Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

-24%

Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,94  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,94 zł  


23,94

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka przyjmuje, że dyskurs telewizyjny należy do kultury, więc jest znakowy, transmisyjny, przechowujący zwyczaje wspólnoty dyskursywnej. W książce zreferowano stan badań nad telewizją w polskich badaniach filologicznych, a następnie nad dyskursem telewizyjnym. Autorka przedstawia w niej własną propozycję parametryzacji dyskursu telewizyjnego i zarysowania jego obszaru badawczego. Część książki stanowią rozważania wokół tekstu multimodalnego. Przedstawiono wyniki badań nad mediotekstem, polilogiem, logowizualnością, aktorami dyskursu: nadawcą i widownią. W książce znajduje się także refleksja nad znaczeniem koloru w wyznaczonych pasmach telewizyjnego dyskursu.


Rok wydania2018
Liczba stron192
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3545-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie /    11
  
  Rozdział    1
  Stan badań nad językiem telewizji /    13
  1.1. Badania nad dyskursem telewizyjnym /    17
  
  Rozdział    2
  Dyskurs telewizyjny w mediosferze. Status /    25
  2.1. Dyskurs medialny /    25
  2.2. Dyskurs telewizyjny. Wzorzec /    29
  2.2.1. Parametr ideacyjny /    30
  2.2.2. Parametr normatywny /    32
  2.2.3. Parametr interakcyjny /    35
  2.2.4. Parametr podmiotowy /    35
  2.2.5. Parametry spacjalny i chronemiczny /    36
  2.3. Obszary dyskursu telewizyjnego /    37
  2.4. Podział przestrzeni dyskursywnej /    40
  
  Rozdział    3
  Telewizja programowa. Pasmo właściwe /    45
  3.1. Ramówka /    48
  3.2. Realizm a fikcja /    49
  3.3. Telewizja programowa. Audiowizualność sprofilowana /    52
  3.4. Gatunki dyskursu telewizyjnego /    57
  
  Rozdział    4
  Telewizja strumieniowa. Inne praktyki dyskursywne /    67
  4.1. Audiowizualność strumieniowa /    67
  4.1.1. Sport /    71
  4.1.2. Dzieci /    72
  4.2. Audiowizualność hybrydowa /    72
  4.3. Audiowizualność portali /    73
  4.4. Audiowizualność na życzenie /    75
  4.5. Audiowizualność produkowana. YouTube /    78
  4.6. Migracje gatunkowe i prezenterskie /    80
  4.7. Migracje dyskursywne /    85
  4.8. Charakterystyka parametryczna innych obszarów dyskursu.
  Podsumowanie /    86
  
  Rozdział    5
  Tekst multimodalny. Metody i problemy badawcze /    91
  5.1. Autor /    92
  5.2. Konstrukcja/     93
  5.3. Odbiorca /    94
  5.4. Badacz /    95
  5.5. Tekst multimodalny /    95
  5.6. Metody badawcze /    98
  5.7. Problemy badawcze. Polilog /    107
  5.8. Problemy badawcze. Instancja nadawcza /    111
  5.9. Problemy badawcze. Widownia /    116
  5.10. Problemy badawcze. Logowizualność /    124
  5.10.1. Wzmianka /    128
  5.10.2. Cytaty tekstu digitalnego /    129
  5.10.3. Cytaty tekstu mówionego /    130
  5.10.4. Cytaty tekstu pisanego /    131
  5.10.5. Tłumaczenia /    132
  5.10.6. Napisy tła /    132
  
  Rozdział    6
  Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki obrazu. Kolor /    139
  Zakończenie /    155
  Bibliografia /    159
  Indeks i źródła fotografii /    173
  Summary /    179
  Zusammenfassung /    183
  Резюме /    187
RozwińZwiń