Biznes lotniczy

Biznes lotniczy

1 opinia

Redakcja:

Adam Hoszman

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 30,80 zł  


30,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Oddajemy w ręce Czytelników monografię prezentującą najważniejsze naszym zdaniem zagadnienia związane z funkcjonowaniem sektora lotniczego w ujęciu ekonomicznym i zarządczym. Treści zawarte w niniejszej książce są efektem badań naukowych prowadzonych przez autorów oraz ich doświadczeń we współpracy z szeregiem podmiotów działających na rynku transportu lotniczego, począwszy od organów regulacyjnych, przez zarządzających portami lotniczymi i przestrzenią powietrzną, aż po linie lotnicze. Dzięki takiemu połączeniu publikacja ma charakter nie tylko naukowy, lecz także praktyczny - wiele poruszanych w niej zagadnień dotyczy bowiem rozwiązań stosowanych w różnych obszarach funkcjonowania sektora lotniczego. Rozważania zawarte w niniejszej publikacji skupiają się przede wszystkim na zagadnieniach odnoszących się do rynku przewozów pasażerskich. Problematyka przewozu ładunków została celowo pominięta, ponieważ ze względu na swoją rozległość zasługuje na odrębną publikację. Omawiana problematyka została dobrana w taki sposób, aby naświetlić czytelnikom najważniejsze zagadnienia i przedstawić tym samym szeroki i aktualny obraz rynku transportu lotniczego oraz kontekst jego funkcjonowania zarówno w Polsce, jak i na świecie.


Rok wydania2019
Liczba stron199
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-335-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  Dariusz Tłoczyński
  
  1. Rynek usług transportu lotniczego
  
  1.1. Wprowadzenie
  
  1.2. Specyfika rynku usług transportu lotniczego
  
  1.3. Polski rynek usług transportu lotniczego
  
  1.4. Struktura podmiotowa i przedmiotowa rynku jako determinanta prowadzenia działalności operacyjnej w transporcie lotniczym
  
  1.5. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Dominik Boniecki, Elżbieta Marciszewska
  
  2. Liberalizacja, globalizacja, relacje kooperencyjne w transporcie lotniczym
  
  2.1. Wprowadzenie
  
  2.2. Relacje kooperencyjne w sektorze lotniczym
  
  2.3. Rozwój umów joint venture na rynku lotniczym
  
  2.4. Kooperencja w wielostronnych sojuszach lotniczych
  
  2.4.1. Przypadki kooperencji w sojuszu Star Alliance
  
  2.4.2. Przypadki kooperencji w sojuszu SkyTeam
  
  2.4.3. Przypadki kooperencji w sojuszu Oneworld
  
  2.5. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Adam Hoszman
  
  3. Ekonomika linii lotniczej
  
  3.1. Wprowadzenie
  
  3.2. Koszty, przychody i wynik finansowy
  
  3.3. Przychody i koszty jednostkowe
  
  3.3.1. Długookresowe tendencje zmian RASK i CASK i ich przyczyny
  
  3.3.2. Yield
  
  3.4. Wskaźniki load factor w przewozach pasażerskich i cargo
  
  3.5. Zarządzanie przychodami i kosztami na poziomie strategii
  
  3.5.1. Kluczowe determinanty kosztów
  
  3.5.2. Stymulowanie przychodów
  
  3.6. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Adam Hoszman, Paweł Zagrajek
  
  4. Modele biznesowe linii lotniczych
  
  4.1. Wprowadzenie
  
  4.2. Systematyka i analiza modeli biznesowych wykorzystywanych na krótkim dystansie
  
  4.2.1. Wybory w ramach komponentów tradycyjnego i niskokosztowego przewoźnika lotniczego
  
  4.2.2. Wybory przewoźników niskokosztowych i ich konsekwencje
  
  4.2.3. Przewaga kosztowa przewoźników niskokosztowych oraz różnice w przychodach w stosunku do linii tradycyjnych
  
  4.3. Koncepcja przewoźnika niskokosztowego operującego na dalekim dystansie
  
  4.3.1. Różnice o charakterze operacyjnym
  
  4.3.2. Różnice o charakterze handlowym
  
  4.3.3. Potencjał rozwoju światowych przewozów niskokosztowych
  
  4.4. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Paweł Zagrajek
  
  5. Planowanie operacyjne w przewoźniku lotniczym - wybrane elementy
  
  5.1. Wprowadzenie
  
  5.2. Planowanie floty
  
  5.3. Planowanie siatki połączeń
  
  5.4. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Adam Hoszman
  
  6. Przychody linii lotniczych i revenue management
  
  6.1. Wprowadzenie
  
  6.2. Źródła przychodów linii lotniczych
  
  6.2.1. Przychody taryfowe
  
  6.2.2. Przychody dodatkowe
  
  6.3. Przesłanki różnicowania cen
  
  6.4. Revenue management w praktyce
  
  6.4.1. Rola klas rezerwacyjnych i zarządzanie nimi
  
  6.4.2. Znaczenie restrykcji taryfowych
  
  6.4.3. Niedopasowanie podaży i popytu oraz jego skutki
  
  6.5. Konkurencja ze strony przewoźników korzystających z VI wolności
  
  6.6. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Adam Hoszman
  
  7. Rola opłat lotniskowych w zarządzaniu portem lotniczym
  
  7.1. Wprowadzenie
  
  7.2. Regulacje dotyczące opłat lotniskowych
  
  7.3. Typologia opłat lotniskowych i zasady ich ustalania
  
  7.4. Zarządzanie strategiczne
  
  7.5. Zarządzanie operacyjne
  
  7.6. Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Bartosz Stolarek
  
  8. Bezpieczeństwo w transporcie lotniczym
  
  8.1. Wprowadzenie
  
  8.2. Ewolucja bezpieczeństwa w transporcie lotniczym
  
  8.3. Transformacja w zakresie bezpieczeństwa w transporcie lotniczym
  
  8.3.1. Wpływ procesów administracyjnych i organów odpowiedzialnych za ich kontrolę
  
  8.3.2. Analiza kontroli bezpieczeństwa w portach lotniczych
  
  8.3.3. Zmiany w postrzeganiu bezpieczeństwa przez pasażerów
  
  8.4. Ekonomiczne skutki środków ochrony w portach lotniczych
  
  8.4.1. Środki bezpieczeństwa a popyt w pasażerskim transporcie lotniczym
  
  8.4.2. Złożoność systemu transportu towarów a zagrożenia w transporcie lotniczym
  
  8.5. Podsumowanie
  
  
  
  Bibliografia
  Szybka wysyłka zamówień
  Kup online i odbierz na uczelni
RozwińZwiń