EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Tematyka książki dotyczy istotnych i aktualnych problemów technicznych i ekonomicznych – poszukiwania paliw alternatywnych do zasilania silników samochodowych, obniżania kosztów eksploatacji samochodów, ochrony środowiska naturalnego, zwłaszcza skupisk miejskich, przed toksycznymi składnikami spalin. Autor na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań (przedstawionych w książce w formie licznych tabel i wykresów) zilustrował i skomentował w sposób prosty i przystępny możliwości wykorzystania paliw gazowych do napędu samochodów, a także ocenił ich wpływ na osiągi pojazdów (dynamikę i zużycie paliwa) oraz toksyczność emitowanych do atmosfery spalin. Książkę cechuje aktualność i wyjątkowa ważność prezentowanej problematyki, a także duże walory poznawcze i wysoki poziom merytoryczny. Sformułowane przez Autora wnioski są bardzo cenne pod względem naukowym i aplikacyjnym. Książkę polecamy pracownikom naukowym i studentom wyższych uczelni technicznych, pracownikom inżynieryjno-technicznym ośrodków badawczo-rozwojowych, przemysłu oraz instytucji zajmujących się eksploatacją i obsługą transportu samochodowego.
Plik pdf ma postać skanów co uniemożliwia przeszukiwanie tekstu.
Rok wydania | 2007 |
---|---|
Liczba stron | 178 |
Kategoria | Motoryzacja |
Wydawca | Wydawnictwo WNT |
ISBN-13 | 978-83-204-3308-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 7 |
1. Wprowadzenie | 9 |
2. Paliwa do tłokowych silników spalinowych o zapłonie iskrowym stosowane w trakcie badań | 15 |
2.1. Charakterystyka ogólna | 15 |
2.2. Benzyna bezołowiowa | 16 |
2.3. Paliwo LPG | 20 |
2.4. Metan | 22 |
3. Samochody zasilane alternatywnie gazem CNG - historia i teraźniejszość | 25 |
3.1. Rys historyczny | 25 |
3.2. Samochody zasilane wyłącznie CNG | 28 |
3.3. Samochody zasilane dwupaliwowo (benzyna – CNG) | 30 |
3.3.1. Informacje ogólne | 30 |
3.3.2. Samochody osobowe z fabryczną instalacją dwupaliwową | 31 |
3.3.3. Samochody dostawcze z fabryczną instalacją dwupaliwową | 39 |
4. Systemy alternatywnego zasilania gazami LPG i CNG | 45 |
4.1. Klasyfikacja systemów zasilania gazem | 45 |
4.2. Instalacje pierwszej generacji | 46 |
4.3. Instalacje drugiej generacji | 47 |
4.4. Instalacje trzeciej i czwartej generacji | 47 |
4.5. Instalacje piątej generacji | 48 |
4.6. Samochodowe systemy dwupaliwowe | 50 |
5. Badania dynamiki rozpędzania samochodu A zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG (w systemie pierwszej generacji) | 53 |
6. Badania dynamiki rozpędzania samochodu B zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG (w systemie drugiej generacji) | 65 |
7. Badania dynamiki rozpędzania samochodu C zasilanego alternatywnie benzyną i gazem CNG | 79 |
8. Porównanie wpływu alternatywnego zasilania benzyną oraz gazami LPG i CNG na dynamikę rozpędzania i obliczone charakterystyki szybkościowe | 97 |
9. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie pierwszej generacji | 107 |
10. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie drugiej generacji | 121 |
11. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem CNG w systemie czwartej generacji | 131 |
12. Analiza porównawcza wyników pomiarów emisji spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną oraz gazami LPG i CNG | 143 |
13. Oszacowanie błędów wynikających ze stosowania opracowanych charakterystyk dynamicznych emisji spalin | 153 |
14. Przykłady wykorzystania charakterystyk dynamicznych emisji spalin | 159 |
15. Podsumowanie | 167 |
Streszczenie | 171 |
Sumary | 173 |
Piśmiennictwo | 175 |