rozdział 8. Znaczenie i możliwości diagnozowania pedagogicznego przez nauczycieli (Teresa Sokołowska-Dzioba)     187
  Rozdział 9. Programowanie i ewaluacja pracy wychowawczej (Dorota Pankowska)     209
  Rozdział 10. Metody aktywizujące w pracy wychowawczej (Dorota Pankowska)     241
  Rozdział 11. Samowychowanie uczniów a oddziaływania wychowawcze nauczycieli (Małgorzata Samujło)     261
  Rozdział 12. Formy współpracy nauczycieli z rodzicami w edukacji szkolnej (Teresa Sokołowska-Dzioba)    271
  Rozdział 13. Współdziałanie szkoły ze środowiskiem uczniów (Teresa Sokołowska-Dzioba)     289
  Rozdział 14.Praca nauczyciela nad własnym rozwojem zawodowym (Dorota Pankowska)     303
  Bibliografia    319
RozwińZwiń