Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

36,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 29,88 zł  


36,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych.
Niniejsza monografia zawiera teksty, których zasadnicze tezy koncentrują się wokół problematyki kompetencji absolwentów studiów ekonomicznych w perspektywie nauki i biznesu. Zmiany, przed którymi stanęło szkolnictwo wyższe, skłaniają ku pogłębionej refleksji nad dalszymi kierunkami rozwoju określanymi przez nowe oczekiwania gospodarki, nowe uwarunkowania legislacyjne i społeczno-demograficzne.


Rok wydania2011
Liczba stron345
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-708-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP     9
  
  Piotr Bielecki: Kompetencje absolwentów studiów wyższych w świetle ogólnoeuropejskich badań CHEERS, REFLEX i TUNING     13
  
  Rozdział I. KOMPETENCJE ABSOLWENTÓW STUDIÓW EKONOMICZNYCH – PERSPEKTYWA ŚRODOWISKA AKADEMICKIEGO     67
  
  Halina Buk: Postulaty praktyków gospodarczych w zakresie procesu dydaktycznego na uczelni wyższej     69
  
  Józefa Kramer: Efekty kształcenia a kompetencje naukowe i dydaktyczne nauczycieli akademickich (w polskich realiach)     77
  
  Elżbieta Kryńska: Absolwenci szkół wyższych na rynku pracy. Oczekiwania i rzeczywistość     87
  
  Krystyna Lisiecka: Konsorcja naukowe formą tworzenia wiedzy dla teorii i praktyki     102
  
  Grażyna Musiał: Społeczne uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku     112
  
  Zdeněk Mikoláš, Petr Němčik: Dostosowanie kompetencji absolwentów kierunków ekonomicznych do oczekiwań pracodawców     132
  
  Rozdział II. KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI ZAWODOWYCH W PROCESIE DYDAKTYCZNYM     147
  
  Józef Biolik, Ewa Madej: Próba oceny jakości kształcenia na podstawie analizy wyników sesji oraz ankiet absolwentów     149
  
  Bożena Czekańska-Mirek: O potrzebie rozwijania kompetencji komunikacyjnej u absolwentów pokolenia Y     163
  
  Grażyna Gruszczyńska-Malec, Janusz Strużyna: Budowanie kompetencji absolwentów uniwersytetu     171
  
  Krzysztof Leja: Kompetencje absolwenta kierunku unikatowego – Zarządzanie inżynierskie     187
  
  Andrzej Piosik: Ewaluacja programów studiów na poziomie wydziałowym i instytucjonalnym     199
  
  Anna Sowińska: Psychologia na uczelni ekonomicznej: wiedza psychologiczna a kompetencje absolwenta uczelni ekonomicznej     210
  
  Ewa Stachura: Interdyscyplinarne obszary wiedzy w dydaktyce     220
  
  Leszek Żabiński: Efekty kształcenia w dziedzinie studiów ekonomicznych (na przykładzie kierunku studiów Zarządzanie)     226
  
  
  Rozdział III. ADAPTACJA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH ABSOLWENTÓW DO OCZEKIWAŃ RYNKU PRACY     239
  
  Wojciech Czakon: Elastyczność kompetencji absolwentów na turbulentnym rynku pracy     241
  
  Danuta Kempny: Warsztaty praktyczne w programach nauczania na kierunku Logistyka     249
  
  Monika Cesarska, Kinga Kajfosz: Rozwój kompetencji studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach poprzez staże     254
  
  Patrycja Klimas: Kompetencje absolwentów w pracy zawodowej     259
  
  Tomasz Papaj: Oczekiwania terytorialnej administracji publicznej wobec profili kompetencyjnych absolwentów studiów ekonomicznych     272
  
  Barbara Pabian: Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych     285
  
  Paweł Piotrowski, Zbigniew Spyra: Motywy podjęcia studiów i oczekiwania studentów kierunku Gospodarka turystyczna – wyniki badań     295
  
  Anna Ojrzyńska, Grażyna Trzpiot:Selektywność ludzi młodych na rynku pracy     302
  
  Teresa Żabińska: O potrzebie kształcenia w zakresie gospodarki turystycznej     310
  
  LITERATURA     323
  INFORMACJA O AUTORACH     343
RozwińZwiń