INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówione zostaną czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne oraz przedstawione informacje o ocenie tych rynków i możliwych sposobach wejścia na nie. W rozdziale drugim zaprezentowane będą różne rodzaje strategii marketingowych i innych strategii funkcjonalnych, jakie należy przygotować w związku z ekspansją na rynki zagraniczne. Omówiono tu także pokrótce wzajemne zależności między tymi strategiami. Rozdział trzeci poświęcony jest strategii marketingu-mix i jej elementom w odniesieniu do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych. Wreszcie rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach. Rozważania odnośnie do tej problematyki ilustrują przykłady kilkunastu polskich firm z różnych branż, opisujące formy wejścia i ich strategie marketingu-mix na zagranicznych rynkach. Wspomniana egzemplifikacja nie dotyczy największych polskich przedsiębiorstw ani największych eksporterów, lecz przedsiębiorstw średniej wielkości, znanych na polskim rynku, które najpierw odnotowały sukces w kraju. Następnie podjęły decyzję o wejściu na rynki zagraniczne i tam również osiągnęły zakładane cele. Wydaje się, że mogą one być przykładem skutecznych działań ekspansywnych polskich firm na rynku międzynarodowym i skutecznych strategii marketingowych. Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego świadomie nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami tego przedmiotu ani z dokładnym opisem badań marketingowych rynku międzynarodowego czy form wejścia na nie. Niniejsza publikacja może więc być wykorzystana podczas zajęć ze studentami akademii ekonomicznych, wydziałów zarządzania i ekonomii uniwersytetów przy omawianiu problemów zarządzania międzynarodowego i marketingu międzynarodowego.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 165 |
Kategoria | Marketing, reklama |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-588-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
1. Elementy strategii przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych | 7 |
1.1. Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw | 7 |
1.2. Pojęcie marketingu na rynku międzynarodowym | 11 |
1.3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym | 15 |
2. Strategia marketingowa i inne strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym | 33 |
2.1. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych | 33 |
2.2. Rola strategii funkcjonalnych w ekspansji przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne | 42 |
3. Strategia marketing-mix na rynkach zagranicznych i jej elementy | 49 |
3.1. Polityka produktu i jej rodzaje | 49 |
3.2. Międzynarodowy cykl życia produktu | 58 |
3.3. Polityka ceny na rynku międzynarodowym i jej elementy | 65 |
3.3.1. Ustalanie ceny w działalności eksportowej | 66 |
3.3.2. Polityka ceny przedsiębiorstwa w rozwiniętych formach internacjonalizacji | 72 |
3.4. Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym i jej czynniki | 79 |
3.4.1. Decyzje w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym | 82 |
3.4.2. Etapy tworzenia kanału dystrybucji na rynku międzynarodowym | 90 |
3.5. Polityka promocji na rynku międzynarodowym i jej elementy | 94 |
3.5.1. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym | 103 |
3.5.2. Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym | 107 |
3.6. Strategie marketing-mix a orientacja internacjonalizacji przedsiębiorstwa | 111 |
4. Warianty organizacji działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych | 113 |
5. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw | 119 |
5.1. Formy wejścia polskich firm na rynki zagraniczne | 119 |
5.1.1. Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw | 121 |
5.2. Strategie marketingowe polskich firm na rynku międzynarodowym – studium przypadków | 123 |
5.2.1. Amica Wronki SA | 123 |
5.2.2. Grupa Maspex Wadowice | 126 |
5.2.3. Grupa Mokate | 129 |
5.2.4. Grupa Selena | 130 |
5.2.5. Grupa Kapitałowa TZMO | 133 |
5.2.6. Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Grupa Kolastyna) | 135 |
5.2.7. Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl) | 140 |
5.2.8. Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i skórzanej (LPP SA, Redan, Gino Rossi) | 144 |
5.2.9. Solaris Bus & Coach | 151 |
5.2.10. Grupa ATLAS | 154 |
Podsumowanie | 157 |
Problemy do dyskusji | 160 |
Bibliografia | 161 |