POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Tytuł niniejszej książki nawiązuje do inżynierii dźwięku i obrazu, która jest interdyscyplinarną i szybko rozwijającą się dziedziną. Obejmuje wiele aspektów takich, jak percepcja dźwięku i obrazu, technologia studyjna, reżyseria dźwięku i obrazu, transmisja treści audiowizualnych, archiwizacja treści audiowizualnych, akustyka foniczna, przetwarzanie dźwięku i obrazu, inteligentne wyszukiwanie informacji muzycznych, synteza dźwięku, elektroakustyka, akustyka wnętrz, rozpoznawanie obrazu i wiele innych, które leżą u podstaw multimediów i technologii multimedialnych. I właśnie druga część tego tytułu zamyka klamrą zagadnienia, które zostaną przedstawione w niniejszej książce. Ponadto metody uczenia maszynowego stosowane w wyżej wymienionych tematach stały się istotną częścią inżynierii dźwięku i obrazu i multimediów. Zostaną one przywołane w wybranych zastosowaniach. Warto w tym miejscu wspomnieć, że - ze względu na interdyscyplinarność - nie jest możliwe wyczerpujące opracowanie monograficzne poświęcone temu obszarowi badań.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 226 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang |
ISBN-13 | 978-83-7837-606-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Wprowadzenie | |
1.1. Postępy badań w inżynierii dźwięku i obrazu - Nowe trendy i zastosowania technologii multimedialnych | |
1.2. Bibliografia | |
1.3. Podziękowania | |
2. Standard MPEG-H 3D Audio i jego zastosowania w telewizji cyfrowej | |
2.1. Wprowadzenie | |
2.2. Właściwości MPEG-H AUDIO | |
2.3. Budowa kodeka MPEG-H AUDIO | |
2.4. Możliwości i przykłady wdrażania kodeka MPEG-H | |
2.5. Wymagane zmiany w infrastrukturze telewizyjnej | |
2.6. Pierwsze regularne nadawanie z MPEG-H Audio | |
2.7. Dalsze testy w Europie | |
2.8. Podsumowanie | |
2.9. Bibliografia | |
3. Nowe technologie obrazu i dźwięku w praktyce produkcyjnej | |
3.1. Wstęp | |
3.2. Rozdzielczości 4K, 8K, UHD | |
3.3. Przestrzenie barw i Wide Color Gamut | |
3.4. Dynamika obrazu, SDR i HDR | |
3.5. Luminancja i jasność monitorów HDR | |
3.6. Przejścia pomiędzy przestrzeniami i dynamikami | |
3.7. Problemy praktyczne w produkcji WCG i HDR | |
3.8. VR 360 stopni | |
3.9. Pole świetlne i obraz wolumetryczny | |
3.10. Dźwięk obiektowy i ambisoniczny | |
3.11. Rozwój technologii w ramach projektu Immersify | |
3.12. Sztuczna inteligencja w mediach | |
3.13. Podsumowanie | |
3.14. Bibliografia | |
3.15. Podziękowania | |
4. Wykorzystanie sieci neuronowych do syntezy mowy wyrażającej emocje | |
4.1. Wstęp | |
4.2. Detekcja emocji | |
4.3. Synteza mowy | |
4.4. Wyniki i analiza | |
4.5. Dyskusja | |
4.6. Podsumowanie | |
4.7. Bibliografia | |
5. Wpływ kolorystyki ujęć oraz ścieżki dźwiękowej na emocje widza - wstępne eksperymenty | |
5.1. Wstęp | |
5.2. Teoria kolorów | |
5.3. Obiektywne miary barw w filmie | |
5.4. Obiektywne miary barw w muzyce filmowej | |
5.5. Testy subiektywne | |
5.6. Wnioski | |
5.7. Bibliografia | |
6. Analiza barwy dźwięku puzonów z pierwszej połowy XX wieku i współczesnych | |
6.1. Wprowadzenie | |
6.2. Analiza widmowa cech brzmieniowych puzonu | |
6.3. Dyskusja wyników | |
6.4. Podsumowanie | |
6.5. Podziękowania | |
6.6. Bibliografia | |
7. Porównanie klasycznych i ewolucyjnych metod projektowania dyfuzorów akustycznych w warunkach odsłuchowych symulowanych metodą FDTD | |
7.1. Wprowadzenie | |
7.2. Własności metody projektowania dyfuzorów Schroedera | |
7.3. Symulacja propagacji fal akustycznych metodą FDTD | |
7.4. Symulowane pomieszczenie i metodyka oceny jakości projektów dyfuzorów | |
7.5. Wyniki | |
7.6. Podsumowanie i wnioski | |
7.7. Bibliografia | |
8. Akustyczna analiza natężenia ruchu drogowego dla systemów zarządzania ruchem | |
8.1. Wprowadzenie | |
8.2. Komputerowa analiza dźwięku - detekcja i parametryzacja | |
8.3. Opracowanie analizatora ruchu drogowego | |
8.4. Podsumowanie i wnioski | |
8.5. Podziękowania | |
8.6. Bibliografia | |
9. Przetwarzanie dźwięku i obrazu materiałów radiowo-telewizyjnych - wyszukiwanie informacji multimedialnej | |
9.1. Wprowadzenie | |
9.2. Automatyczne rozpoznawanie mowy | |
9.3. Wykrywanie i pozyskiwanie elementów tekstowych w obrazie | |
9.4. Ocena skuteczności wyszukiwania materiałów | |
9.5. Zastosowania | |
9.6. Podsumowanie - kierunki dalszych prac | |
9.7. Bibliografia | |