Relacje społeczne w koopetycji muzeów

-24%

Relacje społeczne w koopetycji muzeów

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,44  44,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 44,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 33,44 zł  


33,44

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem monografii jest identyfikacja przejawów (potencjalnie pozytywnego i negatywnego) oddziaływania relacji społecznych na – rozpatrywane na poziomie międzyorganizacyjnym –relacje koopetycji instytucji kultury (muzeów). Praca, poza charakterem teoriopoznawczym, służy także celom utylitarnym. Wyniki badań empirycznych pozwalają bowiem na opracowanie zaleceń dla publicznych oraz niepublicznych instytucji kultury (w szczególności podmiotów z sektora non profit) w zakresie zarządzania (w szczególności muzeami) w kontekście nawiązywania współpracy z innymi podmiotami, budowania konkurencyjności, strategii organizacji (w tym strategii konkurencji), a także wykorzystania korzyści płynących z relacji społecznych z konkurentami w celu stymulowania rozwoju instytucji.


Rok wydania2021
Liczba stron422
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-762-7
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Rozdział I
  Relacje społeczne i ich miejsce w naukach o zarządzaniu i jakości    19
  1.1. Kontekst społeczny w naukach o zarządzaniu i jakości – wybrane aspekty    21
  1.2. Sposoby definiowania, typologia i cechy relacji społecznych    34
  1.2.1. Relacje społeczne w literaturze – istota, przegląd definicji, komponenty oraz źródła    34
  1.2.2. Typologia relacji społecznych    50
  1.3. Implikacje relacji społecznych dla funkcjonowania podmiotów na rynku    57
  
  Rozdział II
  Współpraca – pojęcie, motywy oraz analiza kryteriów klasyfikacji    67
  2.1. Istota współpracy międzyorganizacyjnej    71
  2.2. Motywy podejmowania współpracy międzyorganizacyjnej    80
  2.3. Kryteria klasyfikacji współpracy międzyorganizacyjnej i jej rodzaje    90
  
  Rozdział III
  Konkurencja oraz konkurencyjność – pojęcia oraz analiza kryteriów klasyfikacji    97
  3.1. Konkurencja w ujęciu podmiotowym    99
  3.2. Konkurencyjność organizacji    109
  3.3. Kryteria klasyfikacji konkurencyjności i jej rodzaje    116
  
  Rozdział IV
  Koopetycja jako złożona forma relacji międzyorganizacyjnych    123
  4.1. Pojęcie, cechy i typy relacji koopetycji    126
  4.2. Przegląd teorii i koncepcji wyjaśniających relacje koopetycji    147
  4.2.1. Teoria gier    149
  4.2.2. Podejście zasobowe    153
  4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych    157
  4.2.4. Teoria sieci    161
  4.2.5. Koncepcja paradoksu    165
  4.3. Korzyści i koszty koopetycji dla prowadzonej działalności    172
  
  Rozdział V
  Relacje międzyorganizacyjne organizacji niekomercyjnych – przykład instytucji kultury    189
  5.1. Specyfika funkcjonowania instytucji kultury. Muzea jako organizacje niekomercyjne    189
  5.1.1. Instytucje kultury – istota i specyfika funkcjonowania    197
  5.1.2. Muzea jako przykłady instytucji kultury    201
  5.1.3. Formy prawne muzeów w Polsce    206
  5.2. Istota, typy i obszary współpracy międzyorganizacyjnej w obszarze kultury – przykład muzeów    209
  5.3. Konkurencja oraz konkurencyjność organizacji publicznych i non profit     219
  5.4. Znaczenie koopetycji dla funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, w tym muzeów    224
  
  Rozdział VI
  Ramy koncepcyjne oraz metodyka badań empirycznych    238
  6.1. Identyfikacja luk badawczych w zakresie podjętej tematyki – problem badawczy oraz ramy koncepcyjne    238
  6.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze    245
  6.3. Przesłanki oraz metody wyboru rozmówców do badań. Charakterystyka badanych podmiotów    250
  6.4. Metody analizy danych empirycznych    257
  
  Rozdział VII
  Relacje społeczne w koopetycji muzeów – wyniki badań empirycznych    260
  7.1. Relacje społeczne oraz koopetycja w percepcji badanych    260
  7.2. Motywy oraz obszary działań podejmowanych w ramach relacji koopetycji wśród muzeów    265
  7.3. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na współpracę międzyorganizacyjną muzeów    289
  7.4. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na zachowania konkurencyjne muzeów    306
  7.5. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów    315
  7.5.1. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów publicznych    316
  7.5.2. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów niepublicznych    327
  
  Zakończenie    339
  Bibliografia    349
  Spis tabel    401
  Spis rysunków    403
  Załączniki    405
  Załącznik 1. Narzędzie badawcze – kwestionariusz wywiadu półstrukturyzowanego    407
  Załącznik 2. Książka kodowa    414
  Załącznik 3. Częstotliwość występowania kodów w procesie kodowania materiału empirycznego    418
RozwińZwiń