POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią.
Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami.
Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 256 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8220-739-2 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Grzegorz Całek, Jakub Niedbalski, Mariola Racław, Dorota Żuchowska-Skiba — Nowe technologie i niepełnosprawność | 7 |
NOWE TECHNOLOGIE | 17 |
Tomasz Sahaj —Nowe narzędzia i technologie komunikacyjne dla osób niepełnosprawnych fizycznie, intelektualnie i społecznie oraz seniorów | 19 |
Katarzyna Binder-Olibrowska — Telemedycyna a niepełnosprawność wzrokowa – szanse, zagrożenia, wyzwania | 45 |
Jakub Niedbalski — Internet w służbie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną | 63 |
Justyna Migacz — Edukacja zdalna. Adaptacja procesu dydaktycznego do potrzeb osób z niepełnosprawnościami | 79 |
PRZESTRZENIE WIRTUALIZACJI | 97 |
Rafał Maciąg — Konstruowanie tożsamości w Internecie – młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną | 99 |
Zbigniew Głąb — Wirtualizacja działań społecznych i obywatelskich – szanse i zagrożenia – na przykładzie Kongresu osób z niepełnosprawnościami | 113 |
Monika Dubiel — Kultura zdalna: szansa na uczestnictwo czy zagrożenie izolacją? Przypadek osób z niepełnosprawnością wzroku | 129 |
DOŚWIADCZENIA Z CZASU PANDEMII | 149 |
Joanna Wojtyńska — Dostępność Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | 151 |
Anna Gutowska, Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz — Diagnoza kształcenia zdalnego wśród studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami w sytuacji pandemii Covid-19 – wybrane zagadnienia raportu z badań | 167 |
Edyta Górska — Muzykoterapia online w czasie pandemii | 195 |
Kamila Albin — Joga w czasach zarazy – możliwości i wyzwania praktykowania jogi online przez osoby z dysfunkcją wzroku | 217 |
Aleksandra Różycka — Poradnictwo prawne i obywatelskie świadczone na odległość dla osób z niepełnosprawnością. Obserwacje z okresu pandemii | 233 |
Noty o autorach | 251 |