POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Ocena możliwości transportowych związanych z realizacją inicjatywy One Belt and One Road oraz znaczącym rozszerzeniem zakresu zbytu towarów o rynek chiński, także dla przedsiębiorstw z Polski, stała się główną inspiracją do podjęcia badań naukowych, których wyniki zaprezentowano w monografii. Tworząc powiązania z globalnymi łańcuchami wartości i rynkami eksportowymi, inicjatywa ta sprzyja rozwojowi polskiej gospodarki. Dzięki swojemu położeniu Polska ma szansę stać się centrum spedycyjnym czy hubem dla chińskiej gospodarki, umożliwiającym dystrybucję towarów do pozostałych państw członkowskich Unii Europejskiej i odwrotnie.
Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców – naukowców, praktyków oraz młodzieży akademickiej – zainteresowanych bieżącymi trendami funkcjonowania globalnej logistyki.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 120 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8142-397-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział 1. Współczesne uwarunkowania funkcjonowania łańcuchów dostaw | 10 |
1.1. Trendy rozwojowe determinujące kierunki zmian społeczno-gospodarczych | 10 |
1.2. Wpływ procesu globalizacji na kształtowanie łańcuchów dostaw | 14 |
1.3. Istota zarządzania przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw w warunkach globalizacji | 18 |
1.4. Koncepcja zrównoważonego łańcucha dostaw w globalnej strategii logistycznej | 23 |
Rozdział 2. System transportowy jako element konkurencyjności łańcuchów dostaw na rynkach międzynarodowych | 29 |
2.1. Problematyka systemów logistycznych i transportowych w kontekście konkurencyjności gospodarki | 29 |
2.2. Kierunki rozwoju konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu w polityce transportowej Unii Europejskiej | 34 |
2.2.1. Koncepcja rozwoju transportu zrównoważonego | 34 |
2.2.2. Cele i kierunki strategiczne polityki transportowej Unii Europejskiej | 37 |
2.3. Transport intermodalny w aspekcie rozwoju konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu | 44 |
Rozdział 3. Główne założenia i cele inicjatywy One Belt and One Road | 49 |
3.1. Koncepcja inicjatywy One Belt and One Road | 49 |
3.2. Finansowanie i umowy międzynarodowe statuujące inicjatywę One Belt and One Road | 53 |
3.3. One Belt and One Road w transporcie kolejowym | 58 |
3.4. One Belt and One Road w transporcie morskim | 61 |
3.5. One Belt and One Road w transporcie lotniczym | 63 |
Rozdział 4. Przystosowanie infrastruktury kolejowej między Europą i Azją na rzecz możliwości wdrożenia inicjatywy One Belt and One Road | 67 |
4.1. Cechy transportu kolejowego | 67 |
4.2. Infrastruktura kolejowa w Polsce | 69 |
4.3. Infrastruktura kolejowa w Federacji Rosyjskiej i na Białorusi | 75 |
4.4. Infrastruktura kolejowa w Chinach | 79 |
4.5. Infrastruktura kolejowa w Europie Zachodniej | 83 |
Rozdział 5. Dobre praktyki w zakresie przewozów ładunków transportem kolejowym z Europy do Chin | 87 |
5.1. Istota i cele dobrych praktyk w transporcie kolejowym | 87 |
5.2. Wrażliwość transportu kolejowego na warunki pogodowe | 90 |
5.3. Chińskie przepisy importowe i inne wymogi w dostępie do rynku | 92 |
5.4. Przykłady dobrych praktyk w zakresie transportu ładunków z udziałem kolei | 96 |
5.4.1. Transport wina z Europy do Chin w kontenerach izolowanych | 96 |
5.4.2. Proces załadunku towarów ponadgabarytowych do kontenerów przewożonych transportem kolejowym | 99 |
Zakończenie | 105 |
Bibliografia | 107 |
Spis rysunków, tabel i wykresów | 117 |