Wpływ transformacji ustrojowej na kierunki i typy polskich wypraw wysokogórskich

Wpływ transformacji ustrojowej na kierunki i typy polskich wypraw wysokogórskich

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 21,00 zł  


21,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza praca pozwoliła określić w różnych aspektach przestrzennych stopień rozwoju polskiej turystyki wysokogórskiej, która obecnie stanowi ważny i dynamicznie rozwijający się segment polskiej turystyki wyjazdowej. Przynależność autorki do Klubu Wysokogórskiego oraz wyprawy alpinistyczne w najpopularniejsze rejony świata (Mont Blanc, Aconcagua) są gwarantem rzetelnych badań przeprowadzonych wśród polskich alpinistów. Opracowanie pozwoliło zatem określić kierunki wypraw wysokogórskich przed zmianami ustrojowymi w Polsce oraz po transformacji, tempo zachodzących zmian w polskim alpinizmie, jak również zmienne demograficzne i społeczno-ekonomiczne alpinistów i turystów górskich oraz działalność w zakresie organizacji wyjazdów przez indywidualne osoby. (Fragment Wstępu)


Rok wydania2014
Liczba stron160
KategoriaTurystyka
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-230-6
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  
  Rozdział I
  RYS HISTORYCZNY POLSKICH WYPRAW WYSOKOGÓRSKICH    11
  1.1. Narodziny taternictwa     11
  1.2. Pionierskie ekspedycje Polaków w góry świata    13
  1.3. Eksploracja gór wysokich w XX w.     17
  
  Rozdział II
  OKRES TRANSFORMACJI USTROJOWEJ A WYPRAWY WYSOKOGÓRSKIE    35
  2.1. Transformacja ustrojowa, pojęcie i skutki     35
  2.2. Transformacja ustrojowa a polski alpinizm     37
  2.3. Zmiany w organizacji i finansowaniu wypraw wysokogórskich    41
  2.4. Zmiany w kierunkach ekspedycji Polaków po 1990 r.    56
  
  Rozdział III
  CHARAKTERYSTYKA WYPRAW WYSOKOGÓRSKICH W ŚWIETLE
  BADAŃ ANKIETOWYCH     65
  3.1. Charakterystyka społeczno-demograficzna respondentów/alpinistów    67
  3.2. Aspekty organizacyjne wypraw wysokogórskich    72
  3.3. Rodzaje i kierunki wyjazdów wysokogórskich     83
  3.4. Postawy alpinistów wobec turystów wysokogórskich i uczestników wypraw komercyjnych     100
  3.5. Wyprawy wysokogórskie a zanieczyszczenie środowiska    112
  Rozdział IV
  CECHY WSPÓŁCZESNYCH POLSKICH WYPRAW WYSOKOGÓRSKICH    117
  4.1. Trekking jako forma turystyki górskiej     118
  4.2. Turystyka wysokogórska w ofercie polskich agencji i stowarzyszeń górskich oraz biur przewodnickich     123
  4.3. Komercjalizacja wypraw w góry wysokie i jej skutki    130
  Zakończenie     143
  Literatura     149
RozwińZwiń