Przedsiębiorczość

-24%

Przedsiębiorczość

Przedsiębiorczość. Jako proces współoddziaływania sposobności i intencji przedsiębiorczych

1 ocena

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,92  49,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 49,90 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 37,92 zł  


37,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.


Rok wydania2013
Liczba stron243
KategoriaInne
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2135-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorczość jako nowy rodzaj dyscypliny naukowej
  1.1. Akademicka tożsamość przedsiębiorczości
  1.1.1. Problemy naukowości przedsiębiorczości
  1.1.2. Ewolucja podejść do przedsiębiorczości i szerokie spektrum jej rozumienia
  1.1.3. Przedsiębiorczość a nauki społeczne
  1.1.4. Przedsiębiorczość a nauki humanistyczne
  1.2. Esencja współczesnego rozumienia przedsiębiorczości
  1.2.1. Kierunki rozwoju współczesnej nauki o przedsiębiorczości
  1.2.2. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości
  1.3. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości
  1.3.1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości jako dyscyplina akademicka
  1.3.2. Wyzwania edukacji
  1.3.3. Sytuacja w Polsce
  
  
  
  ROZDZIAŁ 2. Sposobności przedsiębiorcze
  2.1. Sposobności przedsiębiorcze w świetle teorii
  2.1.1. Pojęcie sposobności przedsiębiorczych, ich istota i natura
  2.1.2. Podejścia badawcze do tematyki sposobności przedsiębiorczych
  2.1.3. Sposobności jako proces i jako zespół kompetencji
  2.1.4. Typologie sposobności przedsiębiorczych
  2.1.5. Sposobności przedsiębiorcze a edukacja
  2.2. Sposobności przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych
  2.2.1. Problem badawczy — moderatory sposobności przedsiębiorczych
  2.2.2. Metodologia badań
  2.2.3. Wyniki badań i ich analiza
  2.2.4. Wnioski
  
  
  
  ROZDZIAŁ 3. Intencje przedsiębiorcze
  3.1. Intencje przedsiębiorcze w świetle teorii
  3.1.1. Pojęcie intencji przedsiębiorczych i ich rola w przedsiębiorczości
  3.1.2. Przegląd czynników kształtujących intencje przedsiębiorcze
  3.1.3. Modele intencji przedsiębiorczych
  3.1.4. Obszary i wyniki badań dotyczących intencji przedsiębiorczych
  3.1.5. Intencje przedsiębiorcze a edukacja
  3.2. Intencje przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych
  3.2.1. Problem badawczy
  3.2.2. Metodologia badań
  3.2.3. Wyniki badań i ich analiza
  3.2.4. Wnioski
  
  
  
  ROZDZIAŁ 4. Proces przedsiębiorczy jako interakcja sposobności i intencji
  4.1. Zależność między sposobnościami i intencjami przedsiębiorczymi
  4.2. Brakujące elementy modeli intencji i sposobności przedsiębiorczych
  4.3. Ocena podejść do badań przedsiębiorczości —postulat podejścia ekonomiczno-
  psychologicznego
  Zakończenie
  Aneks 1. Wzór ankiety
  Aneks 2. Histogramy zmiennych
  Aneks 3. Korelacje między zmiennymi
  Bibliografia
RozwińZwiń