Transport towarów w projekcie One Belt and One Road jako component globalnego łańcucha dostaw

1 opinia

Format:

ibuk

Ocena możliwości transportowych związanych z realizacją inicjatywy One Belt and One Road oraz znaczącym rozszerzeniem zakresu zbytu towarów o rynek chiński, także dla przedsiębiorstw z Polski, stała się główną inspiracją do podjęcia badań naukowych, których wyniki zaprezentowano w monografii. Tworząc powiązania z globalnymi łańcuchami wartości i rynkami eksportowymi, inicjatywa ta sprzyja rozwojowi polskiej gospodarki. Dzięki swojemu położeniu Polska ma szansę stać się centrum spedycyjnym czy hubem dla chińskiej gospodarki, umożliwiającym dystrybucję towarów do pozostałych państw członkowskich Unii Europejskiej i odwrotnie.
Publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców – naukowców, praktyków oraz młodzieży akademickiej – zainteresowanych bieżącymi trendami funkcjonowania globalnej logistyki.


Rok wydania2018
Liczba stron120
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-397-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Współczesne uwarunkowania funkcjonowania łańcuchów dostaw    10
  1.1. Trendy rozwojowe determinujące kierunki zmian społeczno-gospodarczych    10
  1.2. Wpływ procesu globalizacji na kształtowanie łańcuchów dostaw    14
  1.3. Istota zarządzania przedsiębiorstwem i łańcuchem dostaw w warunkach globalizacji    18
  1.4. Koncepcja zrównoważonego łańcucha dostaw w globalnej strategii logistycznej    23
  
  Rozdział 2. System transportowy jako element konkurencyjności łańcuchów dostaw na rynkach międzynarodowych    29
  2.1. Problematyka systemów logistycznych i transportowych w kontekście konkurencyjności gospodarki     29
  2.2. Kierunki rozwoju konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu w polityce transportowej Unii Europejskiej    34
  2.2.1. Koncepcja rozwoju transportu zrównoważonego    34
  2.2.2. Cele i kierunki strategiczne polityki transportowej Unii Europejskiej    37
  2.3. Transport intermodalny w aspekcie rozwoju konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu    44
  
  Rozdział 3. Główne założenia i cele inicjatywy One Belt and One Road    49
  3.1. Koncepcja inicjatywy One Belt and One Road    49
  3.2. Finansowanie i umowy międzynarodowe statuujące inicjatywę One Belt and One Road    53
  3.3. One Belt and One Road w transporcie kolejowym    58
  3.4. One Belt and One Road w transporcie morskim    61
  3.5. One Belt and One Road w transporcie lotniczym    63
  
  Rozdział 4. Przystosowanie infrastruktury kolejowej między Europą i Azją na rzecz możliwości wdrożenia inicjatywy One Belt and One Road    67
  4.1. Cechy transportu kolejowego    67
  4.2. Infrastruktura kolejowa w Polsce    69
  4.3. Infrastruktura kolejowa w Federacji Rosyjskiej i na Białorusi    75
  4.4. Infrastruktura kolejowa w Chinach    79
  4.5. Infrastruktura kolejowa w Europie Zachodniej     83
  
  Rozdział 5. Dobre praktyki w zakresie przewozów ładunków transportem kolejowym z Europy do Chin    87
  5.1. Istota i cele dobrych praktyk w transporcie kolejowym    87
  5.2. Wrażliwość transportu kolejowego na warunki pogodowe    90
  5.3. Chińskie przepisy importowe i inne wymogi w dostępie do rynku    92
  5.4. Przykłady dobrych praktyk w zakresie transportu ładunków z udziałem kolei    96
  5.4.1. Transport wina z Europy do Chin w kontenerach izolowanych    96
  5.4.2. Proces załadunku towarów ponadgabarytowych do kontenerów przewożonych transportem kolejowym    99
  
  Zakończenie    105
  Bibliografia    107
  Spis rysunków, tabel i wykresów    117
RozwińZwiń