Biznes w kulturze − kultura w biznesie

Biznes w kulturze − kultura w biznesie

Strategie rozwoju jednostek kultury w kontekście trendów występujących w ich otoczeniu

1 opinia

Format:

ibuk

Celem publikacji – stanowiącej pokłosie VIII Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Strategie rozwoju jednostek kultury w kontekście trendów występujących w ich otoczeniu”, zorganizowanej w listopadzie 2021 r. przez mgr. Jerzego Stasicę – kierownika Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach – jest identyfikacja wpływu współczesnych trendów występujących w otoczeniu na strategie funkcjonowania sektora i instytucji kultury, a tym samym prezentacja sposobów radzenia sobie z tą niekorzystną sytuacją w tych nietypowych warunkach. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych, danych statystycznych, a także, ze względu na aktualność problemu, licznych publikacjach prasowych i internetowych. Treść opracowania tworzy dwanaście rozdziałów, których Autorami są pracownicy naukowi oraz młodzi doktoranci rozpoczynający dopiero swą karierę naukowo-dydaktyczną. W swoich rozdziałach poszczególni Autorzy poruszyli wiele kwestii związanych z reakcją podmiotów w sektorze kultury na trendy wynikające z globalnego, dynamicznego, a zarazem kryzysowego otoczenia gospodarczego.


Rok wydania2022
Liczba stron173
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-809-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Anna Kwiecień, Aleksandra Nocoń)    5
  
  Rozdział I
  Strategia dywersyfikacji jako przykład reakcji jednostek kultury na trendy występujące w otoczeniu (Anna Kwiecień)    7
  
  Rozdział II
  Wpływ pandemii COVID-19 na strategie zarządzania jednostkami kultury (Monika Karczewska)    18
  
  Rozdział III
  Strategia budowania relacji z klientami branży gamingowej w Polsce – analiza jej potencjału (Katarzyna Żak)    27
  
  Rozdział IV
  Rozwój marketingu cyfrowego w instytucjach kultury podczas pandemii COVID-19 (Małgorzata Grząba)    39
  
  Rozdział V
  Instytucje muzealne w przemyśle kreatywnym: istniejące powiązania i kierunki działań (Magdalena Sawczuk)    51
  
  Rozdział VI
  Współczesne strategie finansowania jednostek kultury (Aleksandra Nocoń)    61
  
  Rozdział VII
  Narzędzia finansowania kultury na przykładzie Grupy Lotos S.A. (Anna Gęgotek, Paweł Łojek)    73
  
  Rozdział VIII
  Wpływ wielokulturowości na strategie rozwoju jednostek kultury na przykładzie Górnego Śląska (Justyna Szymczyk)    81
  
  
  Rozdział IX
  Mierniki kultury w efektywnym zarządzaniu kulturą (Kinga Hoffmann-Burdzińska, Jakub Kol)    92
  
  Rozdział X
  Deficyt badań w samorządowych instytucjach kultury − w poszukiwaniu przyczyn zjawiska (Wawrzyniec Rudolf)    106
  
  Rozdział XI
  Raportowanie jako element strategii wyzwaniem dla sektora kultury (Magdalena Wójcik-Jurkiewicz)    128
  
  Rozdział XII
  Chińska kultura biznesowa: jak skutecznie postępować w relacji biznesowej z Chińczykami. Oczekiwania a rzeczywistość (Katarzyna Bańka-Orłowska)    136
  
  Bibliografia    149
  Spis rysunków    166
  Spis tabel    167
  Informacja o Autorach    168
RozwińZwiń