POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
"Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania".
(ze wstępu)
"W tym miejscu chciałabym przede wszystkim pogratulować Autorkom przygotowania wartościowej od strony teoretycznej i praktycznej książki. Środowisko teoretyków i praktyków edukacji otrzymuje niezwykle przydatne w pracy zawodowej opracowanie. Na polskim rynku wydawniczym będzie to pierwsza publikacja naukowa z programem edukacyjnym dotyczącym rozwijania kompetencji emocjonalnych adresowana do nauczycieli i pedagogów".
(z recenzji dr hab. Hanny Solarczyk-Szwec, prof. UMK)
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 248 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-5338-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
str. | 9 |
1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne | |
str. | 17 |
Wprowadzenie | |
str. | 17 |
Rys historyczny | |
str. | 18 |
Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce | |
str. | 26 |
Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice | |
str. | 32 |
Emocje: wybrane zagadnienia | |
str. | 48 |
2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model | |
str. | 67 |
Wprowadzenie | |
str. | 67 |
Natura kompetencji | |
str. | 68 |
Kompetencje nauczycieli | |
str. | 76 |
Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne | |
str. | 81 |
Kompetencje emocjonalne nauczyciela | |
str. | 109 |
3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli | |
str. | 136 |
Wprowadzenie | |
str. | 136 |
Praca nad emocjami | |
str. | 141 |
Empatia | |
str. | 144 |
Entuzjazm | |
str. | 151 |
Przebaczanie | |
str. | 160 |
Optymizm | |
str. | 168 |
Władza wychowawcza | |
str. | 176 |
Budowanie relacji interpersonalnych | |
str. | 185 |
Pewność siebie | |
str. | 196 |
Sprawiedliwość społeczna | |
str. | 205 |
Zaufanie | |
str. | 214 |
Znajomość kultury uczniowskiej | |
str. | 222 |
Zakończenie | |
str. | 231 |
Bibliografia | |
str. | 235 |
Załącznik | |
str. | 245 |