Emisja cząstek stałych ze źródeł motoryzacyjnych

Emisja cząstek stałych ze źródeł motoryzacyjnych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 29,60 zł  


37,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rozwój techniki we wszystkich dziedzinach przemysłu powoduje konieczność ograniczania jego negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Motoryzacja jest uważana za dziedzinę rozwijającą się bardzo dynamicznie; to powoduje konieczność ograniczania przede wszystkim emisji szkodliwych składników spalin. Istotnym zagrożeniem dla ludzi jest emisja cząstek stałych. Trzeba tworzyć nowe normy toksyczności, według których poziom emisji cząstek stałych powinien być wielokrotnie mniejszy niż dotychczasowy. Oprócz napędów klasycznych (silnik spalinowy), poszukuje się także napędów niekonwencjonalnych, choć badania wskazują, że do roku 2050 będą nadal dominować silniki spalinowe.


Rok wydania2014
Liczba stron309
KategoriaGeografia fizyczna
WydawcaWydawnictwo Politechniki Poznańskiej
ISBN-13978-83-7775-325-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Symbole i oznaczenia    5
  1. Wstęp    11
  2. Charakterystyka cząstek stałych pod względem masy i liczby 19
    2.1. Budowa cząstek stałych    19
    2.2. Fizyczne właściwości cząstek stałych    21
    2.3. Analiza chemiczna cząstek stałych    31
  3. Wpływ cząstek stałych na zdrowie człowieka    35
  4. Zanieczyszczenie środowiska naturalnego    41
    4.1. Ekologiczne aspekty emisji cząstek stałych    41
    4.2. Możliwości opisu cząstek zawartych w powietrzu    45
    4.3. Modele emisji cząstek stałych z pojazdów    55
  5. Mechanizmy tworzenia cząstek stałych w silnikach spalinowych    59
    5.1. Powstawanie sadzy    59
    5.2. Tworzenie cząstek stałych    78
    5.3. Wpływ temperatury na tworzenie cząstek stałych    82
  6. Przepisy dotyczące emisji cząstek stałych 85
    6.1. Przepisy europejskie    85
      6.1.1. Pojazdy lekkie    85
      6.1.2. Pojazdy ciężkie    99
      6.1.3. Pojazdy pozadrogowe    107
    6.2. Przepisy amerykańskie    111
      6.2.1. Samochody osobowe    111
      6.2.2. Samochody ciężarowe    119
      6.2.3. Pojazdy o innych zastosowaniach    123
    6.3. Przepisy japońskie    125
  7. Metody pomiaru emisji cząstek stałych    127
    7.1. Homologacyjne metody pomiaru masy i liczby cząstek stałych    127
      7.1.1. Pomiar masy cząstek stałych    127
      7.1.2. Pomiar liczby cząstek stałych    133
    7.2. Systemy do pomiaru masy cząstek stałych    136
      7.2.1. Systemy rozcieńczania spalin    136
      7.2.2. Działanie systemu rozcieńczającego o pełnym i częściowym przepływie spalin    141
      7.2.3. Pomiar masy cząstek stałych metodą grawimetryczną    143
      7.2.4. Pozostałe metody pomiaru masy cząstek stałych    147
      7.2.5. Zintegrowane systemy do pomiaru masy cząstek stałych    152
    7.3. Systemy do pomiaru liczby cząstek stałych    159
  8. Wyznaczanie ekwiwalentu cząstek stałych    169
    8.1. Pomiary zadymienia i zaczernienia spalin    169
    8.2. Urządzenia do pomiaru zadymienia spalin    172
    8.3. Pomiary na stanowiskach hamownianych    177
      8.3.1. Badania na hamowni silnikowej    177
      8.3.2. Badania na hamowni podwoziowej    191
    8.4. Pomiary w rzeczywistych warunkach drogowych    195
  9. Emisja cząstek stałych podczas rozruchu silnika    203
  10. Pomiary emisji masy i liczby cząstek stałych w rzeczywistych warunkach ruchu    217
    10.1. Wprowadzenie    217
    10.2. Wyznaczanie emisji drogowej cząstek stałych pojazdów lekkich    218
    10.3. Badania emisji cząstek stałych pojazdów dostawczych    234
  11. Zależności między masą i liczbą cząstek stałych    243
    11.1. Badania w testach statycznych    243
    11.2. Badania w testach dynamicznych    255
  12. Metody zmniejszania emisji cząstek stałych zawartych w spalinach    261
    12.1. Katalityczne reaktory utleniające    263
    12.2. Filtry cząstek stałych    265
  13. Zakończenie    285
  Literatura    293
RozwińZwiń