POLECAMY
-20%
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
nikiem dyskusji specjalistów, głównie w zakresie teorii muzyki i edukacji muzycznej, z kilku krajów europejskich: Polski, Niemiec, Austrii, Rosji, Ukrainy i Litwy, o stanie badań nad muzyką w sytuacji międzykulturowej. Wymienione kraje są różne pod względem statusu politycznego, rozwoju ekonomicznego, struktury ludności czy wreszcie, co najistotniejsze, tradycji kulturowych. Okcydent i Orient, Wschód i Zachód, to – wydawałoby się – proste do zdefiniowania obszary, lecz jak wykazują treści zebrane w tej książce, granice nie przebiegają często tam, gdzie moglibyśmy się tego spodziewać. Orient wkracza do kultury zachodnioeuropejskiej za sprawą silnej mniejszości tureckiej w takich krajach, jak Niemcy czy Austria. (Fragment Wstępu)
Rok wydania | 2005 |
---|---|
Liczba stron | 274 |
Kategoria | Teoria sztuki |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-025-8 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
I MUZYKA JAKO POMOST POMIĘDZY ZACHODEMI WSCHODEM | 11 |
ИРИНА П ПОПОВА, Сирены и русалки – к вопросу о соотношении мифологического и музыкального образа | 13 |
IRINA P POPOWA, Syreny i rusałki – wokół problemu wzajemnych relacji mitologicznego i muzycznego obrazu | 25 |
ОЛГА Л БЕРАК, Воспитание чувства ритма – актуальная проблема музыкальной педагогики | 35 |
OLGA L BIERAK, Kształcenie poczucia rytmu – aktualny problem pedagogiki muzycznej | 47 |
ALICJA GRONAU-OSIŃSKA, Echa innych kultur w polskiej muzyce współczesnej | 57 |
DOMINIKA PORĘBSKA-KWAŚNIK, Wschodnia polska twórczość operowa – Żmija Stanisława Pilińskiego i Pan Wołodyjowski Henryka Skirmuntta | 69 |
KATARZYNA BOJARUNIEC, Polska muzyka chóralna na przełomie wieków XX i XXI w perspektywie europejskiej (na podstawie wybranych utworów: A Koszewskiego, R Twardowskiego i J Świdra) | 81 |
ANNA JEREMUS, Sztuka a życie artysty | 91 |
II W STRONĘ KULTURY MUZYCZNEJ ORIENTU | 97 |
DORIT KLEBE, Die Musikkultur der Türkei sowie der türkischen Migranten in Deutschland und ihre Thematisierung im Musikunterricht | 99 |
DORIT KLEBE, Kultura muzyczna Turcji oraz tureckich imigrantów w Niemczech i jej „tematyzacja” na zajęciach muzyki w szkole | 111 |
NORALDINE BAILER, Zur Bedeutung der Musik im Leben von „Gastarbeiter“- Kindern in Wien | 121 |
NORALDINE BAILER, Znaczenie muzyki w życiu dzieci gastarbeiterów w Wiedniu | 131 |
GÜNTER KLEINEN, Identität und Differenz bei interkulturellen Experimenten zum Musikhören | 141 |
GÜNTER KLEINEN, Tożsamość i różnica w międzykulturowych eksperymentach w zakresie słuchania muzyki | 157 |
III MUZYKA NARODU I REGIONU ORAZ JEJ PEDAGOGICZNE KONSEKWENCJE | 173 |
STANISLAVA JARECKAITĖ, The rewiev of musical education in schools of Lithuania (to 1990) | 175 |
STANISLAVA JARECKAITĖ, Przegląd historii edukacji muzycznej w szkołach na Litwie (do roku 1990) | 189 |
HALYNA NIKOLAYI, Культуросообразность украинского музыкально-педагогического образования – между востоком и западом Европы | 201 |
HALYNA NIKOLAYI, Kulturoodpowiedniość ukraińskiej edukacji muzyczno-pedagogicznej – pomiędzy wschodem a zachodem Europy | 215 |
LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA, Wybrane zespoły folklorystyczne na ziemi lubuskiej – Zespół Górali Czadeckich „Watra” | 227 |
ALEKSANDRA WIELOCH, Koncerty muzyczne w Kielcach w latach 1918-1939 | 237 |
VIOLETTA PRZEREMBSKA, Wielokulturowość muzyczna dawnej Łodzi – tradycje i ich współczesne kontynuacje | 247 |
JADWIGA UCHYŁA-ZROSKI, Róg instrumentem kultur wielu narodów | 257 |