Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym

1 ocena

Format:

ibuk

Publikacja porusza problemy dyskursu publicznego, mediów, działania dziennikarzy i ich rozmówców, a przede wszystkim strategii wykorzystywanych w trakcie zdarzeń komunikacyjnych. (...) Praca ma charakter interdyscyplinarny, dotyczy bowiem zagadnień lingwistycznych, komunikacyjnych, kulturowych, socjologicznych. Przyjęcie takiego oglądu wymaga ścisłości w definiowaniu pojęć, a także wielostronnej umiejętności w analizie materiału. Autorka pracy ma świadomość tej wielobiegunowości analizy, ale zaletą Jej pracy badawczej jest to, że nie traci z pola widzenia lingwistyki, tym samym językoznawstwo jest cały czas obecne, zarówno w założeniach metodologicznych, jak i w analizach.


Rok wydania2012
Liczba stron360
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-749-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  1. Zakres badań    7
  2. Charakterystyka materiału    10
  3. Założenia metodologiczne    13
  3.1. Pojęcie dyskursu    13
  3.2. Medialny dyskurs publiczny i polityczny    22
  3.3. Pojęcia sytuacji i kontekstu    27
  3.4. Sytuacje i konteksty w medialnym dyskursie publicznym i politycznym    33
  3.5. Pojęcie strategii    38
  3.6. Strategie w medialnym dyskursie publicznym i politycznym     46
  
  Część I. STRATEGIE I ICH UWARUNKOWANIA    51
  
  Rozdział 1. Strategie i ich uwarunkowania związane z typem komunikowania    51
  1.1. Strategie i ich uwarunkowania ze względu na organizację systemów komunikowania    54
  1.2. Strategie i ich uwarunkowania ze względu na zasięg komunikowania    66
  1.2.1. Wpływ norm sfery publicznej na zachowania komunikacyjne regulujące dostęp podmiotów    70
  1.2.1.1. Strategie legitymizacji podmiotów sfery publicznej    70
  1.2.1.2. Strategie delegitymizacji    74
  1.2.1.3. Dopasowanie strategii    78
  1.2.2. Wpływ norm sfery publicznej na zachowania komunikacyjne regulujące skuteczność działań podmiotów    85
  1.2.2.1. Strategie legitymizacji podmiotów sfery publicznej    85
  1.2.2.2. Strategie delegitymizacji    90
  1.2.2.3. Dopasowanie strategii    91
  1.3. Strategie i ich uwarunkowania ze względu na sposób komunikowania    97
  1.3.1. Działania dziennikarza związane z makrosytuacyjnymi uwarunkowaniami formy przekazu     103
  1.3.1.1. Działania związane z delimitacją ramową tekstu    103
  1.3.1.2. Działania związane z delimitacją środkową tekstu    106
  1.3.2. Działania dziennikarzy i rozmówców związane z makrosytuacyjnymi uwarunkowaniami treści przekazu    111
  1.3.2.1. Strategie nadawczo-odbiorcze polegające na dostosowaniu przekazu do kompetencji odbiorcy (przyjęcie perspektywy widza)    112
  1.3.2.2. Strategie nadawczo-odbiorcze polegające na kształtowaniu kompetencji odbiorcy masowego    117
  
  Rozdział 2. Strategie i ich uwarunkowania związane z działalnością pozajęzykową rozmówców    127
  2.1. Ogólne uwarunkowania strategii związane z negocjowaniem sensu zachowań komunikacyjnych    128
  2.2. Uwarunkowania strategii związane z dziedziną działalności pozajęzykowej rozmówców    139
  2.2.1. Schemat interpretacyjny: polityka jako spektakl    140
  2.2.2. Schemat interpretacyjny: polityka jako gra rywalizacyjna    144
  2.2.3. Kontaminacja schematów interpretacyjnych (spektaklu i gry rywalizacyjnej)    149
  2.3. Uwarunkowania strategii związane ze stereotypem roli społecznej rozmówców    153
  
  Rozdział 3. Uwarunkowania strategii związane z charakterem sytuacji    165
  3.1. Dostosowanie zachowań dziennikarza do charakteru sytuacji    166
  3.2. Dostosowanie zachowań gości do charakteru sytuacji    168
  3.3. Sfera prywatna (osobista, intymna) w interakcjach    173
  
  Rozdział 4. Strategie i ich uwarunkowania wynikające z organizacji tekstu mówionego    181
  4.1. Uwarunkowania wynikające z sekwencyjności    181
  4.2. Uwarunkowania wynikające z dialogowości    185
  4.3. Uwarunkowania wynikające z sytuacyjności    193
  
  Część II. STRATEGIE W PROGRAMIE „DEBATA”
  
  Rozdział 5. Ogólne techniki budowania struktury tekstu – strategie tekstotwórcze    203
  5.1. Działania o charakterze prospektywnym    204
  5.2. Działania o charakterze retrospektywnym    208
  
  Rozdział 6. Strategie strukturalne    213
  6.1. Rama programu i tekstu    213
  6.1.1. Zapowiedź    215
  6.1.2. Wprowadzenie    222
  6.1.3. Faza końcowa    235
  6.1.4. Zakończenie    242
  6.2. Segment z udziałem publiczności    254
  6.2.1. Gatunkowe i dyskursywne uwarunkowania wprowadzenia segmentu z publicznością    254
  6.2.2. Charakterystyka publiczności jako grupy uczestników    255
  6.2.3. Delimitacja segmentu z publicznością    264
  6.2.4. Konstytuowanie grup proponentów i oponentów przez dziennikarza    268
  6.2.4.1. Działania podstawowe zmierzające do eksplikacji stanowiska    269
  6.2.4.2. Działania wspomagające eksplikację stanowiska rozmówcy    275
  6.2.4.3. Działania korygujące zachowanie rozmówców    280
  6.3. Segment z udziałem gości    284
  6.3.1. Gatunkowe i dyskursywne uwarunkowania wprowadzenia segmentu z udziałem gości    284
  6.3.2. Charakterystyka gości jako grupy uczestników    286
  6.3.3. Delimitacja segmentu z udziałem gości    294
  6.3.4. Organizacja segmentu ze względu na liczbę i rodzaj uczestników    296
  6.3.5. Organizacja problemowa segmentu z udziałem gości    302
  6.3.5.1. Etapy organizacji problemowej    304
  6.3.5.2. Sygnały organizacji problemowej    314
  6.3.5.3. Stopień realizacji schematu organizacji problemowej    324
  
  Zakończenie    339
  Bibliografia    345
  Wykaz rysunków    355
  Streszczenie    357
  Od Redakcji    359
RozwińZwiń

Strategie dziennikarzy i ich rozmówców w medialnym dyskursie publicznym - RECENZJE

Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłączenie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.

Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką  Recenzja potwierdzona zakupem

abonament

Autor: M. Borkowska

Dodano: 29.09.2013

Dlaczego nie można zapłacić sms za abonament. To liczna grupę chcących z tego korzystać ogranicza