INNE EBOOKI AUTORA
Książka Krzysztofa Zięby jest pierwszą w Polsce, skierowaną do szerokiego grona odbiorców publikacją poświęconą preprzedsiębiorczości. Preprzedsiębiorcę definiuje się jako kogoś, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakładania własnej, jeszcze nienarodzonej firmy. Ich liczba w Polsce jest szacowana na około milion osób.
Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano:
• stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością w trzech głównych ujęciach: ekonomicznym, psychologicznym oraz socjologiczno-kulturowym;
• analizę związku między poziomem przedsiębiorczości i jej rozwojem a wzrostem gospodarczym kraju;
• pojęcie okazji przedsiębiorczej jako czynnika, który uruchamia procesy założycielskie nowych firm;
• analizę procesów założycielskich i czynników, które wpływają na ich powodzenie;
• omówienie koncepcji preprzedsiębiorczości i jej znaczenia dla rozwoju badań nad przedsiębiorczością właściwą;
• przegląd czynników, które prowadzą do podjęcia działań zmierzających do założenia własnej firmy wraz z autorskim, czynnikowo-wynikowym modelem preprzedsiębiorczości;
• wyniki pierwszych w Polsce, szeroko zakrojonych badań empirycznych nad determinantami preprzedsiębiorczości.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 241 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | CeDeWu |
ISBN-13 | 978-83-7941-480-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp 7 | |
| |
Rozdział 1 | |
Współczesne badania nad przedsiębiorczością 11 | |
1.1. Przedsiębiorczość – ujęcie ekonomiczne 20 | |
1.2. Przedsiębiorczość – ujęcie psychologiczne 31 | |
1.3. Przedsiębiorczość – ujęcie socjologiczno-kulturowe 42 | |
1.4. Przedsiębiorczość a wzrost gospodarczy 55 | |
1.5. Podsumowanie 70 | |
| |
Rozdział 2 | |
Preprzedsiębiorczość jako element współczesnego paradygmatu przedsiębiorczości 75 | |
2.1. Okazja przedsiębiorcza jako centralne zagadnienie przedsiębiorczości 78 | |
2.2. Proces tworzenia nowego przedsięwzięcia 91 | |
2.3. Koncepcja preprzedsiębiorczości 107 | |
2.4. Preprzedsiębiorczość a poziom rozwoju gospodarczego 123 | |
2.5. Podsumowanie 130 | |
| |
Rozdział 3 | |
Badania nad preprzedsiębiorczością – determinanty, motywacje i aspiracje 139 | |
3.1. Preprzedsiębiorczość w badaniach światowych 141 | |
3.1.1. Badania PSED 142 | |
3.1.2. Badania GEM 150 | |
3.1.3. Polskie edycje badania GEM 154 | |
3.2. Zasobowe determinanty preprzedsiębiorczości 161 | |
3.2.1. Kapitał ludzki 162 | |
3.2.2. Kapitał społeczny 170 | |
3.2.3. Kapitał finansowy 176 | |
3.3. Pozazasobowe determinanty preprzedsiębiorczości 184 | |
3.3.1. Płeć 184 | |
3.3.2. Samoocena przedsiębiorczości 186 | |
3.3.3. Poczucie samoskuteczności 188 | |
3.3.4. Czujność przedsiębiorcza 192 | |
3.3.5. Identyfikacja okazji przedsiębiorczej 196 | |
3.4. Motywacje założycielskie i aspiracje wzrostowe preprzedsiębiorców 197 | |
3.5. Podsumowanie – czynnikowo-wynikowy model preprzedsiębiorczości 215 | |
| |
Zakończenie 219 | |
Bibliografia 223 | |