Kapitał relacyjny banku. Relacje banku z kluczowymi interesariuszami. Tom 2

Kapitał relacyjny banku. Relacje banku z kluczowymi interesariuszami. Tom 2

1 opinia

Format:

ibuk

W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość.


W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.


Rok wydania2013
Liczba stron364
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-830-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  Rozdział 1. Relacje banku z instytucjami sieci bezpieczeństwa     13
  
  1.1. Sieć bezpieczeństwa finansowego     13
  1.1.1. Zapewnienie bezpieczeństwa banków     13
  1.1.2. Instytucje sieci bezpieczeństwa     16
  1.1.3. Regulacje nadzorcze     23
  1.1.4. Konsekwencje konstrukcji sieci bezpieczeństwa dla zachowań banków     27
  1.2. Oczekiwania i kontrybucje sieci bezpieczeństwa     30
  1.2.1. Oczekiwania instytucji sieci bezpieczeństwa wobec banków     31
  1.2.2. Oczekiwania wobec sieci bezpieczeństwa – kontrybucje regulatorów i nadzorców     35
  1.2.3. Ocena relacji banku z instytucjami sieci bezpieczeństwa     41
  
  Rozdział 2. Relacje banku z właścicielami     45
  
  2.1. Właściciele banków     45
  2.1.1. Właściciele i problem agencji     45
  2.1.2. Prawa i obowiązki właścicieli banków     47
  2.1.3. Rodzaje właścicieli     50
  2.1.4. Efektywność struktury własności     52
  2.2. Kształtowanie relacji z właścicielami     55
  2.2.1. Zaangażowanie właścicieli     55
  2.2.2. Relacje inwestorskie     59
  2.3. Oczekiwania i kontrybucje właścicieli     63
  2.3.1. Oczekiwania właścicieli wobec banków     64
  2.3.2. Oczekiwania wobec właścicieli – kontrybucje inwestorów     70
  2.3.3. Ocena relacji banku z właścicielami     74
  
  Rozdział 3. Relacje banku z kierownictwem     79
  
  3.1. Zarząd i rada nadzorcza banku     79
  3.1.1. Regulacje prawne dotyczące kierownictwa banku     79
  3.1.2. Rada nadzorcza banku     83
  3.1.3. Zarząd banku     88
  3.2. Oczekiwania i kontrybucje kierownictwa     99
  3.2.1. Oczekiwania kierownictwa wobec banków     99
  3.2.2. Oczekiwania wobec kierownictwa – kontrybucje członków zarządu i rady nadzorczej     101
  3.2.3. Ocena relacji banku z kierownictwem     105
  
  Rozdział 4. Relacje banku z pracownikami     109
  
  4.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi     109
  4.1.1. Pracownicy banku     109
  4.1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi     114
  4.1.3. Zaangażowanie pracowników i komunikacja z pracownikami     123
  4.2. Oczekiwania i kontrybucje pracowników     127
  4.2.1. Oczekiwania pracowników wobec banków     128
  4.2.2. Oczekiwania wobec pracowników – kontrybucje zasobów ludzkich     133
  4.2.3. Ocena relacji banku z pracownikami     136
  
  Rozdział 5. Relacje banku z klientami     139
  
  5.1. Zarządzanie relacjami z klientami     139
  5.1.1. Klienci banków     139
  5.1.2. Kapitał klienta: wartość klienta i wartość dla klienta     144
  5.1.3. System zarządzania relacjami z klientami     158
  5.2. Oczekiwania i kontrybucje klientów     165
  5.2.1. Oczekiwania klientów wobec banków     166
  5.2.2. Oczekiwania wobec nabywców usług banku – kontrybucje klientów     170
  5.2.3. Ocena relacji banku z klientami     173
  
  Rozdział 6. Relacje banku z wierzycielami     177
  
  6.1. Kapitał obcy w finansowaniu banków     177
  6.1.1. Instrumenty dłużne emitowane przez banki     177
  6.1.2. Zobowiązania w polityce finansowej banków     187
  6.2. Dyscyplina rynkowa     194
  6.3. Oczekiwania i kontrybucje wierzycieli     199
  6.3.1. Oczekiwania wierzycieli wobec banku     199
  6.3.2. Oczekiwania wobec dostawców kapitału obcego – kontrybucje wierzycieli .    201
  6.3.3. Ocena relacji banku z wierzycielami     202
  
  Rozdział 7. Relacje banku z konkurentami     205
  
  7.1. Konkurencja w sektorze bankowym     205
  7.2. Wzajemne relacje banków     217
  7.2.1. Współtworzenie systemu bankowego     217
  7.2.2. Rynek międzybankowy, systemy płatności, systemy wymiany danych     222
  7.2.3. Kooperencja banków     232
  7.3. Oczekiwania i kontrybucje konkurentów     235
  7.3.1. Wzajemne oczekiwania i kontrybucje banków     240
  7.3.2. Ocena relacji banku z konkurentami     243
  
  Rozdział 8. Relacje banku z kooperantami     245
  
  8.1. Partnerstwo z dostawcami i kooperantami     245
  8.2. Outsourcing i centra usług     253
  8.2.1. Outsourcing     253
  8.2.2. Centra usług     257
  8.3. Alianse strategiczne banków     259
  8.4. Oczekiwania i kontrybucje kooperantów     265
  8.4.1. Oczekiwania kooperantów wobec banków     268
  8.4.2. Oczekiwania banku wobec partnerów – kontrybucje kooperantów     269
  8.4.3. Ocena relacji banku z kooperantami     270
  
  Rozdział 9. Relacje banku z państwem i społeczeństwem     273
  
  9.1. Relacje banku z państwem     273
  9.1.1. Rola państwa w systemie bankowym     273
  9.1.2. Banki w systemie podatkowym     278
  9.1.3. Odpowiedzialność banku wobec państwa i gospodarki     283
  9.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu     286
  9.3. Bank jako podmiot społecznie odpowiedzialny     292
  9.3.1. Odpowiedzialność społeczna i ekologiczna banków     292
  9.3.2. Pośredni wpływ społeczny i ekologiczny banków     298
  9.3.3. Ocena społecznego i ekologicznego wpływu banków     301
  9.4. Bankowość społeczna     305
  9.5. Oczekiwania i kontrybucje państwa i społeczeństwa     307
  9.5.1. Oczekiwania społeczeństwa i państwa wobec banków     307
  9.5.2. Oczekiwania banku wobec społeczności – kontrybucje państwa i społeczeństwa     312
  9.5.3. Ocena relacji banku z państwem i społeczeństwem     313
  
  Zakończenie     317
  Bibliografia     321
  Spis tabel i rysunków     363
RozwińZwiń