POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Niniejsze opracowanie związane jest z organizacją piątej już serii (jubileuszowej) Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury”, zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w 2018 r. przez mgr. Jerzego Stasicę – kierownika Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie”. Jej pokłosie stanowi zbiór artykułów prezentowanych w niniejszej monografii pod redakcją naukową Beaty Reformat, Anny Kwiecień i Aleksandry Nocoń, poświęconej funkcjonowaniu jednostek kultury w Polsce. Celem publikacji jest rozpoznanie i ocena wpływu nowych trendów zachodzących w otoczeniu jednostek kultury na ich efektywne funkcjonowanie w Polsce. Jego realizację oparto na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz przykładach praktyk biznesowych stosowanych przez instytucje kultury w związku z nowo obserwowanymi w ich otoczeniu trendami rynkowymi. Strukturę opracowania tworzy dziewięć artykułów, których autorami są w większości pracownicy naukowi oraz młodzi doktoranci i studenci rozpoczynający dopiero swą karierę naukowo-dydaktyczną.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 116 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-561-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I | |
Rozwój Gospodarki Opartej na Wiedzy a innowacyjne zmiany zachowań instytucji kultury w Polsce (Beata Reformat) | 9 |
Rozdział II | |
Sektor kultury i kreatywny w Polsce: istota, mechanizmy i ograniczenia oraz główne tendencje rozwoju (Katarzyna Żak) | 18 |
Rozdział III | |
Marketing w instytucjach kultury – potrzeby i obawy (Anna Kwiecień) | 32 |
Rozdział IV | |
Wyzwania instytucji kultury w zakresie marketingu i sponsoringu przez biznes (Jakub Kubiczek) | 41 |
Rozdział V | |
Real-time marketing jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku polskich muzeów (Joanna Macalik) | 51 |
Rozdział VI | |
Event marketing jako narzędzie promocji wydarzeń kulturalnych i biznesowych na przykładzie Katowic (Justyna Szymczyk) | 63 |
Rozdział VII | |
Crowdinvesting – inwestycyjny model finansowania społecznościowego. Alternatywa dla instytucji kultury (Aleksandra Nocoń) | 75 |
Rozdział VIII | |
Komunikacja jednostek kultury z otoczeniem z wykorzystaniem mediów społecznościowych (Paulina Radzik) | 88 |
Rozdział IX | |
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w jednostkach i placówkach kultury w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej (Adrian Pietrzyk) | 95 |
Bibliografia | 103 |
Spis fotografii | 113 |
Spis rysunków | 113 |
Spis tabel | 114 |