INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, ibuk
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.
Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika
Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:
1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości
2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki
3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 384 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-169-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 7 |
Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 25 |
Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 31 |
Rozdział 3 Teleologiawy chowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . | 67 |
Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 98 |
Rozdział 5 Zasady wychowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 127 |
Rozdział 6 Wychowanie jako działanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 144 |
Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania . . . . | 189 |
Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 198 |
Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu syste mowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 204 |
Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 219 |
Rozdział 11 Wychowanie jako proces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 224 |
Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia) . . .. . . . . .. . . . . . . | 241 |
Rozdział 13 Wychowanie jako samore alizacja, samowy chowanie . . . . . | 257 |
Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 270 |
Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja . . . . . . . . . . . . | 285 |
Rozdział 16 Granice wy chowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 301 |
Rozdział 17 Pseudowy chowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 313 |
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 335 |
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski) . .. . | 343 |
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 356 |
Indeks rzeczowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 376 |
Indeks osób . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 380 |