X

  Wstęp IX
  Alfabetyczny wykaz haseł XIII
  CZĘŚĆ I. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNO-EKONOMICZNE 1
    1. Turystyka, turysta, ruch turystyczny 1
    2. Produkt turystyczny 24
    3. Rynek turystyczny 44
    4. Psychologia rynku turystycznego 61
    5. Organizacja sfery obsługi ruchu turystycznego 73
    6. Przestrzenie turystyki i osadnictwo turystyczne 95
      6.1. Przestrzenie turystyki 95
      6.2. Region turystyczny 111
      6.3. Regiony turystyczne Polski 114
      6.4. Regiony turystyczne świata 119
      6.5. Osadnictwo turystyczne 124
  CZĘŚĆ II. ZWIĄZKI TURYSTYKI Z SEKTOREM PUBLICZNYM 131
    Wprowadzenie 131
    1. Rozmiary turystyki w Polsce i na świecie 133
    2. Metody pomiaru ruchu turystycznego i obrotów turystycznych 148
    3. Metody obliczania wpływu turystyki na dochód narodowy i bilans płatniczy 163
      3.1. Udział turystyki w dochodzie narodowym 164
        3.1.1. Metoda strumieni produktów 165
        3.1.2. Metoda kosztowa 168
      3.2. Udział turystyki w bilansie płatniczym 170
      3.3. Wpływ turystyki na aktywizację gospodarki – mnożnik 172
    4. Pozytywne i negatywne społecznie następstwa rozwoju turystyki 176
    5. Stymulowanie procesów gospodarczych w turystyce 181
      5.1. Tworzenie uwarunkowań rozwoju turystyki 182
      5.2. Oddziaływanie pośrednie na przedsiębiorstwa 190
    6. Turystyka a zadania organów państwowych, budżet państwa, fundusze parabudżetowe i środki z funduszów Unii Europejskiej 201
      6.1. Zadania organów państwowych w zakresie turystyki 201
      6.2. Powiązania turystyki z budżetem państwa 205
      6.3. Powiązania turystyki z funduszami parabudżetowymi 213
      6.4. Powiązania turystyki z funduszami Unii Europejskiej 216
    7. Turystyka a zadania i źródła finansowania działalnooeci samorządu terytorialnego 219
      7.1. Specyfika działalności samorządu terytorialnego 219
      7.2. Organizacja i zadania samorządu terytorialnego w Polsce 223
      7.3. Powiązania turystyki z finansami samorządu terytorialnego 229
        7.3.1. Budżety gmin 230
        7.3.2. Budżety samorządu powiatowego i województwa 242
  CZĘŚĆ III. PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU TURYSTYCZNYM 245
    Wprowadzenie 245
    1. Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce 246
      1.1. Definicja przedsiębiorstwa 246
      1.2. Rodzaje organizacji gospodarczych 249
      1.3. Rodzaje przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym 255
        1.3.1. Charakterystyka touroperatora i agenta 265
        1.3.2. Rola technologii informacyjnych w procesie dystrybucji usług turystycznych 271
        1.3.3. Wytwórcy usług turystycznych 275
        1.3.4. Instrumenty ekonomiczne oddziałujące na przedsiębiorstwa turystyczne 284
      1.4. Hotelarstwo jako działalność o najwyższym zaangażowaniu kapitałowym 293
        1.4.1. Cechy branży hotelarskiej 293
        1.4.2. Cykl obsługi klienta w hotelach 298
    2. Analiza finansowa i zarządzanie finansami przedsiębiorstw turystycznych 304
      2.1. Środki rzeczowe i finansowe do prowadzenia działalności 305
      2.2. Rachunkowość zarządcza i jej wpływ na kontrolę realizacji bieżących działań przedsiębiorstwa 317
      2.3. Kryteria ocen przedsiębiorstwa i mierniki jego efektywnooeci finansowej 324
      2.4. Strategia firm turystycznych 337
  CZĘŚĆ IV. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE REGIONEM TURYSTYCZNYM 341
    Wprowadzenie 341
    1. Region jako miejsce koncentracji ruchu turystycznego 343
      1.1. Wyodrębnianie regionów turystycznych 343
      1.2. Typy regionów i sposoby zarządzania nimi 353
        1.2.1. Turystyka w regionach miejskich 353
        1.2.2. Turystyka w regionach wiejskich 356
    2. Jakość usług w regionie turystycznym 361
      2.1. Rozwój ekonomiczny regionu a jakość życia mieszkańców 364
      2.2. Sposoby zapewnienia akceptacji ludności miejscowej dla rozwoju turystyki 367
      2.3. Jakość środowiska naturalnego a jakość turystyki 373
        2.3.1. Środowisko naturalne 373
        2.3.2. Jakość oerodowiska naturalnego 388
    3. Metody zintegrowanego zarządzania jakością w regionie turystycznym 392
      3.1. Przywództwo i partnerstwo 394
      3.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionach 396
        3.2.1. Założenia do strategii 398
        3.2.2. Część analityczna strategii 400
        3.2.3. Część planistyczna strategii 404
      3.3. Zarządzanie kadrami w turystyce 417
      3.4. Prawo i ubezpieczenia jako warunek jakooeci usług turystycznych 429
  Literatura zalecana 457
  Spis rycin 460
  Spis tabel 462
Kompendium wiedzy o turystyce
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

