POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
W słowniku oksfordzkim można znaleźć następującą definicję fotorealizmu: „Jest to szczegółowa reprezentacja wizualna, podobna do fotografii, wygenerowana za pomocą medium niebędącego aparatem fotograficznym. Medium to może być związane z animacją lub grafiką komputerową". Ważnym kierunkiem badań jest wykrycie czynników wpływających na postrzeganie obrazu jako realistycznego oraz opracowanie metod oceny obrazów. Badacze oceniali obrazy na podstawie subiektywnych testów percepcyjnych z grupą użytkowników.
Zgodnie z koncepcją wizualnej równoważności dwa obrazy mogą przekazywać takie samo wrażenie wizualne nawet jeśli są one wyraźnie różne. W przekazywaniu informacji na temat cech obrazów współdziałają: geometria obiektu, materiał i oświetlenie.
Obszar badań autora koncentruje się wokół metod i algorytmów syntezy obrazów komputerowych, nazywanych algorytmami renderingu. Badania te dotyczą projektowania i implementacji nowych rozwiązań, umożliwiających skrócenie czasu renderingu z zachowaniem poprawności fizycznej, przy jednoczesnym niepogarszaniu jakości generowanych obrazów.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 188 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang |
ISBN-13 | 978-83-7837-516-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
SPIS TREŚCI | |
1. Wprowadzenie | |
2. Wykaz ważniejszych symboli i oznaczeń | |
3. Fizyka światła | |
3.1. Parametry fizyczne światła | |
3.2. Charakterystyka świetlna materiałów | |
3.3. Funkcje BRDF - interakcja światła z materiałami | |
4. Fotorealizm - definicja problemu, czynniki wpływające na realizm sceny 3d | |
4.1. Realizm w grafice komputerowej | |
4.2. Cechy obrazów realistycznych generowanych komputerowo | |
4.3. Jakość obrazu | |
5. Algorytmy globalnego oświetlenia | |
5.1. Równanie renderingu | |
5.2. Metody próbkowania punktowego | |
5.3. Metoda elementów skończonych | |
5.4. Mapowanie fotonowe | |
6. System renderujący stosujący algorytmy globalnego oświetlenia | |
6.1. Struktura systemu renderującego | |
7. Załączniki | |
7.1. Wielkości fizyczne i oznaczenia zdefiniowane w układzie SI | |
8. Bibliografia | |
9. Skorowidz | |