Proces usuwania rozproszonych zanieczyszczeń ciekłych z paliw i wody Z wykorzystaniem wysokosprawnych włókninowych struktur koalescencyjnych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,40  15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 15,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,00 zł  


11,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedmiotem badań, których wyniki przedstawiono w pracy, jest proces rozdzielania zdyspergowanych
układów dwufazowych typu olej w wodzie (O/W) i woda w oleju (W/O) realizowany z wykorzystaniem wysokosprawnych struktur koalescencyjnych. Szczególny nacisk położono na usuwanie zemulgowanej wody z oleju napędowego, co stanowiło główny nurt badawczy i doprowadziło do opracowania nowatorskiego rozwiązania dwustopniowego kompaktowego filtra do montażu w pojazdach wyposażonych w silniki wysokoprężne.
W pierwszym rozdziale pracy dokonano przeglądu metod separacji układów ciecz-ciecz, z naciskiem
na urządzenia wyposażone w elementy koalescencyjne do rozdzielania stabilnych emulsji.
Wskazano powszechnie obserwowane trudności oraz przedyskutowano znaczenie najistotniejszych
parametrów, mających bezpośredni wpływ na ograniczenie skuteczności pracy struktur koalescencyjnych.
Wykonano studium literaturowe dotyczące mechanizmu koalescencji rozproszonych kropel unoszonych w przepływie i związanych z nim modeli efektywności ich łączenia się. Następnie zestawiono i przedyskutowano różnorodne zależności opisujące skuteczność wychwytywania i koalescencji
kropel dyspersji przepływającej przez złoże porowate. Sformułowano nowy model pozwalający
na opis zjawisk depozycji i ociekania dużych kropel po koalescencji dla pojedynczej komórki obliczeniowej, który uwzględnia zarówno wpływ zwilżalności włókien i związanego z tym nasycenia struktury na skuteczność separacji, jak i umożliwia oszacowanie rozmiarów kropel i mechanizmów prowadzących do ich odłączania na wylocie.
W części eksperymentalnej przeprowadzono w szerokim zakresie prace doświadczalne separacji dyspersji ciecz-ciecz z wykorzystaniem struktur polimerowych, celulozowych i włókien szklanych, w ramach których zweryfikowano tendencje podawane w literaturze przedmiotu oraz sformułowano wnioski, których część okazała się przeciwstawna doniesieniom literaturowym. Dla wyników odbiegających
od ustalonych opinii nt. koalescencji kropel w strukturach włókninowych przedstawiono
interpretację domniemanych mechanizmów mających wpływ na przebieg procesu. W ramach prac laboratoryjnych wykonano szereg modyfikacji badanych struktur koalescencyjnych w celu poprawy ich skuteczności. Badania separacji emulsji przeprowadzono w samodzielnie zaprojektowanej instalacji testowej, której uniwersalny charakter umożliwia badania separacji dyspersji
wody w oleju i odwrotnej, a także prowadzenie eksperymentów w szerokim zakresie parametrów
operacyjnych i dla różnej geometrii warstw włókninowych.
Zwieńczeniem realizowanych badań doświadczalnych, wspartych teoretyczną analizą zjawisk
i ich numerycznym opisem, jest zgłoszenie patentowe oraz praktyczne zastosowania opracowanych
rozwiązań, których szczegóły przedstawiono w ostatnim rozdziale pracy.


Rok wydania2018
Liczba stron164
KategoriaMotoryzacja
WydawcaOficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
ISBN-13978-83-7814-819-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje