Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.


Rok wydania2019
Liczba stron332
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Warszawski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Irena Wojnar – Gaston Mialaret. Ostatni animator idei Nowego Wychowania    9
  Stefan Mieszalski – Ewolucjonizm wobec kwestii: natura versus kultura – konteksty edukacyjne    24
  Krystyna Mihułka, Joanna Chojnacka-Gärtner – A jednak osobowość! Dobry nauczyciel języka obcego w świetle wypowiedzi polskich uczniów i studentów    38
  Krzysztof Lindstedt – Zmiany w Ja na gruncie teorii Jeana-Claude Kaufmanna    54
  Agnieszka Rumianowska – Pedagogika wobec problematyczności bytu ludzkiego. O konfliktach w życiu człowieka    70
  Dorota Pauluk – Akademickie ocenianie i jego niezamierzone konsekwencje. Od wymiaru ukrytego do nowej kultury oceniania    86
  Beata Mydłowska – Kompetencje zawodowe w kontekście zasad komunikacji dydaktycznej i możliwości oceny pracy nauczycieli    102
  Miłosz Gołyszny – Wybrane czynniki warunkujące kompetencje szkolne z perspektywy współczesnych neuronauk i nauk pedagogicznych    122
  Elżbieta Łuczak – Współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego młodzieży – nowymi wyzwaniami edukacyjnymi    150
  Tomasz Knopik, Urszula Oszwa, Ewa Domagała-Zysk – Diagnoza funkcjonalna jako standard pomocy psychologiczno-pedagogicznej – od założeń teoretycznych do praktyki diagnostyczno-terapeutycznej    163
  Kazimierz Pierzchała – Rola duszpasterstwa więziennego w resocjalizacji penitencjarnej, w kontekście badań własnych i dyskursu naukowego    176
  Justyna Siemionow – Ojcostwo – w wypowiedziach dorosłych sprawców przestępstw, odbywających karę pozbawienia wolności    199
  
  C O L L O Q U I A
  Agnieszka Cybal-Michalska – Management for leadership – on the need for proactivity    219
  Christopher Bezzina, Joanna Madalinska-Michalak – Nurturing the leadership that matters in a time of uncertainty    231
  
  Mirosław Woznica – Education as edification: Richard Rorty’s neo-pragmatist philosophy of education    242
  Gilles Séraphin – La recherche sur la protection de l’enfance en France: Etat des lieux et enjeux    254
  
  MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ
  Katarzyna Lichtanska – Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dziecka z niepełnosprawnością.
  Raport z badan    271
  Ewa Wasilewska-Kaminska, Jerzy Marek – Reforma oswiatowa a zadania dyrektora szkoły    284
  
  R E C E N Z J E
  Joanna Madalinska-Michalak – Children and Youth in Varied Socio-Cultural Contexts. Theory, Research, Praxis, pod redakcja naukowa Urszuli Markowskiej-Manisty    302
  Adam Janas – Mark Lilla, Koniec liberalizmu, jaki znamy. Requiem dla polityki tożsamości    307
  Izabella Kust – Badanie. Dojrzewanie. Rozwój (na drodze do doktoratu). Odrębność metodologiczna a dyscyplinarność danej dziedziny wiedzy, praca zbiorowa pod redakcja Franciszka Szloska    312
  Noty o Autorach    325
RozwińZwiń