Alternatywne zasilanie samochodów benzyną oraz gazami LPG i CNG

Alternatywne zasilanie samochodów benzyną oraz gazami LPG i CNG

Badania porównawcze dynamiki rozpędzania i emisji spalin

1 ocena

Wydawca:

Wydawnictwo WNT

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

Tematyka książki dotyczy istotnych i aktualnych problemów technicznych i ekonomicznych – poszukiwania paliw alternatywnych do zasilania silników samochodowych, obniżania kosztów eksploatacji samochodów, ochrony środowiska naturalnego, zwłaszcza skupisk miejskich, przed toksycznymi składnikami spalin. Autor na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań (przedstawionych w książce w formie licznych tabel i wykresów) zilustrował i skomentował w sposób prosty i przystępny możliwości wykorzystania paliw gazowych do napędu samochodów, a także ocenił ich wpływ na osiągi pojazdów (dynamikę i zużycie paliwa) oraz toksyczność emitowanych do atmosfery spalin. Książkę cechuje aktualność i wyjątkowa ważność prezentowanej problematyki, a także duże walory poznawcze i wysoki poziom merytoryczny. Sformułowane przez Autora wnioski są bardzo cenne pod względem naukowym i aplikacyjnym. Książkę polecamy pracownikom naukowym i studentom wyższych uczelni technicznych, pracownikom inżynieryjno-technicznym ośrodków badawczo-rozwojowych, przemysłu oraz instytucji zajmujących się eksploatacją i obsługą transportu samochodowego.


Plik pdf ma postać skanów co uniemożliwia przeszukiwanie tekstu.


Rok wydania2007
Liczba stron178
KategoriaMotoryzacja
WydawcaWydawnictwo WNT
ISBN-13978-83-204-3308-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  1. Wprowadzenie    9
  2. Paliwa do tłokowych silników spalinowych o zapłonie iskrowym stosowane w trakcie badań    15
    2.1. Charakterystyka ogólna    15
    2.2. Benzyna bezołowiowa    16
    2.3. Paliwo LPG    20
    2.4. Metan    22
  3. Samochody zasilane alternatywnie gazem CNG - historia i teraźniejszość    25
    3.1. Rys historyczny    25
    3.2. Samochody zasilane wyłącznie CNG    28
    3.3. Samochody zasilane dwupaliwowo (benzyna – CNG)    30
      3.3.1. Informacje ogólne    30
      3.3.2. Samochody osobowe z fabryczną instalacją dwupaliwową    31
      3.3.3. Samochody dostawcze z fabryczną instalacją dwupaliwową    39
  4. Systemy alternatywnego zasilania gazami LPG i CNG    45
    4.1. Klasyfikacja systemów zasilania gazem    45
    4.2. Instalacje pierwszej generacji    46
    4.3. Instalacje drugiej generacji    47
    4.4. Instalacje trzeciej i czwartej generacji    47
    4.5. Instalacje piątej generacji    48
    4.6. Samochodowe systemy dwupaliwowe    50
  5. Badania dynamiki rozpędzania samochodu A zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG (w systemie pierwszej generacji)    53
  6. Badania dynamiki rozpędzania samochodu B zasilanego alternatywnie benzyną i gazem LPG (w systemie drugiej generacji)    65
  7. Badania dynamiki rozpędzania samochodu C zasilanego alternatywnie benzyną i gazem CNG    79
  8. Porównanie wpływu alternatywnego zasilania benzyną oraz gazami LPG i CNG na dynamikę rozpędzania i obliczone charakterystyki szybkościowe    97
  9. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie pierwszej generacji    107
  10. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem LPG w systemie drugiej generacji    121
  11. Emisja spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną i gazem CNG w systemie czwartej generacji    131
  12. Analiza porównawcza wyników pomiarów emisji spalin przy alternatywnym zasilaniu benzyną oraz gazami LPG i CNG    143
  13. Oszacowanie błędów wynikających ze stosowania opracowanych charakterystyk dynamicznych emisji spalin    153
  14. Przykłady wykorzystania charakterystyk dynamicznych emisji spalin    159
  15. Podsumowanie    167
  Streszczenie    171
  Sumary    173
  Piśmiennictwo    175
RozwińZwiń