INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Wszyscy chcemy prowadzić rozmowy, które coś znaczą. Chcemy, żeby nasze rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy. Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć – oddaliły. Zamiast doprowadzić do rozwiązania problemu – wygenerowały kolejne. Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie – zostawiły nas z poczuciem osamotnienia. Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej. „Świat jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz przyjaciół, którzy się od ciebie różnią” W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens: O co tak naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? – największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo, że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… Duhigg oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników dostępu do broni palnej z osobami, które starały się powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang Theory” okazał się kompletna klapą i co takiego zmienili w scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową widownią. Sekretem tych wszystkich historii jest prosta, uczciwa i otwarta komunikacja. Jak to zrobić? Zapraszamy do lektury!
Rok wydania | 2024 |
---|---|
Liczba stron | 320 |
Kategoria | Literatura popularnonaukowa |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-23433-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Prolog XI | |
W SKRÓCIE. Trzy rozmowy | 1 |
1. Zasada dopasowania. Jak nie werbować szpiegów | 3 |
Kiedy mózgi się łączą | 9 |
Mistrzowie komunikacji | 11 |
Trzy nastawienia | 18 |
Jeśli chcesz zrekrutować szpiega, zbuduj więź | 24 |
Jak to wykorzystać? Część I. Cztery zasady znaczącej rozmowy | 31 |
W SKRÓCIE. Rozmowa „O co tak naprawdę chodzi?” | 37 |
2. Każda rozmowa to negocjacje. Proces Leroya Reeda | 39 |
Jak decydujemy, o czym mówić? | 42 |
Jak chirurg nauczył się komunikować | 45 |
Mistrzowie komunikacji w ławie przysięgłych | 52 |
Celem negocjatora jest powiększanie tortu | 55 |
Jak zachodzi perswazja | 61 |
Negocjacje zbliżają się do końca | 65 |
Jak to wykorzystać? Część II. Zadawanie pytań i zauważanie wskazówek | 73 |
Przygotowanie do rozmowy | 74 |
Zadawanie pytań | 76 |
Dostrzeganie wskazówek podczas rozmowy | 77 |
Eksperymentowanie przez dodawanie nowych elementów | 79 |
W SKRÓCIE. Rozmowa „Jak się czujemy?” | 83 |
3. Siła słuchania. Emocjonalni inwestorzy | 85 |
Siła pytań | 89 |
Właściwe pytania | 94 |
Znaczenie podatności na zranienie | 96 |
Zarażanie emocjonalne | 97 |
Jak szybko pogłębić rozmowę | 102 |
Przyjemność z odwzajemniania | 106 |
Trudność dopasowania rozmowy o emocjach | 108 |
4. Jak usłyszeć emocje, których nikt nie wypowiada na głos? The Big Bang Theory | 111 |
Liofilizowane uczucia astronautów | 115 |
Śmiać się z tego, co nie jest śmieszne | 119 |
Nastrój i energia | 122 |
Chcesz usłyszeć żart o astronautach? | 126 |
Emocje na planie | 132 |
Wnioski z planu | 136 |
5. Budowanie więzi w konflikcie. Jak rozmawiać z wrogiem o broni? | 139 |
Rozmowy w konflikcie | 141 |
Rozwijanie wyjątkowych zdolności komunikacyjnych | 145 |
Rozmowy o broni w Waszyngtonie | 148 |
Porozmawiajmy o małżeństwie | 156 |
Rozmowa o broni przenosi się do Internetu | 164 |
Jak to wykorzystać? Część III. Emocjonalne rozmowy w życiu i Internecie | 171 |
Reagowanie na emocje | 174 |
Co się zmienia w konflikcie? | 176 |
Co się zmienia online? | 177 |
W SKRÓCIE. Rozmowa „Kim jesteśmy?” | 181 |
6. Nasze tożsamości społeczne kształtują nasze światy. Szczepienie antyszczepionkowców | 183 |
Wyciszanie uprzedzeń w naszych głowach | 191 |
Wrogowie grają w piłkę nożną | 202 |
Rozwiązanie zagwozdki COVID-u | 208 |
7. Jak zwiększyć bezpieczeństwo najtrudniejszych rozmów? Problem, z którym żyje Netflix | 213 |
Dlaczego rozmowy o tożsamości mają znaczenie | 218 |
Dlaczego niektóre rozmowy są tak trudne | 223 |
Zasada Netflixa: brak zasad | 234 |
Efekty | 241 |
Jak to wykorzystać? Część IV. Ułatwianie trudnych rozmów | 247 |
Przed rozmową | 248 |
Na początku rozmowy | 249 |
W miarę rozwoju rozmowy | 252 |
Posłowie | 255 |
Podziękowanie | 267 |
Przypisy końcowe | 269 |
O Autorze | 319 |