Studium efektywności przedsiębiorstwa w sieci. Perspektywa renty sieciowej

-17%

Studium efektywności przedsiębiorstwa w sieci. Perspektywa renty sieciowej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,09  23,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 23,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,09 zł  


19,09

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W formie ogólnej celem niniejszej monografii jest prezentacja wyników pogłębionego studium objaśniającego proces tworzenia wartości w sieci i umożliwiającego zastosowanie tych wyników w praktyce podejmowania decyzji gospodarczych. Aby cel ten osiągnąć, przyjęto dwa kluczowe założenia. Pierwsze z nich, o charakterze ogólnej dyrektywy metodycznej, zawiera się w stwierdzeniu multiparadygmatyczności zarządzania i głębokim osadzeniu „myślenia sieciowego” w naukach o zarządzaniu zarówno w perspektywie strategicznej, jak i w płaszczyźnie analizy konkurencyjności. Założenie drugie swoje znaczenie ujawnia w obszarze aplikacyjnym badań nad efektywnością. Uznaje się, że efektywność przedsiębiorstwa działającego w sieci może być rozpatrywana z perspektywy jego zdolności do pozyskiwania rent, a w szczególności renty zasobowej i relacyjnej.


Rok wydania2015
Liczba stron216
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-250-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  I. POSZUKIWANIE PARADYGMATU ZARZĄDZANIA SIECIĄ MIĘDZYORGANIZACYJNĄ (Barbara Woźniak-Sobczak)     9
  1. Identyfikacja desygnatu „paradygmat”    9
  2. Ewolucja nurtów w naukach o zarządzaniu w poszukiwaniu ich paradygmatu – droga do paradygmatu sieciowego    13
  II. PARADYGMAT SIECIOWY – MAINSTREAM W NAUKACH ZARZĄDZANIA I W PRAKTYCE BIZNESU (Barbara Woźniak-Sobczak)    19
  1. Multiparadygmatyczność współczesnego zarządzania    19
  2. Paradoks współdziałania w biznesie jako atrybut paradygmatu sieciowego    31
  III. SIECIOWY MODEL BIZNESOWY. ELEMENTY NOWEGO PARADYGMATU (Włodzimierz Rudny)    36
  1. Zasoby sieciowe w ujęciu interakcyjnym    36
  2. Pozyskiwanie zasobów w sieci a granice firmy    40
  3. Wpływ charakterystyki branży na wybór formy pozyskiwania zasobów    48
  4. Sieciowy model biznesowy: elementy koncepcji     53
  IV. NETWORK GOVERNANCE, CZYLI PROBLEM WŁADANIA W SIECI (Adam Samborski)    60
  1. Koncepcja governance    60
  2. Władanie na poziomie sieci     63
  3. Formy władania w sieci    69
  4. Władanie siecią a problem efektywności    72
  V. EFEKTYWNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA USIECIOWIONEGO (Paweł Kosiń)     76
  1. Ogólne założenia badania efektywności przedsiębiorstwa usieciowionego    76
  2. Renty a wybory decyzyjne przedsiębiorstw w zakresie uczestnictwa w sieci     80
  VI. SIEĆ JAKO CZYNNIK POPRAWY EFEKTYWNOŚCI WYKORZYSTANIA ZASOBÓW (Włodzimierz Rudny)    86
  1. Zasoby sieciowe    86
  2. Uczestnictwo w sieci jako poszukiwanie renty ekonomicznej. Renta zasobowa    91
  3. Wiedza jako specyficzny zasób sieciowy    97
  4. Organizacje sieciowe: budowanie zdolności absorpcji wiedzy    101
  VII. RELACJE W SIECI WARTOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW (Anna Kwiecień)    105
  1. Wartość kapitału i podział wartości w sieci    105
  2. Efekty relacji w sieci wartości    114
  VIII. EFEKTYWNOŚĆ, RYZYKO I OCENA EFEKTYWNOŚCI RELACJI (Anna Kwiecień)    120
  1. Zdolność sieciowa a efektywność relacji sieciowych – zarządzanie relacjami    120
  2. Relacje a ryzyko w procesie podejmowania decyzji    131
  3. Możliwości pomiaru efektów i efektywności relacji w sieci przedsiębiorstw    136
  IX. RENTA RELACYJNA JAKO EFEKT BUDOWANIA RELACJI Z KLIENTAMI (Katarzyna Żak)    142
  1. Klient w sieci relacji    142
  2. Efekty relacji z klientami. Wartość kapitału dla akcjonariuszy a wartość dla klienta    146
  3. Marketingowa charakterystyka grup docelowych a strategie relacyjne przedsiębiorstw    156
  X. WYBRANE METODY POMIARU RENTOWNOŚCI KLIENTA I RENTOWNOŚCI PORTFELA KLIENTÓW (Katarzyna Żak)    165
  1. Koncepcja customer lifetime value a możliwość pomiaru relacji z klientem    165
  2. Rentowność klienta i rentowność portfela klientów. Możliwość pomiaru    174
  XI. DŹWIGNIA SIECIOWA A RENTA ZASOBOWA I RELACYJNA (Paweł Kosiń)    181
  1. Koncepcja dźwigni sieciowej    181
  2. Przegląd wybranych możliwości badania efektu dźwigni sieciowej z zastosowaniem metod deterministycznych    187
  3. Pomiar dźwigni sieciowej i badania przyczynowe jej efektów    189
  PODSUMOWANIE    193
  LITERATURA     197
  SPIS RYSUNKÓW    213
  SPIS TABEL     214
RozwińZwiń