Międzykulturowe konteksty edukacji muzycznej

-20%

Międzykulturowe konteksty edukacji muzycznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,20  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,68 zł  


25,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza praca zbiorowa Międzykulturowe konteksty edukacji muzycznej, w której zawarte zostały wyniki dyskusji międzynarodowej grupy pedagogów muzyki z Niemiec i Polski, jest próbą wypełnienia dość dotkliwej luki w literaturze na ten temat oraz zarysowania problemów wyłaniających się z dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej, w tym artystycznej. Tłumaczenie zjawisk międzykulturowej edukacji muzycznej zasadami i założeniami wypracowanymi w pedagogice ogólnej nie wyczerpuje wszystkich aspektów tego obszaru. Sztuka posługuje się odrębnym kodem komunikacji między twórcą a odbiorcą. Ten niezwykle ciekawy wątek, jakim jest przekaz dzieła artystycznego z obcej kultury do wrażliwości estetycznej człowieka, który do sztuki tej poszukuje własnej indywidualnej drogi odbioru, może być niezwykle pasjonującym wyzwaniem naukowym. Wysublimowany dialog międzyestetyczny, który może być preludium do dialogu międzykulturowego, ciągle napotyka bariery lub wywołuje nieufność. Autorzy zdają sobie sprawy z tych trudności, a ich refleksje o powszechnej edukacji muzycznej w kontekście międzykulturowości są zapewne próbą wytyczania nowych ścieżek poznawczych. (Fragment Wstępu)


Rok wydania2005
Liczba stron244
KategoriaTeoria sztuki
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-030-2
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  
  I. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY MUZYCZNEJ EDUKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ    11
  SIEGMUND HELMS, Musikpädagogik zwischen Globalisierung, Europäisierung und Regionalisierung    13
  SIEGMUND HELMS, Pedagogika muzyczna pomiędzy globalizacją, europeizacją i regionalizacją    25
  
  CHRISTOPH KHITTL, Ästhetische Bildung und interkulturelle Musikpädagogik: ein Diskurs    37
  CHRISTOPH KHITTL, Edukacja estetyczna i międzykulturowa pedagogika muzyczna: dyskurs    67
  
  JAROSŁAW CHACIŃSKI, Polska i wielokulturowość – wnioski dla pedagogiki muzycznej     95
  
  RENATA GOZDECKA, Muzyka kultur pozaeuropejskich w treściach powszechnej edukacji muzycznej w Polsce    107
  
  MARIOLA SZCZEPAŃSKA, Tradycja i współczesność w polskiej pedagogice kultury     117
  
  MARIA KACZMARKIEWICZ, Indywidualność – wspólnotowość. Człowiek wobec wartości muzyki    133
  
  KLAUS-JUERGEN WEBER, Exkurs zum Begriff des Interkulturellen    139
  KLAUS-JUERGEN WEBER, Dygresja na temat pojęcia międzykulturowości    145
  
  AARON ECKSTAEDT, Russendisko, Balkangroove, Klezmer. Ansätze einer interkulturellen Musikpädagogik zwischen Ost und West    149
  AARON ECKSTAEDT, Rosyjskie disco, bałkańskie groove, klezmerstwo. Przyczynki do międzykulturowej pedagogiki muzycznej pomiędzy Wschodem i Zachodem    163
  
  II. PEDAGOGIKA MUZYCZNA W KONTEKŚCIE INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ    177
  
  RENATE KAFURKE, Color my world with music. Musikalische Lern- und Lehrprozesse in europäischer Dimension    179
  RENATE KAFURKE, Z muzyką mój świat jest kolorowy. Procesy nauczania i uczenia się muzyki w perspektywie europejskiej    193
  
  ANNA PIKAŁA, Miejsce powszechnego wychowania estetycznego w systemach szkolnych wybranych krajów Unii Europejskiej    205
  
  JOLANTA PAŁKA, Studium porównawcze programów nauczania muzyki w wybranych krajach Europy Środkowej    217
  
  HALINA LASKOWSKA, Perspektywy rozwojowe pedagogiki muzycznej w zjednoczonej Europie     225
  
  LUCJAN MARZEWSKI, Edukacja muzyczna w aspekcie studiów uniwersyteckich w jednoczącej się Europie    231
RozwińZwiń