Transport lotniczy

-20%

Transport lotniczy

Ekonomika i organizacja

10 ocen

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,40  48,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 48,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,56 zł  


38,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy potrzebnej studentom zgłębiającym szeroko rozumianą tematykę transportu, nie tylko lotniczego, na różnych kierunkach studiów i różnym poziomie edukacji. Poza tym powinna wzbudzić zainteresowanie teoretyków i praktyków zainteresowanych zagadnieniami lotniczymi oraz odbiorców, którzy pragną poznać oraz zrozumieć przesłanki i czynniki dynamicznego rozwoju tej gałęzi transportu.


Rok wydania2012
Liczba stron303
KategoriaTransport i logistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-018-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Transport lotniczy jako sfera funkcjonalna    10
  1.1. Podstawowe pojęcia i ogólne warunki funkcjonowania gałęzi    10
  1.2. Zarys rozwoju    15
  1.3. Wybrane problemy funkcjonowania współczesnego transportu lotniczego    20
  2. Środki pracy transportu lotniczego    31
  2.1. Samoloty komunikacyjne    31
  2.2. Infrastruktura transportu lotniczego    43
  3. Rynek usług lotniczych    55
  3.1. Ogólna charakterystyka i funkcjonowanie    55
  3.2. Popyt i podaż    60
  3.3. Koszty i ceny    72
  4. Przedsiębiorstwa transportu lotniczego    86
  4.1. Przedsiębiorstwa lotnicze jako podmioty gospodarcze    86
  4.2. Przewoźnicy tradycyjni i niskokosztowi    91
  4.3. Porty lotnicze    102
  4.4. Agent handlingowy    115
  4.5. Zarządzanie ruchem powietrznym    131
  5. Konkurencja i współpraca w transporcie lotniczym    135
  5.1. Istota i formy konkurencji    135
  5.2. Zasady i warunki konkurowania    141
  5.3. Konkurencja wewnątrzgałęziowa    147
  5.4. Konkurencja międzygałęziowa    151
  5.5. Integracja transportu lotniczego z wybranymi gałęziami transportu    155
    5.5.1. Transport kolejowy w obsłudze wybranych portów lotniczych    156
    5.5.2. Autobusowy transport publiczny w obsłudze polskich portów lotniczych    166
    5.5.3. Współpraca żeglugi morskiej i transportu lotniczego    170
  5.6. Współpraca na rynku – konsolidacje handlowe, alianse, przejęcia i fuzje ...    172
  6. Badania rynku usług lotniczych    179
  6.1. Badania rynkowe i marketingowe – cele, rodzaje, zakres    179
  6.2. Segmentacja rynku    192
  6.3. Informacje rynkowe a podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach transportu lotniczego    197
  7. Instrumenty marketingu-mix na rynku usług lotniczych    202
  7.1. Usługa lotnicza    202
  7.2. Cena i dystrybucja usług lotniczych    212
    7.2.1. Strategia cenowa przewoźnika niskokosztowego z uwzględnieniem marketingu    216
  7.3. Promocja usług lotniczych    226
  7.4. Personel    237
  8. Polityka transportowa a transport lotniczy    241
  8.1. Polityka „otwartego nieba”    241
  8.2. Polityka kształtowania infrastruktury lotniczej w Polsce    246
  8.3. Wybrane problemy zarządzania europejską przestrzenią powietrzną    254
  8.4. Perspektywy rozwoju gałęzi i rynku    261
  Zakończenie    269
  Bibliografia    272
  Słowniczek pojęć, skrótów i oznaczeń    286
  Wykaz tabel    297
  Wykaz rysunków    300
RozwińZwiń