INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Monografia jest efektem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie umiędzynaradawiania Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W roku 2021 autor zebrał metodą wywiadów z polskimi i zagranicznymi studentami anglojęzycznego kierunku International Marketing ciekawy materiał badawczy, stanowiący ważną część tej publikacji. Kierunek International Marketing został powołany do życia z inicjatywy autora i jego współpracowników z Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji. Studia te są solidnym fundamentem internacjonalizacji procesu dydaktycznego, międzynarodowym produktem edukacyjnym oraz stabilnym źródłem przychodów dla WSMiP UŁ.
Proponowany model internacjonalizacji studiów biznesowych stacjonarnych i podyplomowych, prowadzonych w języku angielskim i francuskim, wpisuje się doskonale w strategię WSMiP UŁ „otwartą na świat i ludzi”.
Prof. dr hab. Tomasz Domański
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Polityka społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-749-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Część I. PROCES UMIĘDZYNARODOWIENIA UCZELNI WYŻSZEJ | 13 |
1. Model uczelni wyższej otwartej na współpracę z zagranicą | 16 |
1.1. Umiędzynarodowienie uczelni wyższej jako wybór strategiczny | 16 |
1.2. Uwarunkowania wewnętrzne internacjonalizacji uczelni wyższej | 17 |
1.2.1. Modele wdrażania strategii internacjonalizacji | 29 |
1.2.2. Zasoby wewnętrzne dostosowane do celów strategicznych | 31 |
1.2.3. Strategia marketingu mix międzynarodowej usługi edukacyjnej | 31 |
1.3. Uwarunkowania zewnętrzne na poziomie centralnym | 38 |
1.4. Uwarunkowania zewnętrzne na poziomie lokalnym | 47 |
2. Uczelnia otwarta versus uczelnia zamknięta na współpracę z zagranicą | 55 |
2.1. Uczelnie w krajach anglojęzycznych | 55 |
2.2. Uczelnie w krajach nieanglojęzycznych | 63 |
2.3. Typologia strategii umiędzynarodowienia uczelni | 69 |
2.4. Rozbudowana oferta wymiany studenckiej z zagranicą – program Erasmus | 82 |
2.5. Studenci zagraniczni na polskich uczelniach | 84 |
Część II. STUDIUM PRZYPADKU STRATEGII INTERNACJONALIZACJI WYDZIAŁU STUDIÓW MIĘDZYNARODOWYCH I POLITOLOGICZNYCH UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO | 87 |
1. Strategie umiędzynarodowienia na studiach stacjonarnych | 93 |
1.1. Specjalność euromarketing | 93 |
1.2. Specjalność International Marketing | 94 |
1.3. Kierunek studiów licencjackich International Marketing | 96 |
1.4. Specjalność International Marketing na studiach II stopnia International and Political Studies | 101 |
1.5. Kierunek studiów magisterskich II stopnia International Marketing (projekt 2022/2023) | 102 |
2. Strategie umiędzynarodowienia na studiach podyplomowych | 107 |
2.1. Podyplomowy Polsko-Francuski Program Studiów w zakresie Zarządzania typu MBA | 108 |
2.2. Studia podyplomowe International Hotel Management | 115 |
2.3. Studia podyplomowe International Marketing Management | 120 |
3. Miejsce programu Erasmus w strategii internacjonalizacji Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego | 123 |
Część III. STUDIA I SPECJALNOŚĆ INTERNATIONAL MARKETING W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ | 127 |
1. Proces wyboru i postrzegania studiów International Marketing przez różne grupy studentów | 131 |
1.1. Proces wyboru i postrzeganie studiów International Marketing przez studentów zagranicznych (z wyjątkiem studentów ukraińskich – omawianych osobno) | 131 |
1.1.1. Łódź jako miejsce do studiowania | 131 |
1.1.2. Kontakty prywatne jako stymulator wyboru studiów w Polsce | |
oraz w Łodzi | 133 |
1.1.3. Marketing uczelni – kontakty zagranicznych studentów z Uniwersytetem Łódzkim | 138 |
1.1.4. Promocyjny system opłat za studia w języku angielskim | 139 |
