Siła komunikacji

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wszyscy chcemy prowadzić rozmowy, które coś znaczą. Chcemy, żeby nasze rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy. Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć – oddaliły. Zamiast doprowadzić do rozwiązania problemu – wygenerowały kolejne. Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie – zostawiły nas z poczuciem osamotnienia. Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej. „Świat jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz przyjaciół, którzy się od ciebie różnią” W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens: O co tak naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? – największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo, że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… Duhigg oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników dostępu do broni palnej z osobami, które starały się powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang Theory” okazał się kompletna klapą i co takiego zmienili w scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową widownią. Sekretem tych wszystkich historii jest prosta, uczciwa i otwarta komunikacja. Jak to zrobić? Zapraszamy do lektury!


Rok wydania2024
Liczba stron320
KategoriaLiteratura popularnonaukowa
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-23433-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Prolog XI
  W SKRÓCIE. Trzy rozmowy     1
  1. Zasada dopasowania. Jak nie werbować szpiegów     3
  Kiedy mózgi się łączą     9
  Mistrzowie komunikacji     11
  Trzy nastawienia     18
  Jeśli chcesz zrekrutować szpiega, zbuduj więź     24
  Jak to wykorzystać? Część I. Cztery zasady znaczącej rozmowy     31
  W SKRÓCIE. Rozmowa „O co tak naprawdę chodzi?”     37
  2. Każda rozmowa to negocjacje. Proces Leroya Reeda     39
  Jak decydujemy, o czym mówić?     42
  Jak chirurg nauczył się komunikować     45
  Mistrzowie komunikacji w ławie przysięgłych     52
  Celem negocjatora jest powiększanie tortu     55
  Jak zachodzi perswazja     61
  Negocjacje zbliżają się do końca     65
  Jak to wykorzystać? Część II. Zadawanie pytań i zauważanie wskazówek     73
  Przygotowanie do rozmowy     74
  Zadawanie pytań     76
  Dostrzeganie wskazówek podczas rozmowy     77
  Eksperymentowanie przez dodawanie nowych elementów     79
  W SKRÓCIE. Rozmowa „Jak się czujemy?”     83
  3. Siła słuchania. Emocjonalni inwestorzy     85
  Siła pytań     89
  Właściwe pytania     94
  Znaczenie podatności na zranienie     96
  Zarażanie emocjonalne     97
  Jak szybko pogłębić rozmowę     102
  Przyjemność z odwzajemniania     106
  Trudność dopasowania rozmowy o emocjach     108
  4. Jak usłyszeć emocje, których nikt nie wypowiada na głos? The Big Bang Theory     111
  Liofilizowane uczucia astronautów     115
  Śmiać się z tego, co nie jest śmieszne     119
  Nastrój i energia     122
  Chcesz usłyszeć żart o astronautach?     126
  Emocje na planie     132
  Wnioski z planu     136
  5. Budowanie więzi w konflikcie. Jak rozmawiać z wrogiem o broni?     139
  Rozmowy w konflikcie     141
  Rozwijanie wyjątkowych zdolności komunikacyjnych     145
  Rozmowy o broni w Waszyngtonie     148
  Porozmawiajmy o małżeństwie     156
  Rozmowa o broni przenosi się do Internetu     164
  Jak to wykorzystać? Część III. Emocjonalne rozmowy w życiu i Internecie     171
  Reagowanie na emocje     174
  Co się zmienia w konflikcie?     176
  Co się zmienia online?     177
  W SKRÓCIE. Rozmowa „Kim jesteśmy?”     181
  6. Nasze tożsamości społeczne kształtują nasze światy. Szczepienie antyszczepionkowców     183
  Wyciszanie uprzedzeń w naszych głowach     191
  Wrogowie grają w piłkę nożną     202
  Rozwiązanie zagwozdki COVID-u     208
  7. Jak zwiększyć bezpieczeństwo najtrudniejszych rozmów? Problem, z którym żyje Netflix     213
  Dlaczego rozmowy o tożsamości mają znaczenie     218
  Dlaczego niektóre rozmowy są tak trudne     223
  Zasada Netflixa: brak zasad     234
  Efekty     241
  Jak to wykorzystać? Część IV. Ułatwianie trudnych rozmów     247
  Przed rozmową     248
  Na początku rozmowy     249
  W miarę rozwoju rozmowy     252
  Posłowie     255
  Podziękowanie     267
  Przypisy końcowe     269
  O Autorze     319
RozwińZwiń