Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 1: Między teorią a praktyką

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,15  25,20

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 25,20 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,13 zł  


19,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie to inicjatywa wydawnicza pracowników i studentów Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nawiązująca do wielowiekowych cieszyńskich tradycji kształceniowych i publikacyjnych. Praca zbiorowa pt. Między teorią a praktyką zapoczątkowuje serię wydawniczą Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie – forum prezentacji i wymiany myśli przyszłych i początkujących pedagogów, animatorów, etnologów, które w przyszłości może przyczynić się do jeszcze większej aktywności naukowej, organizacyjnej i społecznej środowiska studenckiego i zainteresowania młodej kadry podejmowaniem badań naukowych.


Tom pierwszy serii wydawniczej Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie zatytułowany Między teorią a praktyką prezentuje i upowszechnia autorski dorobek żaków. Obejmuje swą tematyką obszar nauk społecznych i humanistycznych, stwarza pole do namysłu nad współczesnymi zjawiskami edukacyjnymi, społecznymi, kulturowymi, psychologicznymi, ekonomicznymi i politologicznymi. Autorzy poszczególnych tekstów, studenci i absolwenci Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach podejmują próby ukazania związków teorii naukowych ze współczesną praktyką (społeczną, edukacyjną, kulturalną), rozpoznają nowe tropy kulturowe, budują krytyczny ogląd i perspektywę obrazu świata i życia społecznego.


Publikacja gromadzi artykuły naukowe, komunikaty z badań, sprawozdania z konferencji, recenzje prac naukowych oraz materiały pomocnicze dla studentów. Prezentuje także doświadczenia krajowe i zagraniczne studentów oraz ukazuje działalność studencką.


Praca zainteresować może głównie obecnych, przyszłych i początkujących pedagogów, ale także psychologów, socjologów, filozofów, badaczy kultury oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie polityki oświatowej i społecznej.


Rok wydania2015
Liczba stron174
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-423-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Alina Szczurek-Boruta
  Między teorią a praktyką — siła cieszyńskiej tradycji kształcenia akademickiego, presja współczesności, pytania o przyszłość /    9
  
  Artykuły i rozprawy
  
  Łukasz Matusiak
  Paideia w Państwie Platona /    19
  
  Katarzyna Szolc
  Rola dzieła sztuki w przeżyciu estetycznym /    30
  
  Kuba Moczyróg
  Internet w środowisku społecznym /    40
  
  Komunikaty z badań
  
  Anna Twardzik
  Czynniki warunkujące system wartości dzieci żyjących w środowisku wiejskim — prezentacja wyników badań własnych /    55
  
  Regina Pazdur
  Wychowanie do nadziei — przykłady narzędzi diagnostycznych do badania nadziei podstawowej i nadziei na sukces /    70
  
  Doświadczenia krajowe i zagraniczne
  
  Łukasz Matusiak
  Czy osoby niepełnosprawne są w Polsce pełnoprawnymi członkami społeczności akademickiej? /    85
  
  Agnieszka Kozieł
  Animacja poklatkowa i jej zalety w pracy z dziećmi /    94
  
  Sandra Kocjan
  Refleksje dotyczące różnic między działalnością portugalskiego a polskiego przedszkola /    107
  
  Działalność studencka
  
  Aleksandra Rogalska
  Studenckie Koło Artystyczno-Naukowe Animatorów Kultury /    117
  
  Sandra Kocjan
  Studenckie Koło Naukowe Edukacji Międzykulturowej — najnowsze wydarzenia /    123
  
  Z przeszłości i współczesności kształcenia w Cieszynie
  
  Aleksandra Rogalska
  Kształcenie pedagogów kulturalno-oświatowych i animatorów kultury w Cieszynie /    131
  
  Kronika
  
  Katarzyna Zloch, Aleksandra Gancarz
  Idee na przekór schematom, czyli myślenie lateralne (Cieszyn, 12 grudnia 2013 r.) /    141
  
  Materiały pomocnicze dla studentów
  
  Wykaz literatury z zakresu wychowania do nadziei (opracowała Regina Pazdur) /    147
  
  Recenzje prac naukowych
  
  Zenon Gajdzica: Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej (Agnieszka Cieślar) /    155
  
  Artur Kołakowski (red.): Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka (Karolina Czech) /    160
  
  Nota o autorach /    167
RozwińZwiń