Procesowe zarządzanie jakością dostaw w branży motoryzacyjnej

-20%

Procesowe zarządzanie jakością dostaw w branży motoryzacyjnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

49,60  62,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 62,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,64 zł  


49,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kryzys gospodarczy z lat 2008 i 2009 doprowadził do znacznych zakłóceń i zmian w branży motoryzacyjnej, wśród producentów samochodów europejskich, azjatyckich, a głównie ame-rykańskich (na przykład bankructwo i zamknięcie zakładów General Motors, Chryslera
i z tym związany interwencjonizm rządu USA). Po tym okresie branża stopniowo odbudowała się, ale już w zmienionej strukturze udziałowców i nowych właścicieli znanych marek (Ford pozbył się Jaguara oraz Land Rovera, które przejął indyjski koncern Tata Motors). Obecnie branża motoryzacyjna charakteryzuje się dążeniem do doskonałości w warunkach postępującej globalizacji i internacjonalizacji gospodarki światowej, poszukiwaniem nowych rynków zbytu (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny w skrócie określane BRIC), taniej siły roboczej, nowych lokali-zacji przedsiębiorstw w krajach słabiej rozwiniętych (np. kraje Europy Wschodniej: Węgry, Polska czy Czechy), wdrażając technologie, które się sprawdziły. Przykładem takich dążeń są również przedsiębiorstwa dostawców elementów branży przemysłu motoryzacyjnego, którzy tworzą nowe lokalizacje w otoczeniu producentów pojazdów. Otoczenie współczesnych przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej cechuje się dużą zmiennością, złożonością oraz nie-pewnością, a jego elementy przenikają się i wzajemnie na siebie oddziałują. Tym samym bran-ża motoryzacyjna producentów pojazdów jak i dostawców elementów pojazdów musi radzić sobie z globalnymi zmianami otoczenia, reagować na potrzeby klientów oraz tworzyć warunki do wprowadzania zmian w perspektywie długoterminowej (industrializacja i urbanizacja w gospodarkach rynków wschodzących, polityka zrównoważonego rozwoju, nowe technologie).
Aktualnie poważny problem dla omawianej branży spowodowała pandemia COVID-19
i związane z tym przerwy w działalności lub braki pracowników wynikające z obowiązkowego pobyt pracowników w miejscu zamieszkania. Niektóre przedsiębiorstwa produkcyjne zatrzy-mały produkcje, inne szukają nowych dostawców, a część nie ma „żadnego problemu
z łańcuchem dostaw i produkcją”. Prze- ważnie nie działają zakłady zlokalizowane w Chinach: Renault czy PSA. Znaczne zakłócenia są w eksporcie części chińskich producentów między innymi do zakładów Hyundaia w Rosji. Przestoje miały zakłady: Nissana, Hondy, Kii oraz Hyundaia, natomiast zakłady europejskie: BMW, Toyota, PSA czy Volkswagen zapewniają o ciągłości produkcji, choć wszyscy zaznaczają, że w niedalekiej przyszłości możliwe będą prze-stoje.


Rok wydania2020
Liczba stron114
KategoriaMotoryzacja
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-592-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów i oznaczeń    6
  1. Wprowadzenie    8
  2. Współczesne kierunki zmian i trendy w branży motoryzacyjnej    12
  2.1. Czynniki i kierunki zmian w branży motoryzacyjnej    12
  2.2. Rozwój rynków pojazdów zasilanych alternatywnymi źródłami napędu    15
  2.3. Główne trendy    16
  2.4. Strategiczne znaczenie relacji z dostawcami    19
  2.5. Podsumowanie    21
  3. Podejście procesowe do zarządzania przedsiębiorstwem w branży motoryzacyjnej    23
  3.1. Pojęcie procesu    23
  3.2. Istota podejścia procesowego    24
  3.3. Koncepcje i metody zarządzania procesowego    26
  4. Zasady, metody i narzędzia stosowane w zarządzaniu jakością dostaw    36
  4.1. Pojęcie zasad, metod i narzędzi w zarzadzaniu jakością dostaw    36
  4.2. Charakterystyka i podział zasad, metod i narzędzi w zarządzaniu jakością dostaw    37
  4.2.1. Zasady zarządzania jakością    37
  4.2.2. Metody    37
  4.2.3. Narzędzia zarządzania jakością    47
  5. Rozwiązania systemowe w zakresie kwalifikacji nowych dostawców w branży motoryzacyjnej    50
  5.1. Model klient–dostawca    50
  5.2. Metodyka badań    51
  5.3. Kierunki zmian w zakresie rozwiązań systemowych w branży motoryzacyjnej    53
  5.4. Rozwiązania systemowe w zakresie zarządzania jakością dostaw    56
  5.4.1. Struktura systemów zarządzania jakością    56
  5.4.2. Struktura systemów zarządzania jakością w branży motoryzacyjnej    57
  5.4.3. Indywidualne wymagania klientów branży motoryzacyjnej w zakresie zarządzania jakością    63
  5.4.4. Wymagania wstępne na etapie oceny i kwalifikacji dostawców    63
  5.4.5. Analiza wyników badań w zakresie rozwiązań systemowych kwalifikacji nowych dostawców    67
  5.5. Rozwiązania stosowane w zakresie zarządzania dostawcami przez grupę MAHLE    68
  5.5.1. Charakterystyka grupy przedsiębiorstw MAHLE    68
  5.5.2. Rozwiązania stosowane w procesie kwalifikacji i współpracy z dostawcami    70
  5.5.3. Wyniki audytu związanego z analizą potencjału poddostawcy    76
  5.5.4. Analiza wyników badań rozwiązań stosowanych w zarządzaniu jakością dostaw przez przedsiębiorstwo MAHLE    80
  6. Podsumowanie i wnioski    81
  Literatura    83
  Załączniki    91
RozwińZwiń