Filologia obca w stulecie swego istnienia

Filologia obca w stulecie swego istnienia. Instytut Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego

1 opinia

Format:

ibuk

Książka upamiętniająca stulecie istnienia Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego.


Autorzy przedstawiają przyjętą w Instytucie filozofię kształcenia, dokonania i osiągnięcia naukowe pracowników oraz aktualne wyzwania i kierunki rozwoju filologii obcych w Polsce i na świecie.


Publikacja nie ogranicza się do kwestii dotyczących ściśle filologii romańskiej – ma charakter uniwersalny, jest próbą szerszego spojrzenia na miejsce i rolę akademickich kierunków filologicznych we współczesnym świecie. Może być zatem ważnym źródłem wiedzy, a nawet inspiracją dla osób decydujących o sposobie i zakresie wyższego kształcenia filologicznego w Polsce.


The book is an attempt at taking a broader view of the place and role of academic philological courses in the modern world. The authors discuss the philosophy of education adopted at the Institute of Romance Studies of the University of Warsaw, the scholarly achievements of its staff, the current challenges and the directions of development.


Rok wydania2019
Liczba stron182
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4056-4
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Instytut Romanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego – podstawowe informacje    11
  Inne filologie romańskie w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . .    12
  
  Dariusz Krawczyk, Maciej Smuk
  Rozdział    1
  Koncepcja kształcenia i programy studiów współczesnej
  filologii romańskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     15
  1. Ogólne założenia dotyczące kształcenia, czyli filozofia Instytutu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    15
  2. Koncepcja kształcenia w odniesieniu do różnych dyscyplin . . . . .    22
  3. Programy studiów    28
  4. Praktyki dla studentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    30
  5. Rozwiązania stosowane w celu zapewnienia jakości
  kształcenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    34
  6. Najnowsze praktyki, czyli warsztaty dla studentów
  i wykładowców    37
  
  Małgorzata Sokołowicz
  Rozdział    2
  Badania naukowe, współpraca krajowa i zagraniczna
  na współczesnej filologii romańskiej    42
  1. Kierunki i problematyka prowadzonych badań . . . . . . . . . .    42
  2. Wydarzenia naukowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    44
  6 Spis treści
  3. Publikacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    56
  4. Granty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    57
  5. Udział doktorantów i studentów w życiu naukowym
  Instytutu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    60
  6. Infrastruktura wspomagająca dydaktykę i badania
  naukowe    63
  7. Biblioteka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    66
  8. Współpraca Instytutu z polskimi instytucjami naukowymi    67
  9. Współpraca Instytutu z instytucjami zewnętrznymi    72
  10. Działalność popularyzatorska    74
  11. Współpraca zagraniczna i mobilność . . . . . . . . . . . . . . .    75
  
  Dariusz Krawczyk, Maciej Smuk
  Rozdział    3
  Profil i osiągnięcia pracowników współczesnej
  filologii romańskiej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     82
  1. Dane liczbowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    82
  2. Profil kadry    85
  3. Sylwetki pracowników dydaktycznych i naukowo-dydaktycznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    93
  4. Doktoraty i habilitacje    121
  Perspektywy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    138
  Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    141
  Spis tabel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    147
  Załącznik – Programy studiów . . . . . . . . . . . . . . . . .    149
RozwińZwiń