INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Ograniczenie niekorzystnego oddziaływania pojazdów na środowisko wiąże się ze zmniejsze-niem zużycia paliwa przez pojazdy. Jedną z możliwości redukcji zużycia paliwa i emisji spalin jest stosowanie układów napędu hybrydowego. Różnorodność aplikacji tych napędów powodu-je, że są one chętnie stosowanym substytutem konwencjonalnych układów napędu pojazdów samochodowych. Ma to szczególne znaczenie w państwach, w których kierowcy odczuwają korzyści z ich stosowania (rys. 1.3) na przykład w postaci zmniejszenia opłat podatkowych, możliwości wjazdu do centrum miast lub bezpłatnego parkowania.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 198 |
Kategoria | Motoryzacja |
Wydawca | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej |
ISBN-13 | 978-83-7775-373-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Skróty i oznaczenia | 5 |
1. Wprowadzenie | 9 |
1.1. Wiadomości wstępne | 9 |
1.2. Układy elektryczne napędów pojazdów | 12 |
1.3. Wymagania stawiane pojazdom elektrycznym | 17 |
2. Akumulacja energii w pojazdach | 21 |
2.1. Podział akumulatorów | 21 |
2.2. Akumulatory elektrochemiczne | 24 |
2.2.1. Podział akumulatorów elektrochemicznych | 24 |
2.2.2. Charakterystyka akumulatorów elektrochemicznych | 26 |
2.2.3. Wyznaczanie stopnia naładowania akumulatora | 40 |
2.2.4. Kierunki rozwoju akumulatorów | 44 |
2.3. Ultrakondensatory | 46 |
2.4. Ładowanie pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 53 |
2.4.1. Możliwości ładowania pojazdów | 53 |
2.4.2. Systemy bezprzewodowego ładowania akumulatorów pojazdów | 61 |
2.5. Projektowanie układów akumulacji energii | 65 |
3. Ogniwa paliwowe 69 | |
3.1. Wstęp | 69 |
3.2. Właściwości wodoru jako paliwa | 72 |
3.3. Podział ogniw paliwowych | 83 |
3.4. Reforming pokładowy paliwa | 94 |
3.5. Wykorzystanie ogniw paliwowych | 97 |
3.5.1. Konfiguracje układów napędu z ogniwami paliwowymi | 97 |
3.5.2. Ogniwa paliwowe w pojazdach firmy Honda | 98 |
3.5.3. Ogniwa paliwowe w pojazdach firmy Toyota | 101 |
3.5.4. Ogniwa paliwowe w pojazdach firmy Nissan | 103 |
3.5.5. Pojazdy firmy Mercedes wyposażone w ogniwa paliwowe | 104 |
3.5.6. Pojazdy firmy Hyundai wyposażone w ogniwa paliwowe | 109 |
3.5.7. Inne zastosowania ogniw paliwowych | 111 |
4. Układy napędu elektrycznego pojazdów hybrydowych | 115 |
4.1. Rozwiązania układów rozruchu silnika spalinowego | 115 |
4.2. Wymagania dotyczące systemu start–stop | 124 |
4.3. Silniki elektryczne układów napędowych | 127 |
5. Konstrukcje układów napędu elektrycznego 139 | |
5.1. Silniki elektryczne w piastach kół pojazdu | 139 |
5.2. Pojazdy elektryczne firmy Mitsubishi | 143 |
5.3. Pojazdy elektryczne firmy Volkswagen | 146 |
5.4. Układ napędu elektryczego pojazdu Nissan Leaf | 150 |
5.5. Sportowe pojazdy elektryczne | 152 |
5.6. Konstrukcje układów napędu elektrycznego pojazdów ciężkich | 154 |
6. Recykling pojazdów hybrydowych 159 | |
6.1. Recykling pojazdów z ogniwami paliwowymi | 159 |
6.2. Recykling elementów pojazdów hybrydowych | 162 |
7. Certyfikacja pojazdów hybrydowych 173 | |
7.1. Wprowadzenie | 173 |
7.2. Pomiar zasięgu pojazdów elektrycznych lub hybrydowych | 175 |
7.3. Pomiar emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa przez pojazdy hybrydowe177 | |
8. Zakończenie | 183 |
Literatura | 187 |