Turystyka kulturowa

-24%

Turystyka kulturowa

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

32,83  43,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 43,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,65 zł  


32,83

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Turystyka należy do najszybciej rozwijających się dziedzin gospodarki. Jednym z najważniejszych jej segmentów jest turystyka kulturowa, zwłaszcza w Europie - uważanej za kolebkę światowej kultury. Turystyka kulturowa to podróżowanie ludzi z miejsc ich stałego zamieszkania do miejsc atrakcji kulturowych, aby poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe doświadczenia czy zaspokoić własne potrzeby poznawcze. W książce autor opisuje główne nurty turystyki kulturowej oraz zachęca do poznawania skarbów światowej kultury.
Książka jest przeznaczona dla studentów różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyką, krajoznawstwem, geografią turystyczną i hotelarstwem. Z pewnością będzie też przydatna słuchaczom studiów podyplomowych oraz osobom profesjonalnie zajmującym się organizacją turystyki.


Rok wydania2024
Liczba stron152
KategoriaTurystyka
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2613-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Rozdział I. Turystyka kulturowa i czynniki jej rozwoju
  1. Pojęcie turystyki kulturowej
  2. Kultura a turystyka
  3. Atrakcje i walory turystyczne
  4. Walory kulturowe w strukturze atrakcji turystycznych
  5. Związek walorów kulturowych z motywacjami podróży
  6. Turyści zainteresowani turystyką kulturową
  
  Rozdział II. Dziedzictwo kulturowe jako przesłanka rozwoju turystyki kulturowej
  1. Definicja dziedzictwa kulturowego
  2. Światowe dziedzictwo kulturowe i naturalne
  3. Lista światowego dziedzictwa.
  4. Polskie zabytki na Liście światowego dziedzictwa kulturowego i naturalnego UNESCO
  5. Dziedzictwo kulturowe a turystyka
  
  Rozdział III. Formy turystyki kulturowej
  1. Turystyka kulturowa w Polsce
  2. Kulturowa turystyka miejska
  - Zwiedzanie miast
  - Zwiedzanie obiektów architektury przemysłowej
  - Walory turystyczne muzeów
  - Udział w imprezach kulturalnych, rozrywkowych i sportowych
  - Turystyka sentymentalna
  - Cmentarze
  - Turystyka pielgrzymkowa
  - Tradycyjna kuchnia polska
  - Turystyka mniejszości seksualnych
  3. Kulturowa turystyka wiejska
  
  Rozdział IV. Obecny stan i perspektywy rozwoju turystyki kulturowej
  1. Turystyka na świecie i perspektywy jej rozwoju
  2. Tendencje występujące na światowym rynku turystycznym
  3. Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski
  4. Analiza SWOT polskiego potencjału turystycznego
  
  Rozdział V. Ekonomiczne aspekty rozwoju turystyki kulturowej
  1. Turystyka kulturowa jako element rozwoju gospodarki
  2. Produkt turystyczny
  3. Atrakcyjność i cechy produktu turystycznego w turystyce kulturowej
  4. Markowy produkt turystyczny w turystyce kulturowej
  5. Narodowy produkt turystyki kulturowej
  6. Działania mające na celu rozwój turystyki kulturowej w Polsce
  7. Ekonomiczne aspekty rozwoju kulturowej turystyki wiejskiej
  
  Rozdział VI. Szanse i zagrożenia w rozwoju turystyki kulturowej
  1. Turystyka zrównoważona przyszłością turystyki kulturowej
  2. Zrównoważona turystyka kulturowa miejska
  3. Zrównoważona turystyka kulturowa wiejska
  
  Bibliografia
RozwińZwiń