Prowartościowe kierunki rozwoju przedsiębiorstw

Prowartościowe kierunki rozwoju przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W monografii podjęto próbę identyfikacji zależności między kierunkami rozwoju przedsiębiorstwa a zmianami jego wartości. Autor wybrał do badań spółki notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, należące do sektorów: budowlanego, elektromaszynowego, informatycznego, metalowego oraz spożywczego. Na ich podstawie dokonał klasyfikacji przedsiębiorstw pod względem zmian ich wartości i przyporządkował je do czterech grup charakteryzujących się w analizowanym okresie wzrostem, wahaniami, stagnacją lub spadkiem wartości. Przeprowadzone badania pozwoliły na ocenę, w jaki sposób wybór odpowiedniego kierunku rozwoju wpływa na kształtowanie się i zmiany wartości przedsiębiorstwa.


Monografie: Prace Doktorskie nr 16, Kraków 2012


Rok wydania2012
Liczba stron218
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-598-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  
  Rozdział 1. KATEGORIA WARTOŚCI A ZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM    9
  
  1.1. Wartość przedsiębiorstwa w teorii i praktyce gospodarowania     9
  1.2. Systematyka przesłanek, metod pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa     18
  1.3. Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa     34
  1.4. Determinanty procesów zmian wartości przedsiębiorstwa     45
  
  Rozdział 2. UWARUNKOWANIA I KIERUNKI ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA    56
  
  2.1. Istota oraz warunki i czynniki rozwoju przedsiębiorstwa     56
  2.2. Kierunki i strategie rozwoju przedsiębiorstwa     68
  2.3. Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstwa     80
  2.4. Współzależność procesów rozwoju i kreowania wartości przedsiębiorstwa     87
  
  Rozdział 3. ANALIZA ZMIAN WARTOŚCI BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW NOTOWANYCH NA GIEŁDZIE PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W WARSZAWIE    96
  
  3.1. Dobór i charakterystyka obiektów badania     96
  3.2. Zakres, metodyka i kluczowe założenia badań empirycznych     106
  3.3. Pomiar wartości badanych przedsiębiorstw     117
  3.4. Identyfikacja zmian wartości przedsiębiorstw w latach 2000–2008     156
  
  Rozdział 4. KIERUNKI I STRATEGIE ROZWOJU A ZMIANY WARTOŚCI BADANYCH PRZEDSIĘBIORSTW NOTOWANYCH NA GIEŁDZIE PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W WARSZAWIE    168
  
  4.1. Analiza rozwoju produktu badanych przedsiębiorstw     168
  4.2. Analiza rozwoju rynku badanych przedsiębiorstw     175
  4.3. Ocena strategii badanych przedsiębiorstw na podstawie zidentyfikowanych kierunków ich rozwoju     182
  4.4. Identyfikacja zależności pomiędzy kierunkami rozwoju badanych przedsiębiorstw a zmianami ich wartości     189
  
  Zakończenie     202
  
  Literatura     205
  Spis tabel     213
  Spis rysunków     216
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii Monografie: Prace Doktorskie     217
RozwińZwiń