1.1.5. Uwarunkowania wyboru praktycznego kierunku studiów anglojęzycznych International Marketing | 141 |
1.1.6. Postrzeganie atutów anglojęzycznego kierunku International Marketing | 142 |
1.1.7. Ocena studiowania w międzynarodowej grupie studenckiej | 143 |
1.1.8. Wzajemne relacje zagranicznych i polskich studentów | 144 |
1.1.9. Znaczenie wymiany zagranicznej w ramach programu Erasmus | 145 |
1.1.10. Ocena formy studiów online | 146 |
1.1.11. Łączenie studiów z pracą | 147 |
1.1.12. Plany na przyszłość po zakończeniu studiów w Łodzi na kierunku anglojęzycznym | 148 |
1.1.13. Rekomendacja programu innym osobom (marketing szeptany) | 149 |
1.2. Proces wyboru i postrzeganie studiów International Marketing przez zagranicznych studentów z Ukrainy (studia I i II stopnia) | 149 |
1.2.1. Polska oraz Łódź – jako miejsce do studiowania dla studentów ukraińskich | 150 |
1.2.2. Kontakty prywatne jako stymulator wyboru studiów w Polsce oraz w Łodzi | 152 |
1.2.3. Marketing uczelni – kontakty zagranicznych studentów z Uniwersytetem Łódzkim | 154 |
1.2.4. Promocyjny system opłat za studia w języku angielskim | 157 |
1.2.5. Uwarunkowania wyboru praktycznego kierunku studiów anglojęzycznych International Marketing | 158 |
1.2.6. Wybór specjalności International Marketing na kierunku International and Political Studies na poziomie studiów magisterskich (II stopnia) | 159 |
1.2.7. Postrzeganie atutów anglojęzycznego kierunku International Marketing | 160 |
1.2.8. Ocena studiowania w międzynarodowej grupie studenckiej | 161 |
1.2.9. Wzajemne relacje ukraińskich i polskich studentów | 163 |
1.2.10. Znaczenie wymiany zagranicznej w ramach programu Erasmus | 164 |
1.2.11. Ocena formy studiów online | 165 |
1.2.12. Co warto ulepszyć lub zmienić w programie studiów? | 166 |
1.2.13. Plany na przyszłość po zakończeniu studiów w Łodzi na kierunku anglojęzycznym | 167 |
1.2.14. Rekomendacja programu dla innych osób (marketing szeptany) | 168 |
1.2.15. Łączenie studiów z pracą | 169 |
1.3. Proces wyboru i postrzeganie studiów International Marketing przez studentów polskich | 170 |
1.3.1. Powody wyboru studiów International Marketing w języku angielskim | 170 |
1.3.2. Atuty studiowania w międzynarodowej grupie studenckiej | 182 |
1.3.3. Co wydział powinien poprawić? – sugestie zmian | 192 |
1.3.4. Ocena oferty programu Erasmus | 193 |
1.3.5. Planowanie własnej ścieżki kariery | 196 |
1.3.6. Ocena formuły kształcenia online oraz odbywania staży online | 198 |
1.3.7. Model łączenia pracy ze studiami | 199 |
1.3.8. Przyszłość absolwentów | 200 |
1.3.9. Bilans końcowy | 201 |
2. Rola Biura Współpracy z Zagranicą Uniwersytetu Łódzkiego w procesie rekrutacji studentów zagranicznych | 203 |
2.1 Rola wymiany studenckiej z krajami byłego ZSRR w procesie internacjonalizacji Uniwersytetu Łódzkiego | 204 |
2.2. Obraz międzynarodowej wymiany studenckiej w statystykach Głównego Urzędu Statystycznego | 205 |
2.3. Brak własnego budżetu Biura Współpracy z Zagranicą na działania marketingowe | 208 |
2.4. Dobra ocena współpracy z ukraińskimi rekruterami | 209 |
2.5. Ograniczone zasoby finansowe i ludzkie Biura Współpracy z Zagranicą UŁ | 211 |
2.6. Brak wewnętrznego budżetu na promocję zagraniczną | 211 |
2.7. Nowoczesne formy działań marketingowych i promocyjnych online | 212 |
2.8. Działania marketingowe zorientowane na rynek ukraiński i kraje byłego ZSSR | 213 |
2.9. Preferencje dla studentów zagranicznych z polskim pochodzeniem | 216 |
2.10. Wrocław – zintegrowana kampania promocyjna | 219 |
2.11. Strategia współpracy uczelni z rekruterami ukraińskimi | 220 |
2.12. Nowe projekty promocyjne | 223 |
3. Rola zagranicznych firm rekruterskich w procesie naboru studentów | 226 |
3.1. Agencja rekruterska numer 1 | 226 |
3.2. Agencja rekruterska numer 2 | 232 |
Podsumowanie i wyzwania na przyszłość | 237 |
Bibliografia | 245 |