Amor fati

-35%

Amor fati

1 opinia

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,19  18,75

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

12,1918,75

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"'Granice mojego języka są granicami mojej pamięci' – deklaruje poeta parafrazując Wittgensteina. To prawda, bo właśnie zawartość pamięci 'w Amor fati' wydaje się główną materią rozbudowanych monologów, wciąż dopełnianych kolejnymi wspomnieniami, rozgałęziającymi się wielospójną siecią, która niby Internet, nigdy nie wysnuje się do końca.
Po raz kolejny w twórczości Brakonieckiego manifestuje się rzeczywistość jako jedność w wielości. Wielości nieogarnionej, bo jest to 'zanurzanie w widzeniu świata, aby poczuć / że do niego już nie należysz'. Nieosiągalna Jednia staje się próbą sensu, hipotezą nieznanej całości, wywiedzioną nie z aforystycznej formuły, lecz monstrualnego nagromadzenia dowodów istnienia".
z posłowia Piotra Michałowskiego


Liczba stron80
WydawcaForma
ISBN-13978-83-63316-76-1
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I
  Do poezji
  Do wiersza pierworodnego
  Do liter
  Do książki
  Do świata fizycznego
  Do krowy
  Do buka
  Do chmur
  Do warmińskich ptaków
  Do niziny
  Do kamienic we Flandrii
  Do poety Wilfreda Owena (1893-1918)
  Do kościoła romańskiego w Brabancji
  Do poety Wielimira Chlebnikowa (1885-1922) z rysunku P.W. Mituricza
  Do poety Paola Keinega na Menez Hom w Finistère
  Do jabłka miłości
  II
  Do Wiktorii i Jana Brakonieckich w sierpniu 1939 roku
  Do Franka Kozlowskiego w Bostonie
  Do maszyny do szycia marki „Singer”
  Do „Rozstrzelania z chłopczykiem” (1949) Andrzeja Wróblewskiego
  Do Gilgamesza 1952 z moich dwóch zdjęć z matką i ojcem
  Do wiosny 1959 roku
  Do zimy
  Do Hani Wasik w pierwszomajowym pochodzie w 1966 roku
  Do umarłego Mikołaja Mocarskiego (1975)
  Do PRL-u
  Do poety Czesława Miłosza (1911-2004)
  Do „Porwania Europy” (1977), obrazu Zbyluta Grzywacza
  Do nienarodzonego dziecka
  Do siebie samego leżącego na podłodze w galerii sztuki pod obrazem Leszka Korolkiewicza „Autoportret”
  Do parowozu rocznik 1952 w Starych Juchach
  Do kukułki na granicy polsko-rosyjskiej
  Do żurawi grających w piłkę
  Do cmentarza żydowskiego w Szczytnie
  Do betonowego dnia
  Do „Martwej natury” Chardina
  Do bernikli białolicej
  III
  Do Piłata i Jezusa z obrazu Jacka Malczewskiego (1907)
  Do „W drodze do Emaus” Karla Schmidt-Rottluffa (1918)
  Do „Hommages à Apollinaire” Chagalla (1911/1912)
  Do białej góry na Kamczatce z obrazu Friedricha Georga Weitscha (1810)
  Do mitu
  Do artysty i jego żony (1937) z obrazu Stanleya Spencera
  Do kobiety z obrazu Paula Abbotta
  Do „Śmierci i dziewczyny” (1915) Egona Schiele
  Do „Autoportretu malarza przy pracy” (1993) Luciana Freuda
  Do fallusa
  Do żony
  IV
  Do Wenus i Jowisza
  Do „Tönend wie des Kalbs Haut, die Erde” (2011) Anselma Kiefera
  Do „Niewiernego Tomasza” (1600) Caravaggia
  Do Amor fati
  "Od ekstazy do ekfrazy" (Piotr Michałowski)
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia