POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka upamiętniająca stulecie istnienia Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Autorzy przedstawiają przyjętą w Instytucie filozofię kształcenia, dokonania i osiągnięcia naukowe pracowników oraz aktualne wyzwania i kierunki rozwoju filologii obcych w Polsce i na świecie.
Publikacja nie ogranicza się do kwestii dotyczących ściśle filologii romańskiej – ma charakter uniwersalny, jest próbą szerszego spojrzenia na miejsce i rolę akademickich kierunków filologicznych we współczesnym świecie. Może być zatem ważnym źródłem wiedzy, a nawet inspiracją dla osób decydujących o sposobie i zakresie wyższego kształcenia filologicznego w Polsce.
The book is an attempt at taking a broader view of the place and role of academic philological courses in the modern world. The authors discuss the philosophy of education adopted at the Institute of Romance Studies of the University of Warsaw, the scholarly achievements of its staff, the current challenges and the directions of development.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 182 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-4056-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Instytut Romanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego – podstawowe informacje | 11 |
Inne filologie romańskie w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . | 12 |
Dariusz Krawczyk, Maciej Smuk | |
Rozdział | 1 |
Koncepcja kształcenia i programy studiów współczesnej | |
filologii romańskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 15 |
1. Ogólne założenia dotyczące kształcenia, czyli filozofia Instytutu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 15 |
2. Koncepcja kształcenia w odniesieniu do różnych dyscyplin . . . . . | 22 |
3. Programy studiów | 28 |
4. Praktyki dla studentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 30 |
5. Rozwiązania stosowane w celu zapewnienia jakości | |
kształcenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 34 |
6. Najnowsze praktyki, czyli warsztaty dla studentów | |
i wykładowców | 37 |
Małgorzata Sokołowicz | |
Rozdział | 2 |
Badania naukowe, współpraca krajowa i zagraniczna | |
na współczesnej filologii romańskiej | 42 |
1. Kierunki i problematyka prowadzonych badań . . . . . . . . . . | 42 |
2. Wydarzenia naukowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 44 |
6 Spis treści | |
3. Publikacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 56 |
4. Granty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 57 |
5. Udział doktorantów i studentów w życiu naukowym | |
Instytutu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 60 |
6. Infrastruktura wspomagająca dydaktykę i badania | |
naukowe | 63 |
7. Biblioteka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 66 |
8. Współpraca Instytutu z polskimi instytucjami naukowymi | 67 |
9. Współpraca Instytutu z instytucjami zewnętrznymi | 72 |
10. Działalność popularyzatorska | 74 |
11. Współpraca zagraniczna i mobilność . . . . . . . . . . . . . . . | 75 |
Dariusz Krawczyk, Maciej Smuk | |
Rozdział | 3 |
Profil i osiągnięcia pracowników współczesnej | |
filologii romańskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 82 |
1. Dane liczbowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 82 |
2. Profil kadry | 85 |
3. Sylwetki pracowników dydaktycznych i naukowo-dydaktycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 93 |
4. Doktoraty i habilitacje | 121 |
Perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 138 |
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 141 |
Spis tabel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . | 147 |
Załącznik – Programy studiów . . . . . . . . . . . . . . . . . | 149 |