„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 5: Świat wartości w wychowaniu i edukacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,96 zł  


15,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 5 "Almanachu" na temat "Świat wartości w wychowaniu i edukacji" obejmuje swoją problematyką teksty, w których poruszone są zagadnienia filozofii wychowania, aksjologii wychowania, oddziaływania kultury na młode pokolenie, wartości rodziny w wychowaniu, samorządności, edukacji przez sztukę. W części recenzje omówiono publikację Marii Januszewskiej-Warych, "W poszukiwaniu nowoczesnej, demokratycznej i narodowej wizji reformy szkolnictwa. Ogólnopolski Zjazd Oświatowy (Łódź, 18-22 czerwca 1945 roku)" Wydawnictwo „Impuls” Kraków 2015, ss. 382. Całość zamyka "Kronika", w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. "Almanach" (Tom 5) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi aspektami pedagogiki.


Rok wydania2018
Liczba stron214
KategoriaTeorie wychowania
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Urszula Szuścik) /    7
  
  Artykuły
  
  Renata Merda
  Filozofia wychowania Leszka Kołakowskiego /    11
  
  Marek Mariusz Tytko
  Dobro czy wartość w wychowaniu dziecka? Ujęcie realistyczne w pedagogice filozoficznej /    22
  
  Bolesław Kasza
  Świat wartości a edukacja dzieci i młodzieży /    39
  
  Aleksandra Minczanowska
  Wolność i odpowiedzialność jako kryterium podmiotowości /    47
  
  Małgorzata Zalewska-Bujak
  Wychowanie „do wartości” a współczesna rzeczywistość cywilizacyjna /    54
  
  Wiesława Korzeniowska
  Małżeństwo i dziecko – jako wartość – w cywilizacjach klasycznych /    65
  
  Bogusław Dziadzia
  Dzieci i młodzież Kultury 2.0 /    87
  
  Joanna Lusek
  Wychowanie do samorządności – od anomii do autonomii /    95
  
  Urszula Szuścik
  Sztuka a wychowanie – przyczynki /    107
  
  Piotr Wysogląd
  Co oni do nas mówią /    113
  
  Bronisława Dymara
  Wartości w świecie a rozwój świata wartości dziecka /    118
  
  Urszula Morszczyńska
  Twórczość i piękno w różnych obszarach sztuki w rozumieniu dzieci w młodszym wieku szkolnym /    131
  
  Izabela Łuc
  Edukacja literacko-filmowa w procesie stymulowania aktywności twórczej dzieci w sferze języka /    140
  
  Jadwiga Oleksy
  Zabawa tematyczna sześciolatków jako forma komunikowania wartości /    151
  
  Ewelina Konieczna
  Szkoła i film. Szkic o edukacji filmowej /    160
  
  Ewa Tomaszewska
  Teatralna edukacja przeciw dehumanizacji /    170
  
  Jadwiga Uchyła-Zroski
  Muzyka źródłem aktywności odtwórczej i twórczej dziecka /    182
  
  Nowości, recenzje, omówienia
  
  Maria Januszewska-Warych: W poszukiwaniu nowoczesnej, demokratycznej i narodowej wizji reformy szkolnictwa. Ogólnopolski Zjazd Oświatowy (Łódź, 18–22 czerwca 1945 roku). (rec. Stefan Konstańczak) /    193
  
  Kronika
  
  Kronika naukowa 2015 (oprac. Urszula Szuścik) /    199
  
  Noty o autorach /    201
  Indeks osobowy (oprac. Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek) /    205
RozwińZwiń