450

Kategoria

Turystyka

ISBN-13

978-83-01-17627-3

Numer wydania

2

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

epub - 5,50 MB
mobi - 13,16 MB

Słowa kluczowe

Geografia, Sport, Turystyka

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Grzegorz Gołembski
0.0 / 5 (0 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: multiformat
X W jednej cenie wszystkie dostępne formaty plików zabezpieczonych w ten sam sposób. Kup multiformat i nie zastanawiaj się czy plik będzie można otworzyć na Twoim urządzeniu! Szczegółowe informacje o plikach wchodzacych w skład multiformatu znajdują się w nawiasie.
(epub ,
X Format ePub

Format jest oficjalnym standardem International Digital Publishing Forum (IDPF). Jest obsługiwany przez prawie wszystkie typy e-czytników poza czytnikami marki Kindle. Książki w formacie ePub można czytać również na innych urządzeniach elektronicznych wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie. ePub jest formatem niestronicowanym co oznacza, że tekst płynnie dostosowuje się do wielkości ekranu dając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych parametrów wyświetlania tekstu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych ePub
mobi
X Format mobi

Format mobi przeznaczony jest głównie dla urządzeń firmy Amazon typu Kindle Touch, Kindle Paperwhite czy Kindle Fire. Czytanie ebooków w tym formacie możliwe jest również na innych urządzeniach elektronicznych wyposażonych w odpowiednie oprogramowanie firmy Amazon. Kindle mobi jest formatem niestronicowanym co oznacza, że tekst płynnie dostosowuje się do wielkości ekranu dając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych parametrów wyświetlania tekstu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych Kindle mobi
)  
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

31,90

22,33

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Turystyka to fenomen ostatnich dziesięcioleci. Stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie i cechą charakterystyczną społeczeństw państw wysokorozwiniętych. Turystyka jest dziedziną interdyscyplinarną. Stała się kołem napędowym transportu, budownictwa, gospodarki komunalnej, rozwoju regionalnego. Jej rozwój przyczynia się do zintensyfikowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i dóbr kultury.


Celem tego opracowania jest przedstawienie roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali regionu i przedsiębiorstwa turystycznego oraz podkreślenie złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem.


W nowym wydaniu uaktualniono i uzupełniono dane związane m.in. z wejściem Polski do Unii Europejskiej i przystąpieniem do strefy Schengen. Uwzględniono zmiany, jakie zaszły w światowej i polskiej turystyce w ostatnich latach.


Książka adresowana jest do studentów wyższych uczelni i środowiska naukowego, menedżerów i pracowników zajmujących się obsługą ruchu turystycznego, do władz rządowych i samorządowych, a także do ogromnej rzeszy turystów.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!