POLECAMY
Format:
pdf, ibuk
Celem książki jest zatem włączenie się w nurt badan nad korelatami wypalenia zawodowego współczesnego nauczyciela. Podjęte przez Autorów eksploracje dotyczą zależności z wypaleniem zawodowym nauczycieli takich psychospołecznych czynników, jak: siec i natężenie wsparcia społecznego, samoocena, poczucie koherencji, motywacja osiągnięć i postawy zawodowe.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 337 |
Kategoria | Pedagogika pracy |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-464-9 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I. Ogólna charakterystyka wypalenia zawodowego | 13 |
1. Pojęcie wypalenia zawodowego | 14 |
2. Specyfika i przejawy wypalenia zawodowego | 17 |
3. Wybrane koncepcje i modele wypalenia zawodowego | 23 |
4. Uwarunkowania wypalenia zawodowego | 32 |
5. Wypalenie zawodowe nauczycieli | 39 |
5.1. Symptomy wypalania się nauczycieli w zawodzie | 39 |
5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego nauczycieli | 41 |
5.3. Wypalenie zawodowe nauczycieli – przegląd badan | 49 |
Rozdział II. Metodologiczne podstawy badan własnych | 51 |
1. Cel badan i problematyka badawcza | 51 |
2. Charakterystyka badanych nauczycielek | 53 |
Podsumowanie | 64 |
Rozdział III. Poziom wypalenia zawodowego badanych nauczycielek | 65 |
1. Statystyki opisowe zespołu wypalenia zawodowego badanych | 66 |
2. Zróżnicowanie poziomów zespołu wypalenia zawodowego w obrębie zmiennych | |
socjodemograficznych badanych | 69 |
3. Typy zespołu wypalenia zawodowego badanych | 95 |
4. Typy zespołu wypalenia zawodowego a struktura socjodemograficzna badanych | 97 |
Podsumowanie | 113 |
Rozdział IV. Wypalenie zawodowe a wsparcie społeczne nauczycieli | 115 |
1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego | 115 |
2. Wsparcie społeczne nauczycieli – przegląd badan | 124 |
3. Zależności miedzy wypaleniem zawodowym a wsparciem społecznym badanych nauczycielek | 127 |
3.1. Wyniki badan Kwestionariuszem Wsparcia Społecznego (NSSQ) | 128 |
3.1.1. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego badanych | 128 |
3.1.2. Grupy źródłowe sieci wsparcia społecznego w obrębie typów zespołu wypalenia zawodowego badanych | 141 |
3.1.3. Natężenie wsparcia społecznego a typy zespołu wypalenia zawodowego badanych | 154 |
3.2. Wyniki badań Berlińską Skalą Wsparcia Społecznego (BSSS) | 174 |
Podsumowanie | 180 |
Rozdział V. Wypalenie zawodowe a samoocena nauczycieli | 183 |
1. Wprowadzenie w problematykę samooceny | 183 |
2. Samoocena nauczycieli – przegląd badan | 193 |
3. Zależności miedzy wypaleniem zawodowym a samoocena badanych nauczycielek | 195 |
Podsumowanie | 211 |
Rozdział VI. Wypalenie zawodowe a poczucie koherencji nauczycieli | 213 |
1. Wprowadzenie w problematykę koherencji | 213 |
2. Poczucie koherencji nauczycieli – przegląd badań | 220 |
3. Zależności miedzy wypaleniem zawodowym a poczuciem koherencji badanych nauczycielek | 222 |
3.1. Wynik globalny | 223 |
3.2. Komponenty poczucia koherencji | 229 |
Podsumowanie | 238 |
Rozdział VII. Wypalenie zawodowe a motywacja osiągnięć nauczycieli | 241 |
1. Wprowadzenie w problematykę motywacji osiągnieć | 241 |
2. Motywacja osiągnięć nauczycieli – przegląd badan | 254 |
3. Zależności miedzy wypaleniem zawodowym a motywacja osiągnięć badanych nauczycielek | 255 |
3.1. Globalny wskaźnik motywacji osiągnięć | 256 |
3.2. Wskaźniki motywacji osiągnięć | 261 |
Podsumowanie | 272 |
Rozdział VIII. Wypalenie zawodowe a postawy zawodowe nauczycieli | 275 |
1. Wprowadzenie w problematykę postaw zawodowych | 275 |
2. Postawy zawodowe nauczycieli – przegląd badan | 284 |
3. Zależności między wypaleniem zawodowym a postawami zawodowymi badanych nauczycielek | 286 |
3.1. Globalny wskaźnik postaw zawodowych | 286 |
3.2. Wskaźniki postaw zawodowych | 291 |
Podsumowanie | 302 |
Zakończenie | 303 |
Bibliografia | 309 |
Spis tabel i wykresów | 323 |
Indeks osób | 331 |