POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów omawiają m.in. koncepcję Basila Bernsteina, poglądy Zygmunta Bugajskiego na wychowanie fizyczne więźniów, etos zawodu nauczyciela z perspektywy studentów, samodzielność zawodową nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz dziedzictwo Bronisława Ferdynanda Trentowskiego w 150-lecie śmierci filozofa.
The authors of the articles published in the issue discuss, inter alia, the concept of Basil Bernstein, the views of Zygmunt Bugajski on physical education prisoners, the ethos of the teaching profession from a perspective students, professional independence of pre-school teachers and early childhood education and the legacy of Bronisław Ferdynand Trentowski on the 150th anniversary of the philosopher's death.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 213 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
ARTYKUŁY | |
Małgorzata Obrycka – Humanitaryzm i wychowanie – perspektywa posthumanistyczna | 9 |
Jarema Drozdowicz – Migrujące podmioty. Relacje, konteksty i przyszłość problemu zróżnicowania kulturowego w edukacji | 28 |
Irena Przybylska – Kody i (re)produkcja kultury emocjonalnej w koncepcji Basila Bernsteina | 39 |
Bartosz Kułan – Poglądy Zygmunta Bugajskiego (1887–1940) na wychowanie fizyczne więźniów oraz ich praktyczna realizacja w systemie penitencjarnym II Rzeczpospolitej | 54 |
Miłosz Mółka – Trajektoria kariery kryminalnej w perspektywie badań jakościowych | 76 |
MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ | |
Dagna Dejna, Filip Nalaskowski – Młodzież akademicka. Więzi z państwem i społeczeństwem – międzynarodowe badania porównawcze. Pomysł, warsztat metodologiczny i przebieg badań | 103 |
Beata Mydłowska, Jolanta Wiśniewska – Etos zawodu nauczyciela z perspektywy studentów uczelni pedagogicznych i niepedagogicznych | 125 |
Dorota Domagała – Samodzielność zawodowa nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz jej uwarunkowania | 141 |
Małgorzata Zalewska-Bujak – Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów – przez pryzmat nauczycielskich narracji | 154 |
Miłosz Wawrzyniec Romaniuk – Samoocena młodych uczestników pełnomorskich rejsów a różne realizacje Szkoły pod Żaglami | 177 |
RECENZJA | |
Marcin Wasilewski – Sławomir Sztobryn (red.), Dziedzictwo Bronisława Ferdynanda Trentowskiego. W 150-lecie śmierci Filozofa | 190 |
KRONIKA | |
Irena Wojnar, Adam Fijałkowski – Kongres pedagogiczny na przełomie... W 50-lecie Światowego Kongresu Pedagogicznego na Uniwersytecie Warszawskim – z prof. Ireną Wojnar rozmawia Adam Fijałkowski | 195 |
Noty o Autorach | 205 |
ARTICLES | |
Małgorzata Obrycka – Humanitarianism and education – a posthumanist perspective | 9 |
Jarema Drozdowicz – Moving subjects. Relations, contexts and future of the cultural diversity in education | 28 |
Irena Przybylska – Codes and (re)production of emotional culture in Basil Bernstein’s concept | 39 |
Bartosz Kułan – Zygmunt Bugajski’s (1887–1940) views on the physical education of prisoners and their practical implementation in the penitentiary system in the Second Polish Republic | 54 |
Miłosz Mółka – Criminal career trajectory in the perspective of qualitative research | 76 |
MATERIALS AND RESEARCH REPORTS | |
Dagna Dejna, Filip Nalaskowski – University students. Bonds with the state and the society – an international comparative study. Idea, methodology, process | 103 |
Beata Mydłowska, Jolanta Wiśniewska – Ethos of the teaching profession in the perspective of students of pedagogical and non-pedagogical universities | 125 |
Dorota Domagała – Professional independence of pre-school and early school education teachers and its determinants | 141 |
Małgorzata Zalewska-Bujak – Teachers’ cooperation with the students’ parents – through the prism of teachers’ narratives | 154 |
Miłosz Wawrzyniec Romaniuk – Self-esteem of young participants of high seas cruises and various implementations of the School Under Sails | 177 |
REVIEW | |
Marcin Wasilewski – Sławomir Sztobryn (Ed.), Dziedzictwo Bronisława Ferdynanda Trentowskiego. W 150-lecie śmierci Filozofa | 190 |
CHRONICLE | |
Irena Wojnar, Adam Fijałkowski – Pedagogical Congress at the turn of ... On the 50th anniversary of the World Pedagogical Congress at the University of Warsaw. Adam Fijałkowski talks with Professor Irena Wojnar | 195 |
Contributors to this issue | 205 |