Retoryka telewizji

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka jest pierwszą w Polsce monografią, której celem jest przedstawienie – w sposób możliwie kompletny – retorycznych wymiarów telewizji. W centrum retoryki telewizji znajduje się pytanie o warunki skutecznych, nastawionych na określony cel zachowań komunikacyjnych. Autorka skupia się na analizie tych wszystkich aspektów, które nadawca medialny (instancja nadawcza) musi wziąć pod uwagę, by zyskać uwagę odbiorców i otworzyć im taką przestrzeń komunikacji, która uczyni ich podatnymi na perswazję. Wszystkie opisane w monografii elementy składają się na propozycję przedstawienia telewizyjnego fenomenu, niezależnie od czasu jego funkcjonowania. Bez względu na to, czy mówimy o czarno-białych obrazach i ograniczonej ofercie programowej, erze telewizji w kolorze i telewizji wyspecjalizowanej, stematyzowanej, czy też telewizji na żądanie, można wskazać właściwości, strategie, mechanizmy, które dają się zuniwersalizować i opisać w ramach koncepcji retoryki telewizji. Retoryka bowiem dostarcza narzędzi, które pozwalają tak samo skutecznie opisywać telewizję epoki broadcastingu, narrowcastingu, jak i slivercastingu.


Rok wydania2018
Liczba stron294
KategoriaRetoryka
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3325-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  
  I. RETORYKA I TELEWIZJA    17
    Uniwersalność retoryki    17
    Przeobrażenia telewizji    26
    Retoryczny model telewizji    36
  
  II. NADAWCA: BUDOWANIE WIARYGODNOŚCI    41
    Ethos mówcy    41
    Od instytucji medialnej do nadawcy indywidualnego    46
    Komponenty ethosu    61
      Phronesis. Wiedza i doświadczenie    61
      Arete. Rzetelność i etyka dziennikarska    67
      Eunoia. Nadawca telewizyjny wobec audytorium    75
  
  III. MEDIUM I TEKST: WYMIARY PERFORMATYWNE    80
    Telewizja a konstruowanie rzeczywistości    80
    Tekst – teksty telewizyjne    87
    Medium jako scena dla tekstu    90
    Audiowizualność a efekt autentyczności    93
    Dźwięk telewizyjny    99
      Wokalny wymiar dźwięku    105
    Obraz telewizyjny    112
      Język ruchomych obrazów    118
      Telewizualność    128
    Mówione i pisane – słowo w telewizji    132
    Telewizja bezpośredniego przekazu    139
    Od sekwencji do strumienia: doświadczenie płynności    146
    Całości i części: strukturowanie ramówki    153
    Panaceum na ulotność: powtórzenie w telewizji    160
    Między konwencją a kreacją: gatunek i format telewizyjny    169
  
  IV. PROJEKT: ODBIORCA    180
    Projektowanie odbiorcy    180
    Interaktywność jako strategia retoryczna    191
      Interakcja paraspołeczna    200
    Pathos. Emocjonalizacja przekazu    205
    Dramatyzacja    220
    Personalizacja    229
    Symplifikacja    236
  
  ZAKOŃCZENIE    246
  BIBLIOGRAFIA    248
  INDEKS NAZWISK    268
  INDEKS POJĘĆ    277
  NOTA REDAKCYJNA    286
  THE RHETORIC OF TELEVISION (SUMMARY)    287
RozwińZwiń