Wielokryterialne wspomaganie podejmowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwie

-17%

Wielokryterialne wspomaganie podejmowania decyzji strategicznych w przedsiębiorstwie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

4,15  5,00

Format: pdf

Cena początkowa: 5,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 3,85 zł  


4,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisano rozwój zarządzania strategicznego oraz omówiono główne nurty w zarządzaniu strategicznym. W rozdziale drugim przedstawione zostały podstawy teoretyczne wielokryterialnego wspomagania decyzji. Omówiono charakterystykę sytuacji decyzyjnej, pojęcia celów i kryteriów oceny. Opracowana procedura wspomagania podejmowania decyzji strategicznych została przedstawiona w rozdziale trzecim. Metodyka wspomagania wyboru wariantów decyzji z wykorzystaniem scenariuszy przedstawiona została w rozdziale czwartym. Ostatni rozdział pracy zawiera przykład zastosowania opracowanej metodyki wspomagania decyzji w problemie podejmowania decyzji strategicznej wynikającej z realizacji przyjętej wcześniej strategii.


Rok wydania2013
Liczba stron325
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-132-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  1. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM    13
  1.1. Powstanie i ewolucja zarządzania strategicznego    13
  1.2. Główne nurty w zarządzaniu strategicznym    16
  1.3. Podejmowanie decyzji strategicznych    32
  1.4. Proces zarządzania strategicznego    37
  2. WIELOKRYTERIALNE WSPOMAGANIE DECYZJI    44
  2.1. Sformułowanie problemu wielokryterialnego podejmowania decyzji    45
  2.2. Główne szkoły wielokryterialnego wspomagania decyzji    49
  2.3. Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji    59
  2.4. Przykłady zastosowań w zarządzaniu przedsiębiorstwem    65
  3. PROCEDURA PODEJMOWANIA DECYZJI STRATEGICZNYCH    69
  3.1. Schemat procedury wspomagania decyzji    71
  3.2. Ustalenie celów i kryteriów oceny    73
  3.3. Ustalenie zbioru wariantów decyzji    74
  3.4. Modelowanie niepewności    75
  3.5. Model symulacyjny    80
  3.6. Wybór wariantu decyzji    107
  4. METODYKA WSPOMAGANIA WYBORU WARIANTU DECYZJI    109
  4.1. Porównanie wariantów opisanych wartościami liczbowymi    110
  4.2. Wspomaganie wyboru wariantów z wykorzystaniem rozkładów    126
  4.3. Grupowe podejmowanie decyzji    134
  5. PRZYKŁAD STUDIALNY    145
  5.1. Rynek napojów bezalkoholowych    146
  5.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa Alfa    156
  5.3. Analiza strategiczna i synteza strategii ogólnej    163
  5.4. Sformułowanie problemu decyzyjnego    178
  5.5. Kryteria oceny wariantów    179
  5.6. Warianty decyzji    180
  5.7. Modelowanie niepewności    181
  5.8. Model symulacyjny    185
  5.9. Symulacja Monte Carlo    187
  5.10. Wspomaganie wyboru wariantu    188
  PODSUMOWANIE    203
  ZAŁĄCZNIKI    207
  1. Dane do przykładu 4.10    209
  2. Wyniki finansowe Alfa Sp. z o.o. za lata 2001-2010    213
  3. Planowana wartość nakładów inwestycyjnych    216
  4. Planowane koszty marketingu    218
  5. Planowana wielkość zatrudnienia    220
  6. Planowane koszty zarządu    222
  7. Założenia makroekonomiczne dla scenariuszy    223
  8. Prognozowana wartość segmentów rynku dla scenariuszy    224
  9. Zakładany poziom cen detalicznych dla scenariuszy    225
  10. Zakładany poziom TKW dla scenariuszy    226
  11. Pozostałe założenia dla scenariuszy    227
  12. Parametry rozkładów prawdopodobieństwa    229
  13. Projekcje sprawozdań finansowych przy scenariuszu bazowym (S1)    231
  14. Kryteria oceny wariantów W3-W11 (symulacja deterministyczna)    264
  15. Zastawienie wartości oczekiwanych kryteriów oceny wariantów    266
  16. Rozkłady kryteriów oceny (symulacja Monte Carlo)    270
  LITERATURA    315
RozwińZwiń